Η Κλεό Από τις 5 ως τις 7

4,5

Η αποθέωση της σκηνοθετικής λιτότητας και της κινηματογραφικής ακρίβειας σε μία από τις σημαντικότερες ταινίες της νουβέλ βαγκ.

Η Κλεό Από τις 5 ως τις 7

Η αποθέωση της σκηνοθετικής λιτότητας και της κινηματογραφικής ακρίβειας σε μία από τις σημαντικότερες ταινίες της νουβέλ βαγκ.

Η Κλεό Από τις 5 ως τις 7 - εικόνα 1

Μετά το μινιμαλιστικό ερωτικό δράμα «La Pointe Courte» (1955) και μερικά μικρού μήκους ντοκιμαντέρ, η Ανιές Βαρντά («Δίχως Στέγη, Δίχως Νόμο», «Πρόσωπα & Ιστορίες») επιχειρεί στις αρχές του ’60 να περιγράψει τη σχέση της μοντέρνας γυναίκας και του ρέοντος, γεμάτου προκαταλήψεις όσο και υποσχέσεις κόσμου της, στρέφοντας την κάμερά της στην Κλεό και στο Παρίσι. Η γαλλική πρωτεύουσα και η νεαρή τραγουδίστρια είναι οι πρωταγωνίστριες αυτής της σχεδόν δίωρης (η ταινία εξελίσσεται σε μιά­μιση ώρα «πραγματικού» χρόνου) αστικής περιπλάνησης μιας αρχικά εγωίστριας, αυτάρεσκης και βαθιά φοβισμένης κοπέλας, η οποία περιμένει τα αποτελέσματα των κρίσιμων ιατρικών εξετάσεων της προηγούμενης ημέρας.

Η Κλεό Από τις 5 ως τις 7 - εικόνα 2

Με κάμερα στο χέρι και μιαν αίσθηση χαλαρής παρατήρησης, η Βαρντά την παρακολουθεί στις προγραμματισμένες και τυχαίες συναντήσεις της με γνωστούς και αγνώστους, μεταπλάθοντας την απλή καθημερινότητα μιας γυναίκας και μιας πόλης σε γνήσια υπαρξιακή οδύσσεια. Με απλότητα, χιού­μορ (η Κλεό παρακολουθεί μια ασπρόμαυρη βωβή κωμωδία με πρωταγωνιστές τους Ζαν-Λικ Γκοντάρ, Άννα Καρίνα και Εντί Κονσταντέν) και αυτοσχεδιαστική διάθεση μα τόσο διεισδυτική σκηνοθετική­ ακρίβεια, περιγράφει αφοπλιστικά­ την αλλοτρίωση του «δεύτερου φύλου» υπό το αντρικό βλέμμα (τα διαρ­κή πλάνα της ηρωίδας μέσα από αντανακλάσεις) και τους κοινωνικούς περιορισμούς που του έχουν επιβληθεί.

Ακόμη και ο πόλεμος της Αλγερίας δηλώνει «παρών», αλλά η Βαρντά δεν υψώνει­ ποτέ τον καταγγελτικό πολιτικό της τόνο. Χαμηλότονα και με αξιοθαύμαστη διακριτικότητα, σκιαγραφεί αριστοτεχνικά το πορτρέτο μιας ανασφαλούς γυναίκας, η οποία στο τέλος της διαδρομής στην καρδιά μιας σύγχρονης μητρόπολης-σύμβολο του δυτικού πολιτισμού αφήνει πίσω τις προκαταλήψεις μιας­ (σύντομης) ζωής και κοιτάζει το μέλλον με ανανεωμένο βλέμμα.

Έγχρ., Α/Μ. Γαλλία. 1962. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Κλεό Από τις 5 έως τις 7

Cleo de 5 a 7
4,5
  • Δραματική
  • 1962
  • Διάρκεια: 89 '
  • Ανιές Βαρντά

Η τραγουδίστρια Κλεό περιφέρεται σχεδόν για ένα δίωρο στο Παρίσι περιμένοντας τα αποτελέσματα κάποιων κρίσιμων ιατρικών εξετάσεων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.