Αδελφικοί Εχθροί

3

Δυναμική αστυνομική περιπέτεια από τον σκηνοθέτη του «Μακριά Από τους Ανθρώπους», ρεαλιστική και καλοσκηνοθετημένη, αν και η πλοκή της κρύβει λιγοστές εκπλήξεις.

Αδελφικοί Εχθροί

Δυναμική αστυνομική περιπέτεια από τον σκηνοθέτη του «Μακριά Από τους Ανθρώπους», ρεαλιστική και καλοσκηνοθετημένη, αν και η πλοκή της κρύβει λιγοστές εκπλήξεις.

Αδελφικοί Εχθροί - εικόνα 1

Στο «Nos Retrouvailles» (2007) ένας αποξενωμένος από τον γιο του άντρας προσπαθεί να πείσει τον πρώτο να ανοίξουν μαζί ένα μπαρ. Στο «Μακριά Από τους Ανθρώπους» (2014) ο Γάλλος δάσκαλος ενός απομονωμένου χωριού της Αλγερίας του 1954 αναλαμβάνει να συνοδεύσει έναν ντόπιο που κατηγορείται για φόνο μέχρι την κοντινή πόλη προκειμένου να δικαστεί.

Πρόκειται για τις πρώτες δύο ταινίες του Νταβίντ Ελοφέν, στις οποίες δύο άντρες με αντίθετα συμφέροντα ή επιθυμίες αναγκάζονται να συνυπάρξουν και να συνεργαστούν. Ό,τι δηλαδή συμβαίνει και στους «Αδελφικούς Εχθρούς», στους οποίους οι αραβικής καταγωγής παιδικοί φίλοι Ντρις και Μανουέλ –μεγαλωμένοι στο ίδιο παρισινό προάστιο– έχουν πάρει πλέον αντίθετους δρόμους. Όταν όμως ένα deal διακίνησης ναρκωτικών πάει στραβά, ο αστυνομικός Ντρις ξέρει πως μόνον αν συνεργαστεί με τον κακοποιό Μανουέλ μπορεί να ξεκαθαρίσει την υπόθεση και να παραμείνουν ζωντανοί και οι δύο.

Αδελφικοί Εχθροί - εικόνα 2

Δίνοντας στον παρισινό περίγυρο (ο οποίος εγκλωβίζει και καθορίζει τους ήρωες) πρωταγωνιστικό ρόλο, όπως είχε κάνει και με την έρημο στο «Μακριά Από τους Ανθρώπους», ο Ελοφέν υπογράφει μια δυναμική αστυνομική περιπέτεια με μνήμες από κλασικά γουέστερν. Τα θέματα της ταυτότητας (κυρίαρχη η αραβική καταγωγή), της ηθικής στάσης και της πίστης στους (εσωτερικούς) κώδικες τιμής τίθενται επιτακτικά μέσα από τη στεγνή από αφηγηματικό λίπος «μονομαχία» των δύο σύγχρονων αντιηρώων.

Οι διάλογοι είναι λιτοί, οι εικόνες σκοτεινές, ρεαλιστικές και ο ρυθμός σφιχτός, αν και η πλοκή κρύβει λιγοστές εκπλήξεις. Ο Ελοφέν ακολουθεί τη σεναριακή πεπατημένη, αλλά μας έχει μαζί του μέχρι το ύστατο πλάνο, στο οποίο η μοίρα έχει την τελευταία λέξη, όπως σε κάθε υπαρξιακό δράμα.

Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

Αδελφικοί Εχθροί

Freres Ennemis / Close Enemies
3
  • Αστυνομική
  • 2018
  • Διάρκεια: 111 '
  • Νταβίντ Ελοφέν

Μεγαλωμένοι στο ίδιο παρισινό προάστιο, οι αραβικής καταγωγής Ντρις και Μανουέλ έχουν πάρει πλέον αντίθετους δρόμους. Όταν όμως ένα deal διακίνησης ναρκωτικών πάει στραβά, ο αστυνομικός Ντρις ξέρει πως μόνον αν συνεργαστεί με τον κακοποιό Μανουέλ μπορεί να ξεκαθαρίσουν την υπόθεση και να μείνουν ζωντανοί.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Repertory: Η νέα εταιρία που επαναφέρει το κλασικό Χόλιγουντ στη μεγάλη οθόνη

Παλιό, καλό, ψυχαγωγικό σινεμά υπόσχεται να παρουσιάσει με τις επανεκδόσεις του το νέο γραφείο διανομής που λανσάρεται επίσημα την 1η Αυγούστου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
15/07/2024

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 18/11

Σον Πεν, Ντακότα Τζόνσον κι ένας Χαβιέ Μπαρδέμ από τα παλιά προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Στο 3ο Evia Film Project τσίπουρο, μεζές και σινεμά έγιναν ένα λαχταριστό πιάτο

Για τρίτη χρονιά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ταξίδεψε σε Αιδηψό, Λίμνη και Αγία Άννα για μια ακόμα υβριδική διοργάνωση που συνεχίζει να εξελίσσεται.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (11-17/7)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Η Σέλεϊ Ντουβάλ ήταν μια ηθοποιός είδωλο

Μια από τις καλύτερες ηθοποιούς του αμερικάνικου σινεμά πέθανε σε ηλικία 75 ετών.

Πού θα απολαύσω θερινό σινεμά σε ειδική τιμή με το Αθηνόραμα club;

Τα μέλη του Αθηνόραμα Club έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε τις αγαπημένες σας ταινίες μόνο με 5€ το εισιτήριο ή 2 άτομα με 1 εισιτήριο. Δείτε παρακάτω ποιες είναι οι συνεργαζόμενες αίθουσες, γίνετε μέλη και απολαύστε έξυπνα και οικονομικά ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η Αθήνα.

Ο Μπραντ Πιτ οδηγός φόρμουλας στο teaser του "F1"

Δείτε το διάσημο ηθοποιό να μεταμορφώνεται σε πιλότο αγώνων για τις ανάγκες της νέας ταινίας του Τζόζεφ Κοζίνσκι.