Το Ξέρουν Όλοι

3

Βιαστικός και λιγότερο συγκεντρωμένος αφηγηματικά απ’ ό,τι συνήθως, ο δημιουργός τού «Ένας Χωρισμός» αποδεικνύεται για άλλη μία φορά ένας σεναριακός στιλίστας.

Το Ξέρουν Όλοι

Όπως πάρα πολλοί κινηματογραφικοί δημιουργοί πριν από αυτόν, ο διπλά βραβευμένος με Όσκαρ Ασγκάρ Φαραντί («Ένας Χωρισμός», «Ο Εμποράκος») νιώθει άβολα όταν απομακρύνεται από τον οικείο χώρο του, το περιοριστικό αλλά γνώριμό του ιρανικό περιβάλλον. Ξέρει να εκμεταλλεύεται άριστα τις κοινωνικές, πολιτικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητές του, οι οποίες και καθορίζουν τη συμπεριφορά των ηρώων του. Ακόμη και στο γυρισμένο στη Γαλλία «Παρελθόν» όμως, ο 46χρονος δημιουργός απέδειξε ότι μπορεί να χειριστεί με κομψότητα πανανθρώπινα θέματα, τα οποία επανέρχονται και στο ισπανόφωνο «Όλοι το Ξέρουν», ένα οικογενειακό μελόδραμα που φλερτάρει έντονα με το ψυχολογικό θρίλερ.

Το Ξέρουν Όλοι - εικόνα 1

Η ταινία ξεκινά με την άφιξη της Λάουρα και των παιδιών της, ενός έφηβου κοριτσιού κι ενός μικρότερου αγοριού, στην Ισπανία. Έπειτα από χρόνια στο Μπουένος Άιρες εκείνη επιστρέφει στη γενέτειρά της, ένα χωριό έξω από τη Μαδρίτη, για το γάμο της αδερφής της. Μόνο που στη γιορτή που ακολουθεί κόβεται ξαφνικά το ρεύμα και η κόρη της εξαφανίζεται. Αν κι εμείς δεν αργούμε να μάθουμε τον δράστη και τα κίνητρά του, η υπόθεση αναγκάζει τον Αργεντινό σύζυγο της Λάουρα να κινητοποιηθεί κι εκείνη να ξεκινήσει μια απέλπιδα προσπάθεια να συγκεντρώσει τα απαιτούμενα λύτρα για να ξαναδεί την Ιρένε της ζωντανή.

Το Ξέρουν Όλοι - εικόνα 2

Αφού περιγράψει αδρά το χώρο και μας συστήσει τους χαρακτήρες, ο Φαραντί αρχίζει να πλέκει ένα γαϊτανάκι θαμμένων μυστικών και παρελθουσών σχέσεων, που έρχονται στο φως ενόσω οι εξελίξεις σπρώχνουν τους πρωταγωνιστές στα όριά τους. Έτσι η εικόνα μιας ευτυχισμένης οικογένειας αλλά και της ειδυλλιακής ζωής ενός επαρχιακού μικρόκοσμου αρχίζει να θολώνει και, ενώ «το ξέρουν όλοι», όλοι παίζουν τον δικό τους ρόλο σε ένα –ταξικά και κοινωνικά– στημένο παιχνίδι. Βιαστικός και λιγότερο συγκεντρωμένος αφηγηματικά απ’ ό,τι συνήθως, ο Ιρανός auteur αποδεικνύεται κι εδώ ένας σεναριακός στιλίστας. Ηθικά διλήμματα και πολιτικά σχόλια πλουτίζουν ένα πυκνό, αγωνιώδες δράμα χαρακτήρων, το οποίο σήκωσε την αυλαία του τελευταίου Φεστιβάλ Κανών.

Ισπανία, Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 132΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Ξέρουν Όλοι

Todos lo Saben / Everybody Knows
3
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 132 '
  • Ασγκάρ Φαραντί

Η Λάουρα επιστρέφει με την κόρη και τον γιο της από το Μπουένος Άιρες στο χωριό της στην Ισπανία για το γάμο της αδερφής της. Στη γιορτή που ακολουθεί όμως κόβεται ξαφνικά το ρεύμα και η κόρη της εξαφανίζεται.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.