Αδελφικοί Εχθροί

3

Δυναμική αστυνομική περιπέτεια από τον σκηνοθέτη του «Μακριά Από τους Ανθρώπους», ρεαλιστική και καλοσκηνοθετημένη, αν και η πλοκή της κρύβει λιγοστές εκπλήξεις.

Αδελφικοί Εχθροί

Δυναμική αστυνομική περιπέτεια από τον σκηνοθέτη του «Μακριά Από τους Ανθρώπους», ρεαλιστική και καλοσκηνοθετημένη, αν και η πλοκή της κρύβει λιγοστές εκπλήξεις.

Αδελφικοί Εχθροί - εικόνα 1

Στο «Nos Retrouvailles» (2007) ένας αποξενωμένος από τον γιο του άντρας προσπαθεί να πείσει τον πρώτο να ανοίξουν μαζί ένα μπαρ. Στο «Μακριά Από τους Ανθρώπους» (2014) ο Γάλλος δάσκαλος ενός απομονωμένου χωριού της Αλγερίας του 1954 αναλαμβάνει να συνοδεύσει έναν ντόπιο που κατηγορείται για φόνο μέχρι την κοντινή πόλη προκειμένου να δικαστεί.

Πρόκειται για τις πρώτες δύο ταινίες του Νταβίντ Ελοφέν, στις οποίες δύο άντρες με αντίθετα συμφέροντα ή επιθυμίες αναγκάζονται να συνυπάρξουν και να συνεργαστούν. Ό,τι δηλαδή συμβαίνει και στους «Αδελφικούς Εχθρούς», στους οποίους οι αραβικής καταγωγής παιδικοί φίλοι Ντρις και Μανουέλ –μεγαλωμένοι στο ίδιο παρισινό προάστιο– έχουν πάρει πλέον αντίθετους δρόμους. Όταν όμως ένα deal διακίνησης ναρκωτικών πάει στραβά, ο αστυνομικός Ντρις ξέρει πως μόνον αν συνεργαστεί με τον κακοποιό Μανουέλ μπορεί να ξεκαθαρίσει την υπόθεση και να παραμείνουν ζωντανοί και οι δύο.

Αδελφικοί Εχθροί - εικόνα 2

Δίνοντας στον παρισινό περίγυρο (ο οποίος εγκλωβίζει και καθορίζει τους ήρωες) πρωταγωνιστικό ρόλο, όπως είχε κάνει και με την έρημο στο «Μακριά Από τους Ανθρώπους», ο Ελοφέν υπογράφει μια δυναμική αστυνομική περιπέτεια με μνήμες από κλασικά γουέστερν. Τα θέματα της ταυτότητας (κυρίαρχη η αραβική καταγωγή), της ηθικής στάσης και της πίστης στους (εσωτερικούς) κώδικες τιμής τίθενται επιτακτικά μέσα από τη στεγνή από αφηγηματικό λίπος «μονομαχία» των δύο σύγχρονων αντιηρώων.

Οι διάλογοι είναι λιτοί, οι εικόνες σκοτεινές, ρεαλιστικές και ο ρυθμός σφιχτός, αν και η πλοκή κρύβει λιγοστές εκπλήξεις. Ο Ελοφέν ακολουθεί τη σεναριακή πεπατημένη, αλλά μας έχει μαζί του μέχρι το ύστατο πλάνο, στο οποίο η μοίρα έχει την τελευταία λέξη, όπως σε κάθε υπαρξιακό δράμα.

Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

Αδελφικοί Εχθροί

Freres Ennemis / Close Enemies
3
  • Αστυνομική
  • 2018
  • Διάρκεια: 111 '
  • Νταβίντ Ελοφέν

Μεγαλωμένοι στο ίδιο παρισινό προάστιο, οι αραβικής καταγωγής Ντρις και Μανουέλ έχουν πάρει πλέον αντίθετους δρόμους. Όταν όμως ένα deal διακίνησης ναρκωτικών πάει στραβά, ο αστυνομικός Ντρις ξέρει πως μόνον αν συνεργαστεί με τον κακοποιό Μανουέλ μπορεί να ξεκαθαρίσουν την υπόθεση και να μείνουν ζωντανοί.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.