Anon

2

Ο δημιουργός του «Gattaca» καταγγέλλει το μελλοντικό τεχνολογικό εφιάλτη μέσα από ένα χλιαρό, με κάποιες ενδιαφέρουσες ιδέες, αλλά όχι εντελώς πειστικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας.

Anon

Ο δημιουργός του «Gattaca» καταγγέλλει το μελλοντικό τεχνολογικό εφιάλτη μέσα από ένα χλιαρό, με κάποιες ενδιαφέρουσες ιδέες, αλλά όχι εντελώς πειστικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας.

Anon - εικόνα 1

Ο Άντριου Νίκολ είναι ένας Βρετανοζηλανδός κινηματογραφιστής ο οποίος μέσα σε λίγους μήνες μετατράπηκε από διαφημιστή σε περιζήτητο δημιουργό, σκηνοθετώντας το cult sci-fi θρίλερ «Gattaca» και γράφοντας το σενάριο της αριστουργηματικής αλληγορικής φαντασίας «The Truman Show» του Πίτερ Γουίαρ. Αυτά πριν από είκοσι ολόκληρα χρόνια, στη διάρκεια των οποίων επέμεινε στο σινεμά του φανταστικού και σε θέματα σχετικά με τα ηθικά διλήμματα που συνοδεύουν την τεχνολογική εξέλιξη («S1m0ne», «In Time», «Το Σώμα», «The Good Kill»), χωρίς όμως να καταφέρει να υπογράψει κάτι κινηματογραφικά ολοκληρωμένο και πραγματικά ενδιαφέρον, πλην ίσως του δραματικού θρίλερ «Ο Κυρίαρχος του Παιχνιδιού» με τον Νίκολας Κέιτζ.

Anon - εικόνα 2

Το γερμανικής παραγωγής, αλλά γυρισμένο στο Τορόντο και στη Νέα Υόρκη «Anon» είναι άλλη μία δραματική (αστυνομική) περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, η οποία εξελίσσεται σε έναν κόσμο όπου οι πάντες είναι δικτυωμένοι, η ανωνυμία δεν υφίσταται και το έγκλημα φθίνει­. Ο αστυνόμος Σαλ Φρίλαντ ασχολείται με περιπτώσεις ρουτίνας, μέχρι που αναλαμβάνει μια υπόθεση δολοφονίας στην οποία ο δράστης δεν έχει πίσω του κανένα ψηφιακό αποτύπωμα. Όσα στοιχεία υπάρχουν οδηγούν σε μια μυστηριώδη, αόρατη για το σύστημα γυναίκα με το ψευδώνυμο Anon(ymous), την οποία ο Φρίλαντ προσπαθεί να παγιδεύσει υποδυόμενος έναν επιτυχημένο χρηματιστή.

Η γνωριμία του μαζί της θα οδηγήσει την υπόθεση σε μονοπάτια που ο ίδιος δεν φανταζόταν και σε ένα hi-tech θρίλερ με femmes fatales, ψηφιακά εγκλήματα, παραπλανητικά ίχνη και μια δαιδαλώδη πλοκή που οδηγεί σε κάτι πολύ πιο περίπλοκο και πολιτικοκοινωνικά εφιαλτικό απ’ ό,τι είχε φανταστεί κάποιος από τους εμπλεκομένους. Όχι απαραίτητα και από τους θεατές όμως, οι οποίοι παρασύρονται σε έναν μελλοντικό, γκρίζο και απρόσωπο κόσμο και μαζί σε ένα μάλλον άτονο σε παλμό και όχι εντελώς πειστικό νεο-νουάρ με προβλέψιμους καλούς, κακούς και (σέξι) χάκερ. Δηλαδή άλλη μία περίπτωση ενδιαφέρουσας, αν και ανολοκλήρωτης κινηματογραφικής πρότασης από τον ευρηματικό σε ιδέες, ωστόσο αδέξιο σε συμπαγή σεναριακή και σκηνοθετική υλοποίηση Άντριου Νίκολ.

Γερμανία. 2018. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Anon

2
  • Θρίλερ
  • 2018
  • Διάρκεια: 100 '
  • Άντριου Νίκολ

Σε έναν κόσμο όπου οι πάντες είναι δικτυωμένοι, η ανωνυμία δεν υφίσταται και το έγκλημα φθίνει, ο αστυνόμος Σαλ Φρίλαντ αναλαμβάνει μια υπόθεση δολοφονίας στην οποία ο δράστης δεν έχει πίσω του κάποιο ψηφιακό αποτύπωμα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.