Εξουθενωμένη, καθώς έχει μόλις γεννήσει το τρίτο της παιδί, η Μάρλο προσλαμβάνει μια νυχτερινή νταντά. Μια νεαρή, ανεξάρτητη φοιτήτρια που θα της αλλάξει απρόσμενα τη ζωή, σε μια (λιγότερο απ’ όσο νομίζει) σπιρτόζικη κομεντί, που προσπαθεί να περιγράψει τη γυναικεία ψυχοσύνθεση ειλικρινά και κάποιες στιγμές έξυπνα, αλλά με παλιομοδίτικο στόμφο.
Γιος του σκηνοθέτη Άιβαν Ράιτμαν («Ghostbusters») και υποψήφιος για τέσσερα Όσκαρ δημιουργός μοντέρνων κοινωνικών κομεντί, ο Τζέισον Ράιτμαν κάθεται πίσω από την κάμερα μόνο για σενάριο που έχει υπογράψει είτε ο ίδιος («Thank you for Smoking», «Ραντεβού στον Αέρα», «Labor Day», «Men, Women & Children») είτε η Ντιάμπλο Κόντι («Juno», «Young Adult»). Η 40χρονη πρώην διαφημίστρια και... pole dancer, βραβευμένη με Όσκαρ για την παρθενική σεναριακή προσπάθειά της («Juno»), γράφει πικάντικα για ηρωίδες οι οποίες, όχι πάντα εσκεμμένα, κινούνται ενάντια στα στερεότυπα.
Όπως η Τζούνο που αποφασίζει να γίνει μητέρα στα 16 της, η σέξι Τζένιφερ που σκοτώνει τους εραστές της («Jennifer’s Body»), η μεσήλικη ρόκερ Ρίκι («Η Ρίκι και το Ροκ») ή η εγωκεντρική Μέιβις που επιστρέφει στην πόλη της για να διεκδικήσει τον παντρεμένο πλέον σχολικό έρωτά της («Young Adult»). Την τελευταία υποδύεται η Σαρλίζ Θερόν, η οποία ξανασυναντάει τώρα τους Ράιτμαν και Κόντι ως εξουθενωμένη κι έγκυος μητέρα δύο παιδιών, με τον υπερευαίσθητο, στα όρια του αυτισμού μικρό Τζόνα να κάνει την καθημερινότητά της ακόμη δυσκολότερη. Έτσι όταν η Μάρλο γεννάει ένα χαριτωμένο κοριτσάκι, αναγκάζεται, παρά τις ισχυρές αντιρρήσεις της, να προσλάβει μια νυχτερινή νταντά. Την Τάλι (η Καναδή Μακένζι Ντέιβις του «Blade Runner 2049»), μια νεαρή, ανεξάρτητη φοιτήτρια που θα εισβάλει στη ζωή της γεμάτη ενέργεια και ιδέες για ανανέωση.
Όπως κάνει και σε άλλες ταινίες της, η Κόντι παίζει εδώ πάνω στις διαφορετικές και συχνά αντικρουόμενες έννοιες της θηλυκότητας, παρουσιάζοντας τις Μάρλο και Τάλι ως συμπληρωματικές εικόνες – τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Η σχέση τους καλλιεργεί κάτι το μυστηριώδες και μέχρι την (αναπόφευκτη) δραματική κορύφωση το σασπένς που γεννάει αυτή η ιδιότυπη φιλία είναι λειτουργικό. Όπως, τουλάχιστον στην αρχή, λειτουργική είναι και η προσπάθεια της παχύτερης κατά 25 ολόκληρα κιλά για τον ρόλο Σαρλίζ Θερόν να μας φέρει θαρραλέα αντιμέτωπους με τη «σκοτεινή» πλευρά της μητρότητας: η επιλόχειος κατάθλιψη, η αγχωτική καθημερινότητα, η απώλεια σεξουαλικής επιθυμίας και οι υστερικές αντιδράσεις.
Όσο όμως αυτή η επιτηδευμένα έξυπνη και σχηματική απέναντι στους υποστηρικτικούς χαρακτήρες της δραμεντί βυθίζεται βαθύτερα στην ψυχοσύνθεση της Μάρλο τόσο η κινηματογραφικά σπιρτόζικη και χαριτωμένη επιφάνεια δίνει τη θέση της σε εύκολες και διδακτικές ιδέες περί αυτογνωσίας, ενσυνείδησης και οικογενειακής ευτυχίας. Καθώς ο Ράιτμαν προσπαθεί να ισορροπήσει σκηνοθετικά τον παιχνιδιάρικα δραματικό τόνο της πρώτης ύλης του και η Θερόν πασχίζει για ακόμη μία οσκαρική υποψηφιότητα, η Κόντι προωθεί με στιλ αλλά και στόμφο, με plot twists αλλά και ιδεολογική απλοϊκότητα, παλιομοδίτικα μηνύματα σε φαντεζί συσκευασία.
ΗΠΑ. 2018. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: TANWEER.
Περισσότερες πληροφορίες
Tully: Τα Παιδιά Είναι Ευτυχία;
Εξουθενωμένη, καθώς έχει μόλις γεννήσει το τρίτο της παιδί, η Μάρλο προσλαμβάνει μια νυχτερινή νταντά. Μια νεαρή, ανεξάρτητη φοιτήτρια που θα της αλλάξει απρόσμενα τη ζωή.