Το Φεγγάρι του Δία

2

Εντυπωσιακά σκηνοθετημένη, αλλά ρηχή και δημαγωγική χριστιανική παραβολή πάνω στην πίστη, την αυτοθυσία και την πορεία προς την υπαρξιακή λύτρωση με φόντο το μεταναστευτικό πρόβλημα.

Το Φεγγάρι του Δία

Εντυπωσιακά σκηνοθετημένη, αλλά ρηχή και δημαγωγική χριστιανική παραβολή πάνω στην πίστη, την αυτοθυσία και την πορεία προς την υπαρξιακή λύτρωση με φόντο το μεταναστευτικό πρόβλημα.

Το Φεγγάρι του Δία - εικόνα 1

Έντονα αλληγορικός, όπως και στην προηγούμενη ταινία του «Λευκός Θεός», ο Ούγγρος Κορνέλ Μουντρούτσο­ επιχειρεί να μιλήσει ξανά για την ευρωπαϊκή πολιτικοκοινωνική πραγματικότητα και τις μοντέρνες μορφές διακρίσεων μέσα από μια –εξόφθαλμη– παραβολή: η Ευρώπη είναι ένας από τους δορυφόρους του Δία, ένας τόπος μακρινός και αφιλόξενος, ο οποίος όμως κουβαλάει ένα όνομα οικείο, για πολλούς συνώνυμο του σύγχρονου επίγειου παραδείσου. Στη βορειανατολική πλευρά του, και συγκεκριμένα στην Ουγγαρία, ονειρεύεται να φτάσει μέσω Σερβίας ο Σύρος πρόσφυγας Αριάν, ο οποίος δέχεται κατάστηθα τα πυρά ενός συνοριοφύλακα όταν επιχειρεί να εισέλθει στη χώρα. Αλλά, αντί να πέσει νεκρός, αποκτάει ανεξήγητα την ικανότητα να πετάει. Ένας κυνικός και συμφεροντολόγος γιατρός ανακαλύπτει το μυστικό του και τον βοηθά να δραπετεύσει, ενώ ένας αστυνομικός έχει εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό για να τους εντοπίσει.

Το Φεγγάρι του Δία - εικόνα 2

Ακριβώς όπως και στον «Λευκό Θεό», ο Μουντρούτσο δεν φοβάται την εισβολή του φανταστικού στοιχείου σε ένα καθαρά ρεαλιστικό πλαίσιο, ούτε και τη χρήση εντυπωσιακών οπτικών τρικ (όπως καταδιώξεις σε μονοπλάνο, άνθρωποι που υπερίπτανται της πόλης ή μια χολιγουντιανής κοπής σκηνή αυτοκινητικής δράσης) στην αφήγηση ενός σκληρού κοινωνικού δράματος. Όσο όμως αυτό προχωρά τόσο η αλληγορική διάστασή του διογκώνεται, εκτοπίζοντας από ένα σημείο και μετά την αληθοφάνεια καταστάσεων και χαρακτήρων, όπως ο διεφθαρμένος γιατρός που, σε αντίθεση με τον σχηματικό και μονοκόμματο Αριάν, είναι ο πραγματικός πρωταγωνιστής της ταινίας.

Ο ήρωας ο οποίος αντιμετωπίζει­ πραγματικό δραματικό δίλημμα, διεκδικώντας μια δεύτερη ευκαιρία να (ξανα)βρει την πίστη του στη ζωή και στους ανθρώπους. Μπορεί να κάνει το ίδιο και η Ευρώπη; Ο Κορνέλ Μουντρούτσο αναρωτιέται με σπαραγμό σε μια εντυπωσιακά σκηνοθετημένη, αλλά ρηχή και δημαγωγική αναζήτηση της (χριστιανικής) πίστης, της αυτοθυσίας και της πορείας προς την υπαρξιακή λύτρωση με φόντο το σύγχρονο μεταναστευτικό πρόβλημα. Ικανότατος αφηγητής, προδίδεται από τον εύκολο συμβολισμό και την απλοϊκή μεταφυσική του, στοιχεία τα οποία είχε πολύ πιο περίτεχνα καμουφλάρει στον στιβαρότερο «Λευκό Θεό».

Ουγγαρία, Γερμανία. 2017. Διάρκεια: 129΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Φεγγάρι του Δία

Jupiter Holdja / Jupiter's Moon
2
  • Σινεφίλ
  • 2017
  • Διάρκεια: 129 '
  • Κορνέλ Μουντρούτσο

Ένας Σύρος πρόσφυγας προσπαθεί να περάσει από τη Σερβία στην Ουγγαρία. Δέχεται τα πυρά ενός συνοριοφύλακα και, αντί να πέσει νεκρός, αποκτά την ικανότητα να πετά.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.