Καλοκουρδισμένη κατασκοπική περιπέτεια με αμείωτη δράση, που αφήνει όμως ανεκμετάλλευτους τους προχειροφτιαγμένους γυναικείους χαρακτήρες, οδηγείται σε μια άστοχη λύση της ιστορίας και καταλήγει να είναι μια τυπική ταινία του είδους.
«Η ανώτατη μορφή πολέμου είναι η υποταγή του εχθρού χωρίς μάχη», γράφει ο Σουν Τζου στην «Τέχνη του πολέμου», ένα από τα αρχαιότερα βιβλία στρατιωτικής στρατηγικής στον κόσμο. Αν κι εκείνος αναφερόταν στη διπλωματία και σε πρακτικές ψυχολογικής πίεσης, τα λόγια του στον 21ο αιώνα υλοποιούνται κατά γράμμα. Μια πράξη πολέμου μεταξύ δύο χωρών σήμερα μπορεί να εκτελεστεί εξ αποστάσεως, σε ένα τρίτο κράτος (λέγε με Συρία), και μάλιστα χωρίς να τραβήξει άνθρωπος τη σκανδάλη. Τη σύγχρονη εκδοχή του πολέμου, ο οποίος διεξάγεται με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και μυστικές αποστολές κάτω από τη μύτη των επίσημων κρατικών υπηρεσιών, φέρνει στο προσκήνιο ο Πίτερ Μπεργκ («Hancock», «Deepwater Horizon»), συνεργαζόμενος για τέταρτη συνεχή φορά με τον Μαρκ Γουόλμπεργκ.
Ο ηθοποιός ενσαρκώνει ένα οξύθυμο μέλος επίλεκτης ομάδας της CIA που αναλαμβάνει να φυγαδεύσει από την Ινδονησία έναν άντρα του οποίου η ζωή βρίσκεται σε κίνδυνο εξαιτίας κάποιων «ευαίσθητων» πληροφοριών. Ο Γουόλμπεργκ είναι άξιος στην ερμηνεία του εκκεντρικού χαρακτήρα του, όμως ως απόλυτος action hero αναδεικνύεται ο εκπληκτικός Αγουάις. Όσοι θυμούνται το «Επιχείρηση: Χάος» δεν θα ξαφνιαστούν με τις επιδόσεις του εδώ – η μαχητική περφόρμανς του Ινδονήσιου θα πρέπει να του ανοίξει περισσότερες πόρτες στο Χόλιγουντ σύντομα. Συνολικά το «Mile 22» δεν απογοητεύει, είναι μια καλοκουρδισμένη κατασκοπική περιπέτεια με αμείωτη δράση και ο Μπεργκ σκηνοθετεί εντυπωσιακές σκηνές μάχης, ενώ αποφεύγει τα πολλά πατριωτικά υπονοούμενα. Οι προχειρογραμμένοι και διακοσμητικοί γυναικείοι χαρακτήρες μένουν ανεκμετάλλευτοι, ενώ η άστοχη λύση της ιστορίας δεν επιτρέπει στο «Mile 22» να ξεχωρίσει ανάμεσα στις ταινίες του είδους.
ΗΠΑ. 2018. Διάρκεια: 95 ́. Διανομή: ODEON.
Περισσότερες πληροφορίες
Mile 22
Ένα οξύθυμο μέλος επίλεκτης ομάδας της CIA αναλαμβάνει να φυγαδεύσει έναν άντρα του οποίου η ζωή βρίσκεται σε κίνδυνο εξαιτίας κάποιων «ευαίσθητων» πληροφοριών.