Η Τελευταία Οικογένεια

2

Αντισυμβατική βιογραφία-δράμα δωματίου, που διατηρεί μια ιδιότροπα αποστασιοποιημένη ματιά απέναντι στους πρωταγωνιστές, οι οποίοι παραμένουν μέχρι το τέλος ξένοι, αν όχι και αδιάφοροι, για τον θεατή.

Η Τελευταία Οικογένεια

Αντισυμβατική βιογραφία-δράμα δωματίου, που διατηρεί μια ιδιότροπα αποστασιοποιημένη ματιά απέναντι στους πρωταγωνιστές, οι οποίοι παραμένουν μέχρι το τέλος ξένοι, αν όχι και αδιάφοροι, για τον θεατή.

Η Τελευταία Οικογένεια - εικόνα 1

Ελάχιστα αναγνωρίσιμος έξω από τη χώρα του, ο Ντζίσλαβ Μπεκσίνσκι (1929-2005) ήταν ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Πολωνούς ζωγράφους, στον οποίο άρεσε να κινηματογραφεί την καθημερινότητά του με ψηφιακή κάμερα. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Γιαν Ματουζίνσκι εμπνέεται από τα αμέτρητα φιλμάκια του και, αναπαράγοντας μυθοπλαστικά ένα μεγάλο μέρος τους, προσπαθεί να συντάξει μια πρωτότυπη σινε-βιογραφία, η οποία είναι ταυτόχρονα κι ένα οικογενειακό δράμα δωματίου. Διερωτώμενος πάνω στα προβλήματα της έλλειψης επικοινωνίας, που ακόμη και στους τέσσερις τοίχους της οικογενειακής εστίας κάνουν προβληματική την αρμονική συνύπαρξη, ο Ματουζίνσκι εστιάζει στην κοινότοπη καθημερινότητα ενός (φυσικού και ψυχολογικού) εγκλεισμού κι επιχειρεί μέσα από αυτήν μερικούς «λοξούς» μα ενδιαφέροντες σχολιασμούς.

Πάνω στο πώς μια τετριμμένη πραγματικότητα οδηγεί στην καλλιτεχνική δημιουργία αλλά και την προσωπική αυτοκαταστροφή ή πώς η εξωτερική πραγματικότητα εισβάλλει βαθμιαία (η δυτική κουλτούρα) ή απροειδοποίητα (ο κλέφτης της τελευταίας σκηνής) στο ατομικό/οικογενειακό κέλυφος και το διαρρηγνύει. Φιλόδοξες ιδέες που κυκλοφορούν στο μυαλό και στα πλάνα του Ματουζίνσκι, η ιδιότροπα αποστασιοποιημένη ματιά του οποίου στέκεται όμως εμπόδιο στο να αναπτυχθούν και να καρποφορήσουν. Μένουν μετέωρες, αιχμάλωτες μιας διεστραμμένα γοητευτικής ατμόσφαιρας που διαθέτει αυτή η ιδιότροπη μα εντέλει ψυχρή βιογραφία, η οποία μοιάζει να φοβάται να πλησιάσει και να συναισθανθεί τους ξένους –αν όχι και αδιάφορους– για τον θεατή ήρωές της.

Πολωνία. 2016. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: STRADA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Τελευταία Οικογένεια

Ostatnia Rodzina / The Last Family
2
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 123 '
  • Γιάν Ματουζίνσκι

Η οικογενειακή ιστορία των Πολωνών Μπεκσίνσκι: του ζωγράφου Ντζίσλαβ, της συζύγου του Σοφία και του ψυχολογικά ασταθούς γιου τους Τόμας, μεταφραστή και ραδιοφωνικού παραγωγού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η live-action εκδοχή του "Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας" δείχνει εντυπωσιακή

Το αγαπημένο animation αποκτά ριμέικ με ηθοποιούς και το τρέιλερ μας προετοιμάζει για κάτι επικό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
21/11/2024

Άλλος για τη βάρκα; Και ο Ρόμπερτ Πάτινσον στη νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν

Υπερφορτωμένη από σταρ είναι η επόμενη παραγωγή του οσκαρικού σκηνοθέτη.

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).