Ένα χλιαρό love story συναντά μια αφελή κοινωνική καταγγελία στη χειρότερη στιγμή της σκηνοθετικής καριέρας του Σον Πεν.
Αν και από μια άποψη το «Άγνωστο Κορίτσι» των αδερφών Νταρντέν και το «The Last Face» του Σον Πεν προέρχονται από εντελώς διαφορετικούς κόσμους (που συναντήθηκαν στο τελευταίο Φεστιβάλ Κανών), οι δύο ταινίες μοιράζονται στον πυρήνα τους την ίδια προβληματική. Τη διαχείριση των ενοχών του δυτικού κόσμου απέναντι στην εξαθλίωση που βιώνουν οι χώρες του Τρίτου, κάτι που ο Σον Πεν μοιάζει να έχει πάρει προσωπικά. Έτσι, αν και ιδιαίτερα προσεκτικός στα σκηνοθετικά βήματά του (από το «Τρεις Μέρες Διορία» στην «Υπόσχεση» και στο «Ταξίδι στην Άγρια Φύση»), παρασύρεται τώρα σε ένα τριτοκλασάτο τουριστικο-καταγγελτικό ρομάντζο και στρατεύεται στο να ευαισθητοποιήσει τους ευδαίμονες και χοντρόπετσους συμπατριώτες του και όχι μόνο.
Συνεταίροι στο έγκλημα, οι οσκαρικοί Σαρλίζ-ο έρωτας απαιτεί θυσίες-Θερόν και Χαβιέ Μπαρδέμ υποδύονται τη διευθύντρια ενός διεθνούς οργανισμού ανθρωπιστικής βοήθειας κι ένα μαχητικό μέλος των Γιατρών του Κόσμου, οι οποίοι προσπαθούν να κρατήσουν τη σχέση τους ζωντανή σε μια πολιτικά εξεγερμένη και οικονομικά εξαθλιωμένη Λιβερία. Πόνος, κουράγιο, αίμα, δάκρυα και αυτοθυσία μπαίνουν στο σέικερ ενός φωσκολικού σεναρίου το οποίο κάνει συλλογή μελοδραματικών κλισέ, ενώ ο συνήθως λιτός πίσω από την κάμερα Σον Πεν φορτώνει όλο αυτό το ουμανιστικό πανηγύρι θλίψης και πάθους με στιλιζαρισμένες εικόνες διαφημιστικής εκστρατείας του Αφρικανικού Οργανισμού Τουρισμού. Πολύ λογικά τα περσινά γιουχαΐσματα από το Παλέ των Κανών ακούστηκαν μέχρι τη… Νίκαια.
ΗΠΑ. 2016. Διάρκεια: 132΄. Διανομή: ODEON.
Περισσότερες πληροφορίες
The Last Face
Η διευθύντρια ενός διεθνούς οργανισμού ανθρωπιστικής βοήθειας και ένα μαχητικό μέλος των Γιατρών του Κόσμου προσπαθούν να κρατήσουν τη σχέση τους ζωντανή σε μια πολιτικά εξεγερμένη και οικονομικά εξαθλιωμένη Λιβερία.