Οι Εξομολογήσεις

2

Σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής του «Ζήτω η Ελευθερία!» προσπαθούν αμήχανα να αμπαλάρουν με πιο δραματικά και διδακτικά χρώματα την ίδια καταγγελτική πολιτική σάτιρα.

Οι Εξομολογήσεις

Ανάμεσα στους προσκεκλημένους μιας ιδιαίτερα κρίσιμης σύσκεψης των G8 είναι κι ένας Ιταλός μοναχός, ο οποίος το βράδυ της παραμονής της συναντά ιδιαιτέρως τον επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Το επόμενο πρωί ο τελευταίος βρίσκεται νεκρός. Σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής του «Ζήτω η Ελευθερία!» προσπαθούν αμήχανα να αμπαλάρουν με πιο δραματικά και διδακτικά χρώματα την ίδια καταγγελτική πολιτική σάτιρα.

Οι Εξομολογήσεις - εικόνα 1

Χρησιμοποιώντας ένα παμπάλαιο σεναριακό τρικ –η μυστική αντικατάσταση ενός πολιτικού ηγέτη από κάποιον που του μοιάζει– κι εκμεταλλευόμενος το πολύπλευρο ερμηνευτικό ταλέντο του Τόνι­ Σερβίλο, ο Σικελός Ρομπέρτο Αντό γνώρισε πριν από τρία χρόνια διεθνή επιτυχία με την πολιτική σάτιρά του «Ζήτω η Ελευθερία!». Με στυλοβάτη τον πάντα φερέγγυο Ιταλό σταρ και διατηρώντας την ίδια ουμανιστική­, καταγγελτική αλλά και ιδεολογικά­ αόριστη ματιά του πάνω στο ­οικονομικά και κοινωνικά ταραγμένο ευρωπαϊκό παρόν, επιχειρεί ακόμη ένα πολιτικό κινηματογραφικό σχόλιο, κατεβάζοντας αυτήν τη φορά τους κωμικούς τόνους, αλλά προσθέτοντας άφθονο μυστήριο και διακριτικό σασπένς. Μια συνάντηση των G8 είναι έτοιμη να ξεκινήσει επί γερμανικού εδάφους. Ανάμεσα στους επίσημους προσκεκλημένους είναι κι ένας Ιταλός μοναχός, ο οποίος το βράδυ πριν από την κρίσιμη σύσκεψη συναντά ιδιαιτέρως τον επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Ντανιέλ Ροσέ. Το επόμενο πρωί ο τελευταίος βρίσκεται νεκρός κι ένα ριψοκίνδυνο παιχνίδι ορατών και αόρατων συμφερόντων ξεκινάει με κρίσιμο ρυθμιστή (του ευρωπαϊκού και όχι μόνο μέλλοντος) τον σιωπηλό ιερωμένο. Χρησιμοποιώντας από παραπλανητικές τακτικές μέχρι απειλές κι εκβιασμούς, όλοι θέλουν να μάθουν ποια ήταν τα τελευταία λόγια του Ροσέ, ενώ η αστυνομία προσπαθεί να διευκρινίσει­ αν πρόκειται για δολοφονία ή αυτοκτονία, γεγονός που θα επηρεάσει άμεσα τις διεθνείς αγορές.

Οι Εξομολογήσεις - εικόνα 2

Η ιστορία έχει ζουμί, αλλά οι χαρακτήρες του Αντό διαθέτουν ελάχιστο βάθος και μηδενική δραματική βαρύτητα για να το εκμεταλλευτούν. Πιόνια μιας –όχι και τόσο– περίτεχνης παρτίδας σκάκι, όλοι οι συμμετέχοντες συμπεριφέρονται εξαρχής σαν καθαρά σχήματα-φορείς απλοϊκών ιδεών και παραμένουν έτσι μέχρι το μαγικά (;) ρεαλιστικό φινάλε. Επιπλέον, ο σχεδόν βωβός ρόλος του πατέρα Σάλους δεν βοηθάει τον Σερβίλο να κατασκευάσει έναν αληθινά μυστηριώδη ήρωα που θα κρατήσει ζωντανό το αφηγηματικό ενδιαφέρον, ενώ, όπως και στο «Ζήτω η Ελευθερία!», η πολιτική άποψη του σεναριογράφου/σκηνοθέτη αποδεικνύεται ανώδυνα γενικόλογη, διδακτικά συναισθηματική και αφελώς αντικαπιταλιστική. Ιταλία, Γαλλία. 2016. Διάρκεια: 103΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Εξομολογήσεις

Le Confessioni
2
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 103 '
  • Ρομπέρτο Αντό

Ανάμεσα στους προσκεκλημένους μιας ιδιαίτερα κρίσιμης σύσκεψης των G8 είναι κι ένας Ιταλός μοναχός, ο οποίος το βράδυ της παραμονής της συναντά ιδιαιτέρως τον επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Το επόμενο πρωί ο τελευταίος βρίσκεται νεκρός.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.