Πολυξένη

2,5

Ιστορικό μελόδραμα με φροντισμένη παραγωγή, δυναμική ερμηνεία από την Κάτια Γκουλιώνη, αλλά «ξύλινο» σενάριο και περιγραφική σκηνοθετική προσέγγιση.

Πολυξένη

Ιστορικό μελόδραμα με φροντισμένη παραγωγή, δυναμική ερμηνεία από την Κάτια Γκουλιώνη, αλλά «ξύλινο» σενάριο και περιγραφική σκηνοθετική προσέγγιση.

Πολυξένη - εικόνα 1

Στο μεγάλο κενό χώρο του ελληνικού σινεμά, ανάμεσα στις καλλιτεχνικές ταινίες με αυστηρά φεστιβαλική σταδιοδρομία και τις καθαρά εμπορικές παραγωγές, κωμωδίες στην πλειονότητά τους, επιχειρεί να κινηθεί το τελευταίο φιλμ της Δώρας Μασκλαβάνου («…Κι Αύριο Μέρα Είναι», «Και αν Φύγω… θα Ξανάρθω»), η οποία μας μεταφέρει στην Κωνσταντινούπολη των αρχών της δεκαετίας του ’70. Εκεί η νεαρή Πολυξένη, υιοθετημένη από το 1957 από ένα ζευγάρι ευκατάστατων Κωνσταντινουπολιτών, βλέπει τον θετό της πατέρα να πεθαίνει κι εκείνη μαζί με τη μητέρα της, η οποία ζει με την παρελθούσα αίγλη και με διαρκώς αυξανόμενα χρέη, να προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα σε ένα επιφυλακτικό περιβάλλον. Περιβάλλον το οποίο γίνεται εχθρικό κι επιθετικό όταν η Πολυξένη μένει μόνη της, αντιμέτωπη με ένα σχέδιο υφαρπαγής της κληρονομιάς της.

Πολυξένη - εικόνα 2

Το ιστορικό μελόδραμα της Μασκλαβάνου είναι φροντισμένο ως παραγωγή, στημένο με έναν πειστικό τρόπο, ο οποίος αν και παρασύρεται συχνά από τη γραφικότητα του τόπου και του χρόνου (Πόλη, κοστούμια, παλιά αρχοντικά…), προσπαθεί να φέρει σε πρώτο πλάνο τους χαρακτήρες και τα πάθη τους. Η Κάτια Γκουλιώνη («Μέσα στο Δάσος», «Σύμ­πτωμα») ζωντανεύει την έρμαια της συλλογικής μισαλλοδοξίας ηρωίδα της με εξωστρεφή δυναμισμό, όσοι όμως την περιτριγυρίζουν, πλην ίσως της μητέρας/Λυδίας Φωτοπούλου, παραμένουν μέχρι τέλους δραματικά αδια­μόρφωτοι και απλώς σχηματικοί­. Ανάμεσά τους και ο Τούρκος τον οποίο εκείνη ερωτεύεται, ένα προβλέψιμα απλοϊκό σεναριακό εύρημα που καταναλώνεται προκειμένου να τονιστούν η ξενοφοβία και η υστεροβουλία που κυριαρχούν στο μικρόκοσμο της Πολύ Ξένης (όπως μας υποδεικνύουν λίγο χοντροκομμένα οι τίτλοι της αρχής).

Ο αφηγηματικός ρυθμός, βοηθούμενος από το στρωτό μοντάζ της σκηνοθέτιδας/σεναριογράφου, υποστηρίζει την περιγραφική σκηνοθετική προσέγγιση, η φωτογραφία του Κλαούντιο Μπολιβάρ («11 Συναντήσεις με τον Πατέρα μου», «Με Χωρίς Γυναίκες», «Success Story») τονίζει ατμοσφαιρικά την κλειστοφοβική­ αίσθηση, δέσμια του «ξύλινου» και άτολμου σεναρίου της όμως η ταινία παραμένει μέχρι τέλους τυλιγμένη σε μια παλιομοδίτικη, ξεθυμασμένων αρωμάτων αύρα.

Ελλάδα. 2017. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: ROSEBUD.21/ SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Πολυξένη

2,5
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 100 '
  • Δώρα Μασκλαβάνου

Το 1957 ένα ζευγάρι ευκατάστατων Κωνσταντινουπολιτών υιοθετεί ένα μικρό κορίτσι, το οποίο χρόνια αργότερα θα τους κληρονομήσει και θα προσπαθήσει να τα βγάλει πέρα σε ένα εχθρικό και προκατειλημμένο περιβάλλον.

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Επικίνδυνη Αποστολή - Η Τελευταία Κρίση": Νέο τρέιλερ με τον Τομ Κρουζ σε επικές σκηνές δράσης

Η πολυαναμενόμενη ταινία φέρνει τον Τομ Κρουζ πίσω στη μεγάλη οθόνη σε ένα επικό φινάλε γεμάτο αγωνία και δράση, με την πρώτη ματιά στο τρέιλερ να προμηνύει σκηνές αδρεναλίνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/11/2024

Στο 65ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ρίξαμε μια ματιά στο μέλλον του ελληνικού σινεμά

Μια φρέσκια μαγιά δημιουργών βραβεύτηκε στο θεσμό θέτοντας τα θεμέλια για ένα δυνάμει νέο τοπίο στον εγχώριο κινηματογράφο.

Γίνε εθελοντής στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Η διοργάνωση που αναδεικνύει το τολμηρό, καινοτόμο και αντισυμβατικό σινεμά του κόσμου σας χρειάζεται.

Κινηματογράφος, τέχνη και αλληλεγγύη: Μια βραδιά για την Παλαιστίνη στο Studio new star art cinema

Μια εκδήλωση αλληλεγγύης αφιερωμένη στην Παλαιστίνη, που συνδυάζει καλλιτεχνικές δραστηριότητες και προβολές ταινιών, με στόχο την ενημέρωση, την ενίσχυση και την ανάδειξη των αγώνων του παλαιστινιακού λαού.

Και οι Ζεντάγια - Αν Χάθαγουεϊ στην επόμενη ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν

Μετά τους Τομ Χόλαντ και Ματ Ντέιμον δύο ακόμη σταρ προστίθεται στο cast της νέας δουλειάς του οσκαρικού σκηνοθέτη.

"Ο Χρήστος Ακούει Σινεμά στο Δαναό": Ένα ταξίδι στη σκοτεινή μαγεία του "Black Swan"

Η φετινή σειρά ειδικών προβολών συνεχίζεται με την προβολή της βραβευμένης ταινίας του Ντάρεν Αρονόφσκι, ένα από τα πιο αναγνωρισμένα ψυχολογικά θρίλερ των τελευταίων δεκαετιών.

Θυμόμαστε 5 ρόλους της Ντέμι Μουρ που γεννήθηκε σαν σήμερα (11/11)

Με τους ρόλους της να εκτείνονται από δράμα μέχρι θρίλερ και σάτιρα, έχει καταφέρει να αφήσει το στίγμα της στην κινηματογραφική βιομηχανία. Με αφορμή τα γενέθλιά της ανατρέχουμε σε πέντε ταινίες της.