Ένας ράπερ περιφέρεται στην Αθήνα με… δύο κότες, ενώ προσπαθεί με κάθε τρόπο να επικοινωνήσει με τη νεκρή μητέρα του. Δεν πρόκειται προφανώς για τον πρωταγωνιστή άλλης-μιας-ελληνικής-ταινίας, αλλά για τον ήρωα της ιδιότυπης προσπάθειας του πρωτοεμφανιζόμενου Γιώργου Ευθυμίου να εκφράσει κινηματογραφικά το υπαρξιακό άγχος μιας γενιάς που μεγάλωσε μέσα σε ένα χάος πληροφοριών, εικόνων και ήχων. Γι’ αυτό και αρχικά οι ρίμες του Mc Iguana (Γιάννης Ευθυμίου) και τα αποσπάσματα cult ταινιών (από το «Begotten» στο «Singapore Sling») που συμπλέκονται με την προσχηματική πλοκή μοιάζουν ταιριαστά με τη μεταμοντέρνα, «βρόμικη» και ειρωνικά παραισθητική πραγματικότητα του απελπισμένου ήρωα του «Motherland».
Όσο βαθύτερά της βουλιάζει όμως, αναζητώντας τη (μητρική) πηγή η οποία –ως μνήμη και ως προσωπική ή ιστορική αναφορά– θα του έδινε ξανά ένα νόημα ζωής, η άτεχνη ταινία του Ευθυμίου παραδίδεται σταδιακά στη σοβαροφανή πρόκληση. Η παρουσία της πρόσφατα χαμένης Μαίρης Τσώνη («Κυνόδοντας») προσθέτει μια βαθιά δόση μελαγχολίας, αλλά η αφηγηματική αυθαιρεσία, η εξεζητημένη υπερβολή και η εκβιαστική σινεφιλία εμποδίζουν αυτήν τη σινε-κραυγή απελπισίας να γίνει ειλικρινά σπαρακτική.
Ελλάδα. 2018. Διάρκεια: 85΄.
Περισσότερες πληροφορίες
Motherland
Ένας ράπερ προσπαθεί απεγνωσμένα και με κάθε τρόπο να επικοινωνήσει με τη νεκρή μητέρα του.