Loro

2

Μία βιογραφία του Σίλβιο Μπερλουσκόνι με ηθελημένα κιτσάτη υπερβολή και κατάμαυρο σαρκασμό, η οποία όμως υποφέρει από επαναλήψεις, αφηγηματική ασυνέχεια κι εύκολο διδακτισμό.

Loro

Μία βιογραφία του Σίλβιο Μπερλουσκόνι με ηθελημένα κιτσάτη υπερβολή και κατάμαυρο σαρκασμό, η οποία όμως υποφέρει από επαναλήψεις, αφηγηματική ασυνέχεια κι εύκολο διδακτισμό.

Loro - εικόνα 1

Το «Loro» («Εκείνοι», δηλαδή οι Ιταλοί) μοιάζει με δύο ταινίες ενωμένες σε μία. Και ακριβώς αυτό είναι, καθώς αφενός η αυθεντική ιδέα του Πάολο Σορεντίνο («Η Τέλεια Ομορφιά», «Νιότη») για μια κινηματογραφική βιογραφία του Σίλβιο Μπερλουσκόνι ήταν δύο ταινίες με διάρκεια περίπου 100 λεπτών η καθεμία («Loro 1» & «Loro 2», όπως προβλήθηκαν στην Ιταλία) και αφετέρου γιατί οι πρωταγωνιστές του φιλμ είναι δύο.

Ο διαβόητος πολιτικός και ο Σέρτζιο, ένας προαγωγός πολυτελείας στον Τάραντα, ο οποίος ονειρεύεται τη μεγάλη ζωή και μια γνωριμία με... Εκείνον: τον γνωστό για την αδυναμία του στα πάρτι και στις νεαρές γυναίκες Ιταλό πρωθυπουργό. Γι’ αυτό οργανώνει ένα ολοήμερο γλέντι-­όργιο σε μια βίλα στη Σαρδηνία, ακριβώς απέναντι από εκείνη του πρώτου πολίτη της χώρας.

Loro - εικόνα 2

Το «Loro» αφιερώνει σχεδόν όλη την πρώτη ώρα στον φιλόδοξο Σέρτζιο, τον οποίο μοιάζει να ξεχνάει όταν στο κάδρο μπαίνει ο επιβλητικός Σίλβιο, ένας απολαυστικότατος Τόνι Σερβίλο. Ο σκηνοθέτης βυθίζει τον τελευταίο σε μια ηθελημένα κιτσάτη υπερβολή κι επιτίθεται με κατάμαυρο σαρκασμό στο «βασίλειό» του, μια Ιταλία αγκαλιασμένη με την κακογουστιά, τη διαπλοκή και τον αμοραλισμό. Η εικόνα της είναι συχνά πολύ αστεία, αν και ο ευφυής κυνισμός του Μπερλουσκόνι τής προσδίδει δραματικές και απαισιόδοξες διαστάσεις.

Καθώς όλα αυτά γίνονται γρήγορα αντιληπτά, η μαύρη σάτιρα του Σορεντίνο ξεμένει από πολιτικές ιδέες, αρχίζοντας να επαναλαμβάνει τον εαυτό της. Παράλληλα η αφηγηματική ασυνέχεια που προκαλεί το γενναίο κόψιμο σχεδόν μιας ώρας από την αρχική βερσιόν αναδεικνύεται όλο κι εντονότερα, ενώ το ψυχογράφημα του εκκεντρικού επιχειρηματία/πολιτικού/σόουμαν ολοκληρώνεται με έναν εύκολο διδακτισμό (η ασυμβίβαστη κοπέλα, η σκληρή ειλικρίνεια της συζύγου του), που μας σερβίρει όλα τα συμπεράσματα στο πιάτο.

Ιταλία, Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 150΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Loro

2
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 150 '
  • Πάολο Σορεντίνο

Ο Σέρτζιο, ένας προαγωγός πολυτελείας στον Τάραντα, ονειρεύεται τη μεγάλη ζωή και μια γνωριμία με… Εκείνον: τον γνωστό για την αδυναμία του στα πάρτι και στις νεαρές γυναίκες Ιταλό πρωθυπουργό. Γι’ αυτό οργανώνει ένα ολοήμερο γλέντι-όργιο σε μια βίλα στη Σαρδηνία, ακριβώς απέναντι από εκείνη του πρώτου πολίτη της χώρας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.