Εκδίκηση με Στυλ

2

Συμπαθές, αλλά άτολμο και προβλέψιμο ριμέικ μιας έξυπνης heist κωμωδίας του 1979.

Εκδίκηση με Στυλ

Συμπαθές, αλλά άτολμο και προβλέψιμο ριμέικ μιας έξυπνης heist κωμωδίας του 1979.

Εκδίκηση με Στυλ - εικόνα 1

Αξιοπρεπέστατος κι ελαφρά υποτιμημένος σκηνοθέτης κωμωδιών δράσης που ακολουθούν με υποδειγματικό τρόπο τη χολιγουντιανή φόρμουλα, ο υποψήφιος για δύο Όσκαρ Μάρτιν Μπρεστ («Ο Μπάτσος του Μπέβερλι Χιλς», «Ο Διώκτης του Μεσονυκτίου», «Άρωμα Γυναίκας») πρωτόγινε γνωστός με την έξυπνη και απρόσμενα συγκινητική heist κωμωδία «Going in Style» (1979), γραμμένη από τον ίδιο πάνω σε μια ιστορία του Έντουαρντ Κάνον.

Εκεί τρεις ηλικιωμένοι φίλοι, οι απολαυστικοί Τζορτζ Μπερνς, Αρτ Κάρνεϊ και Λι Στράσμπεργκ, αποφάσιζαν να ζωηρέψουν την άχρωμη ρουτίνα τους οργανώνοντας μια ληστεία τράπεζας, ιδέα που στην τωρινή διασκευή του Θίοντορ Μέλφι («Ο Αγαπημένος μου Άγιος», «Αφανείς Ηρωίδες») ξεκινάει από μια καθαρά πολιτικοκοινωνική διάσταση: το υπερήλικο τρίο αντιδρά στην απάνθρωπη συμπεριφορά των τραπεζών και την απώλεια των συντάξεων και θέλει να τιμωρήσει τον «υπεύθυνο». Μάρτυρας μιας ληστείας­ στην τράπεζά του, ο Τζο πείθει (εύκολα) τον χαλαρό Γουίλι και (με τα χίλια ζόρια) τον γκρινιάρη Άλμπερτ να την επαναλάβουν, παίρνοντας μάλιστα οδηγίες από έναν γνώστη παρόμοιων κόλπων, ο οποίος τους επισημαίνει τις λεπτομέρειες, τι πρέπει να προσέξουν και τι να αποφύγουν.

Εκδίκηση με Στυλ - εικόνα 2

Η πρώτη ταινία, πολύ πιο κοντά στους μοναχικούς χαρακτήρες και στα συναισθηματικά κίνητρά τους, διέθετε μια δραματική βαρύτητα η οποία έχει τώρα αντικατασταθεί από μια πιο συνταγογραφημένη διάθεση για δράση. Η προετοιμασία της ληστείας περιγράφεται διεξοδικά (σε «κλασική» τεμαχισμένη οθόνη μάλιστα), το σασπένς συντηρείται από τα αδύνατον να αποφευχθούν απρόοπτα και το αποτέλεσμα, ακολουθώντας με χιουμοριστικό τρόπο την πεπατημένη των heist θρίλερ, είναι χαριτωμένο, κατά στιγμές αστείο και άλλες υπερβολικό και αδέξιο (η ερωτική ιστορία με την Αν-Μάργκρετ), ερμηνευμένο με… γηριατρικό μπρίο από τους οσκαρούχους –όλοι τους για δεύτερο ρόλο– πρωταγωνιστές. Σε αντίθεση με το φιλμ του Μάρτιν Μπρεστ όμως, δεν κρύβει την παραμικρή έκπληξη, παραμένει αφηγηματικά διεκπεραιωτικό (από τον Ζακ Μπραφ της πάλαι ποτέ ανεξάρτητης έκπληξης «Garden State») και υιοθετεί ένα πολύ πιο εύπεπτο και κοινότοπο φινάλε.

ΗΠΑ. 2017. Διάρκεια: 96΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Εκδίκηση με Στυλ

Going in Style
2
  • Κωμωδία
  • 2017
  • Διάρκεια: 96 '
  • Ζακ Μπραφ

Με περικομμένες συντάξεις και στριμωγμένοι από τις τράπεζες, τρεις ηλικιωμένοι φίλοι αποφασίζουν να αντιδράσουν σχεδιάζοντας την… τέλεια ληστεία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.