Πικαδέρο

3,5

Μια ευφάνταστη κοινωνική δραμεντί της σχολής Καουρισμάκι, με ιδιόρρυθμο χιούμορ και γλυκόπικρη επίγευση.

Πικαδέρο

Άνεργοι και οι δύο, ο Γκόρκα και η Άνε αδυνατούν να βρουν ένα δικό τους σπίτι, αλλά ακόμη κι ένα ήσυχο μέρος για να κάνουν έρωτα. Όπως ολόκληρη η Ισπανία, έτσι και η δική τους σχέση δεν αργεί να βρεθεί σε κρίση, σε μια ευφάνταστη κοινωνική δραμεντί της σχολής Καουρισμάκι, με ιδιόρρυθμο χιούμορ και γλυκόπικρη επίγευση.

Πικαδέρο - εικόνα 1

Παιδί της οικονομικής κρίσης, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Βρετανού Μπεν Σάροκ μας ταξιδεύει στη Χώρα των Βάσκων, διοικητικά αυτόνομη περιφέρεια της Ισπανίας με ένα από τα μικρότερα ποσοστά ανεργίας στη χώρα (16,3% σε σχέση με το εθνικό ρεκόρ του 25,7%). Παρόλα αυτά, το ποσοστό που αφορά τους άνεργους νέους εκτοξεύεται στο 45%, μετρώντας σε αυτό και τον Γκόρκα, έναν τριαντάρη ο οποίος δουλεύει, χωρίς να πληρώνεται, ως εκπαιδευόμενος σε ένα εργοστάσιο κατασκευής εργαλείων και, φυσικά, μένει με τους γονείς του. Σε ανάλογη κατάσταση βρίσκεται και η Άνε, η οποία έχει σπουδάσει ιστορία της τέχνης, αλλά τώρα μαθαίνει αγγλικά μπας και βρει δουλειά ως μεταφράστρια.

Το ζευγάρι δεν έχει λεφτά για να νοικιάσει σπίτι ή να αγοράσει αυτοκίνητο κάποιος από τους δύο, δεν μπορεί λοιπόν να βρεθεί μόνο του παρά σε δημόσιους χώρους. Έτσι, αδυνατώντας να πληρώσουν ακόμη και για ένα δωμάτιο ξενοδοχείου, ο Γκόρκα με την Άνε αναζητούν κάθε φορά «πικαδέρος», δημοφιλή μέρη που χρησιμοποιούνται για σεξ, γεγονός που αρχίζει να επηρεάζει τη σχέση τους, η οποία είναι δέσμια του οικογενειακού κομφορμισμού, της οικονομικής ασφυξίας και μιας ανύπαρκτης προοπτικής.

Πικαδέρο - εικόνα 2

Βραβευμένος με BAFTA (από τη Βρετανική Ακαδημία Κινηματογράφου) για μικρού μήκους ταινία του, ο Μπεν Σάροκ πλησιάζει ένα από τα πλέον επείγοντα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα με σταθερό χέρι και καθαρό μάτι. Η ακίνητη κάμερα, η οποία αποτυπώνει εικαστικά προσεγμένα κάδρα, μεταφέρει μιαν αίσθηση απομόνωσης και στασιμότητας, μαζί με ένα χιουμοριστικό παραξένισμα που αφαιρεί κάθε διάθεση σοβαροφάνειας. Διότι η ξεκάθαρη πρόθεση του νεαρού σκηνοθέτη δεν είναι να καταγγείλει πολιτικά, αλλά να αφηγηθεί κινηματογραφικά μια ερωτική ιστορία που πατάει και με τα δύο πόδια στην πραγματικότητα. Πραγματικότητα καυτή και αναγνωρίσιμη, αλλά όχι φτηνά νατουραλιστική, με πρωταγωνίστρια μια γενιά η οποία αγωνίζεται να αποδείξει πως δεν θα πάει και αυτή χαμένη.

Χαρακτηριστικά δείγματά της τόσο το αμήχανο ζευγάρι όσο και ο cool φίλος του Γκόρκα, ο Ινάκι, ο οποίος φεύγει κάποια στιγμή για τη Γερμανία, διαπιστώνουν όμως κάθε μέρα και σαφέστερα πως ολόκληρη η ζωή τους είναι απόλυτα εξαρτώμενη από τον οικονομικό παράγοντα και η πιθανότητα ευπρεπούς διαβίωσης μετατρέπεται σε βεβαιότητα απλής επιβίωσης. Ιδεολογικά σαφής και κινηματογραφικά ευρηματικός, ο Σάροκ είναι ένας άξιος συνεχιστής της σχολής Τζάρμους - Καουρισμάκι. Λιτός, τρυφερός και την ίδια στιγμή ξεκαρδιστικός, ισορροπεί γοητευτικά­ ανάμεσα στο ρεαλισμό και στην υπέρβασή του, στο δράμα και στην κωμωδία, στη «μικρή» (προσωπική) και «μεγάλη» (κοινωνική) αλήθεια. Ταυτόχρονα υπογράφει μία από τις χαμηλότονες σινε-εκπλήξεις της χρονιάς, βραβευμένη σε πάμπολλα διεθνή φεστιβάλ (Εδιμβούργο, Ζυρίχη, Βρυξέλλες, Κίεβο).

Ισπανία, Μ. Βρετανία. 2015. Διάρκεια: 98΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART.

Περισσότερες πληροφορίες

Πικαδέρο

Pikadero
3,5
  • Δραματική κομεντί
  • 2015
  • Διάρκεια: 98 '
  • Μπεν Σάροκ

Άνεργοι και οι δύο, ο Γκόρκα και η Άνε αδυνατούν να βρουν ένα δικό τους σπίτι, αλλά ακόμη κι ένα ήσυχο μέρος για να κάνουν έρωτα. Όπως ολόκληρη η Ισπανία, έτσι και η δική τους σχέση δεν αργεί να βρεθεί σε κρίση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ομαδική Θεραπεία

Ξέπνοο και θεατρικά στημένο δράμα δωματίου γύρω από τη μάχη των φύλων, που κορυφώνεται με τρόπο απροσδόκητο μεν, τραβηγμένο από τα μαλλιά δε.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
18/07/2024

Η Σιωπηλή Καμαριέρα

Αβίαστα υποβλητική και απροσδόκητα φορτισμένη ερωτικά απεικόνιση μιας ταξικής πάλης σε τέσσερις τοίχους.

Η Φύλακας των Δράκων

Ημιτελής σε όλα τα επίπεδα περιπέτεια, η οποία δεν εκμεταλλεύεται όσο θα μπορούσε τον πραγματικά ενδιαφέροντα και ξεχωριστό κόσμο της.

Η Θάλασσα Μέσα μου

Βραβείο ξενόγλωσσου Όσκαρ για μια ελαττωματική στη ρίζα της προσέγγιση του δικαιώματος στην αυτοδιάθεση, η οποία ποντάρει στον συναισθηματικό εκβιασμό.

Δεσμώτης του Ιλίγγου

Η συγκινητικότερη ερωτική ιστορία κι ένα πολυεπίπεδο σχόλιο πάνω στην επιθυμία και την απατηλή "εικόνα" της.

Ο Αρχηγός των Κατασκόπων

Προχειρότατο όσο και τετριμμένο σε όλα του κατασκοπικό θρίλερ, το οποίο λησμονείται τη στιγμή που πέφτουν οι τίτλοι τέλους.

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Oxbelly Retreat 2024

Ανακοινώθηκαν σεναριογράφοι και συγγραφείς που συμμετείχαν στο φετινό Oxbelly.