Η Δουλειά της

2,5

Η βραβευμένη στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ερμηνεία της Μαρίσσας Τριανταφυλλίδου δίνει υπόσταση σε μια κοινωνικά ευαίσθητη, κινηματογραφικά λιτή, αν και σεναριακά μονοδιάστατη ιστορία γυναικείας χειραφέτησης.

Η Δουλειά της

Η Ελλάδα της κρίσης, διαρκώς και λιγάκι υπερβολικά παρούσα σε τηλεόραση και ραδιόφωνο, κάνει πρωταγωνιστικό ακομπανιαμέντο στη Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου («Bank Bang», «Xenia», «Στο Σπίτι»), ηρωίδα του σκηνοθετικού ντεμπούτου του Νίκου Λαμπό. Η τελευταία είναι η Παναγιώτα, μια 38άρα σχεδόν αγράμματη νοικοκυρά και μητέρα δύο παιδιών. Όταν ο άντρας της μείνει άνεργος, και παρά τις αρχικές αντιρρήσεις του, εκείνη θα αναζητήσει δουλειά και θα προσληφθεί ως καθαρίστρια σε ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο. Οι εργασιακές συνθήκες τις οποίες θα αντιμετωπίσει εκεί θα είναι απαιτητικές, αλλά, νιώθοντας για πρώτη φορά οικονομικά και συναισθηματικά αυτάρκης, θα κάνει τα πάντα για να σταθεί στα πόδια της.

Η περιπέτεια της Παναγιώτας και της Ελλάδας συμπορεύονται σε μια αλληγορική ιστορία χειραφέτησης, η οποία περιγράφει, χωρίς διδακτισμούς, το τίμημα μιας καθυστερημένης «ενηλικίωσης». Ο Λαμπό είναι προσεκτικός, αφηγηματικά ακριβής και κοινωνικά ευαίσθητος, αποτυπώνοντας επιτυχημένα και με κινηματογραφικούς όρους έναν ενδιαφέροντα χαρακτήρα. Δεν δείχνει την ανάλογη προσοχή και σε όσους τον περιβάλλουν (ο ρόλος του συζύγου είναι μάλλον μονοδιάστατος και της κόρης δεν αναπτύσσεται, παρά τις αρχικές υποσχέσεις), αλλά επιμένει να αγκαλιάζει την Παναγιώτα με μια συγκινητική τρυφερότητα και να την κρατάει σταθερά στο κέντρο του κάδρου.

Η Δουλειά της - εικόνα 1

Η σεναριακή ανάπτυξη είναι ακλόνητα επικεντρωμένη σε αυτήν και την πολιτικοκοινωνική πραγματικότητα γύρω της (οι καθαρίστριες απολύονται σωρηδόν), το κατόρθωμα αυτού του λιτού κοινωνικού δράματος όμως είναι ότι η πορεία της ηρωίδας προς την ανεξαρτησία δεν είναι καθόλου… ηρωική, συχνά μάλιστα είναι ταπεινωτική και ηθικά συζητήσιμη. Η ερμηνεία της Μαρίσσας Τριανταφυλλίδου, η οποία παίζει με τις σιωπές, τα βλέμματα και τη στάση του σώματος, της προσθέτει αλήθεια και ακόμη μεγαλύτερη δραματικότητα, δικαίως βραβευμένη στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Ελλάδα, Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 89΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Δουλειά της

2,5
  • Κοινωνική
  • 2018
  • Διάρκεια: 89 '
  • Νίκος Λαμπό

Λίγο πριν από τα 40 της, η Παναγιώτα είναι μια σχεδόν αγράμματη νοικοκυρά, μητέρα δύο παιδιών, η οποία θα αναζητήσει δουλειά όταν ο άντρας της χάσει τη δική του. Θα προσληφθεί ως καθαρίστρια και, ενάντια σε κάθε εμπόδιο, θα σταθεί για πρώτη φορά στα πόδια της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η live-action εκδοχή του "Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας" δείχνει εντυπωσιακή

Το αγαπημένο animation αποκτά ριμέικ με ηθοποιούς και το τρέιλερ μας προετοιμάζει για κάτι επικό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
21/11/2024

Άλλος για τη βάρκα; Και ο Ρόμπερτ Πάτινσον στη νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν

Υπερφορτωμένη από σταρ είναι η επόμενη παραγωγή του οσκαρικού σκηνοθέτη.

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).