7 Λεπτά Μετά τα Μεσάνυχτα

2,5

Μοντέρνο γοτθικό παραμύθι πάνω στη διαχείριση της απώλειας από τον σκηνοθέτη του «Ορφανοτροφείου».

7 Λεπτά Μετά τα Μεσάνυχτα

Μοντέρνο γοτθικό παραμύθι πάνω στη διαχείριση της απώλειας από τον σκηνοθέτη του «Ορφανοτροφείου».

7 Λεπτά Μετά τα Μεσάνυχτα - εικόνα 1

Λίγο προτού μετακομίσει στο Χόλιγουντ για να βάλει μπρος το σίκουελ του «Jurassic World», ο Καταλανός Χουάν Αντόνιο Μπαγιόνα ολοκληρώνει την άτυπη τριλογία του γύρω από την απώλεια και τις πολύπαθες οικογενειακές σχέσεις με ένα δράμα φαντασίας βασισμένο στο νεανικό λογοτεχνικό­ μπεστ σέλερ του Πάτρικ Νες «Το τέρας έρχεται». Στο «Ορφανοτροφείο» μια μητέρα αδυνατούσε να συμβιβαστεί με το χαμό του ανήλικου γιου της, στο «The Impossible», πάλι, μια μητέρα είχε αποχωριστεί βίαια (από το τσουνάμι στις ακτές της Ταϊλάνδης) την τετραμελή οικογένειά της, ενώ τώρα μια νεαρή χωρισμένη μητέρα είναι βαριά άρρωστη με καρκίνο.

Τα «7 Λεπτά…» εστιάζουν στον 12χρονο γιο της Κόνορ, ο οποίος δυσκολεύεται να διαχειριστεί την κατάσταση και νιώθει άσχημα από την παρουσία της καταπιεστικής γιαγιάς του στο σπίτι, ενώ στο σχολείο εκφοβίζεται και βασανίζεται συστηματικά από τους συμμαθητές του. Ένα βράδυ η εμφάνιση ενός τέρατος/γιγάντιου δέντρου στο παράθυρό του, που θέλει να του διηγηθεί τρεις ιστορίες, θα τον βοηθήσει να αντιμετωπίσει την επώδυνη πραγματικότητα.

7 Λεπτά Μετά τα Μεσάνυχτα - εικόνα 2

Ο Πάτρικ Νες (υπογράφει και το σενάριο) προσπαθεί να περιγράψει την αδυναμία του ανθρώπου να αποδεχτεί τη θνητότητά του με ένα μοντέρνο παραμύθι, το οποίο ο Μπαγιόνα ντύνει με μια σκοτεινά ονειρική ατμόσφαιρα. Εκμεταλλεύεται μάλιστα με εύστοχο τρόπο τις δυνατότητες του κινουμένου σχεδίου, ταιριαστού με τις ζωγραφιές του Κόνορ. Αν και τα πράγματα δεν παίρνουν ποτέ πραγματικά εφιαλτικές διαστάσεις (παρά μόνο στην αναμενόμενη κορύφωση του φινάλε) και οι ιστορίες του τέρατος είναι πρόδηλα αλληγορικές, η ταινία προωθεί εύστοχα τη λυτρωτική δύναμη της αφήγησης και της φαντασίας – άμεσα δεμένες με ψυχαναλυτικές παραμέτρους, προσωπικά τραύματα και απωθημένες επιθυμίες.

Το ντεκόρ της βρετανικής επαρχίας ενισχύει τόσο τον καθημερινό ρεαλισμό όσο και τη γοτθική ατμόσφαιρα, μια γλυκιά ισορροπία την οποία το φιλμ χάνει προς το τελευταίο του μέρος, οπότε ξεχνά τη σκοτεινή επιρροή του Γκιγέρμο ντελ Τόρο (παραγωγός στο «Ορφανοτροφείο») και κλείνει το μάτι στο δεξιοτεχνικό συναισθηματισμό του Στίβεν Σπίλμπεργκ (παραγωγός στο «Jurassic World 2»).

Ισπανία, ΗΠΑ. 2016. Διάρκεια: 108΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

7 Λεπτά Μετά τα Μεσάνυχτα

A Monster Calls
2,5
  • Φαντασίας
  • 2016
  • Διάρκεια: 108 '
  • Χουάν Αντόνιο Μπαγιόνα

Ο 12χρονος Κόνορ δυσκολεύεται να διαχειριστεί τη βαριά ασθένεια της μητέρας του, ενώ στο σχολείο εκφοβίζεται και βασανίζεται συστηματικά από τους συμμαθητές του. Ένα βράδυ η εμφάνιση ενός τέρατος/γιγάντιου δέντρου στο παράθυρό του, που θέλει να του διηγηθεί τρεις ιστορίες, θα τον βοηθήσει να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.