Raw

3,5

Κανιβαλισμός, ενηλικίωση, τρόμος και χιούμορ διασταυρώνονται σε ένα οπτικά εντυπωσιακό και θεματικά τολμηρό θρίλερ, το οποίο βραβεύτηκε από τους κριτικούς στο Φεστιβάλ Κανών.

Raw

Κανιβαλισμός, ενηλικίωση, τρόμος και χιούμορ διασταυρώνονται σε ένα οπτικά εντυπωσιακό και θεματικά τολμηρό θρίλερ, το οποίο βραβεύτηκε από τους κριτικούς στο Φεστιβάλ Κανών.

Raw - εικόνα 1

Μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού­ είναι οι ταινίες που φλερτάρουν με τον τρόμο και κατορθώνουν κάθε χρόνο να φτάσουν στο Φεστιβάλ Κανών. Το «Raw» όμως όχι μόνο συμμετείχε πέρυσι στην Εβδομάδα Κριτικής, αλλά κατάφερε και να αποσπάσει το Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών ως η καλύτερη ταινία όλων των παράλληλων τμημάτων της διοργάνωσης. Πράγμα που σημαίνει­ πως το ντεμπούτο της Γαλλίδας Ζουλιά Ντικουρνό είναι κάτι παραπάνω από απλή επίδειξη αφηγηματικών ικανοτήτων, στόχος που όταν επιτευχθεί ικανοποιεί απόλυτα σχεδόν όλους τους πρωτάρηδες σκηνοθέτες του δημοφιλούς κινηματογραφικού είδους.

Η ωμότητα του (ελληνικού αγγλόφωνου) τίτλου έχει να κάνει με το σοκ της κρεατοφαγίας, το οποίο η ορκισμένη χορτοφάγος Ζιστίν θα βιώσει αρχικά με τραυματικό τρόπο. Εσωστρεφής και μετρημένη, η νεαρή κοπέλα θα βρεθεί έξω από τα νερά της όταν μετακομίσει από το σπίτι των γονιών της στην εστία της κτηνιατρικής σχολής όπου πρόκειται να σπουδάσει. Το ότι η μεγαλύτερη αδερφή της φοιτά ήδη εκεί δεν θα τη βοηθήσει ιδιαίτερα, καθώς ήδη από την πρώτη ημέρα θα αντιμετωπίσει το ομαδικό bulling των μεγαλύτερων σπουδαστών προς τους νεοφερμένους, ενώ το επόμενο πρωί θα υποχρεωθεί να δοκιμάσει ωμό κρέας και θα μπουγελωθεί με αίμα­. Πρόκειται για μια σειρά από τελετές­ «μύησης» οι οποίες συνηθίζονται στα φοιτητικά campus και η Ζουλιά Ντικουρνό χρησιμοποιεί ως παραβολές της μυητικής γνωριμίας της ηρωίδας με έναν παράξενο και γοητευτικά επικίνδυνο κόσμο, αυτόν των ενηλίκων.

Raw - εικόνα 2

Οι περιπέτειες της παρθένας και αθώας Ζιστίν παραπέμπουν αρχικά στον Μαρκήσιο ντε Σαντ, περνούν όμως από πολλές λογοτεχνικές σελίδες και ακόμη περισσότερα κινηματογραφικά καρέ μέχρι να φτάσουν στο «Raw», στο οποίο κυριαρχεί μια έντονα σαρκική διάθεση. Η σεξουαλική ταυτότητα, οι αδερφικοί δεσμοί, οι κοινωνικές τάξεις, το ποθητό και το απαγορευμένο παίρνουν εδώ μια ονειρική, εφιαλτική όσο και καθαρά σωματική διάσταση, με την πρωτοεμφανιζόμενη σκηνοθέτιδα να επιδεικνύει θαυμαστή αφηγηματική αυτοπεποίθηση.

Πρώτα με τη δημιουργία ενός άχρονου, «δυστοπικού» περιβάλλοντος βγαλμένου από τα ψυχεδελικά ’70s, κατόπιν με την επιλογή ενός ριψοκίνδυνου θέματος το οποίο δεν φοβάται να σπρώξει μέχρι τα ρεαλιστικά και αλληγορικά του όρια και, τέλος, με μια κινηματογραφική προσέγγιση που βουτάει τα κλισέ της κολεγιακής κομεντί στο απολαυστικό gore κι εμπλουτίζει το «Κάρι» με τις εμμονές του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ (ανάλογο και το «πειραγμένο» σάουντρακ του Βρετανού Τζιμ Γουίλιαμς). Οι ιδέες και οι εικόνες του Καναδού δημιουργού, άλλωστε, αποτελούν και τη σαφέστερη αναφορά αυτού του πρωτότυπου θρίλερ, που αναμετράται αντικομφορμιστικά με την ιδέα της μετάλλαξης παίζοντας «διασκεδαστικά» με το χιούμορ, την αγωνία και τον καθαρό τρόμο (δύο θεατές λιποθύμησαν στη μεταμεσονύχτια πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ του Τορόντο).

Γαλλία, Βέλγιο. 2016. Διάρκεια: 99΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Raw

Grave
3,5
  • Θρίλερ
  • 2016
  • Διάρκεια: 99 '
  • Ζουλιά Ντικουρνό

Η Ζιστίν είναι μια νεαρή χορτοφάγος που ξεκινά τη φοιτητική της ζωή μακριά από το σπίτι, σε μια σχολή κτηνιατρικής, όπου σπουδάζει και η αδερφή της. Σε μια τελετή «μύησης» θα δοκιμάσει για πρώτη φορά κρέας και η ζωή της θα αλλάξει δραματικά, με ανεξέλεγκτες συνέπειες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.