Ξανά από την Αρχή

2

Παρά τη φιλότιμη προσπάθεια των Τζίλεγχαλ και Γουότς, το φιλμ δεν αποκτά ποτέ μια συγκροτημένη κινηματογραφική λογική, με τη σκηνή του φινάλε να αποτελεί υπόδειγμα αφελούς χάπι εντ.

Ξανά από την Αρχή

Παρά τη φιλότιμη προσπάθεια των Τζίλεγχαλ και Γουότς, το φιλμ δεν αποκτά ποτέ μια συγκροτημένη κινηματογραφική λογική, με τη σκηνή του φινάλε να αποτελεί υπόδειγμα αφελούς χάπι εντ.

Ξανά από την Αρχή - εικόνα 1

Ο Ντέιβις χάνει τη γυναίκα­ του σε αυτοκινητικό δυστύχημα, αλλά είναι αδύνατο να θρηνήσει. Ο συναισθηματικός του κόσμος είναι μπλοκαρισμένος, αεροστεγώς κλεισμένος στη μεγαλοαστική ευμάρεια. Όλα αυτά μέχρι να έρθει η πλήρης ψυχολογική κατάρρευση, η οποία θα ξεκινήσει από μια σειρά επιστολών που γράφει­ ο ίδιος σε μια εταιρεία αυτόματων πωλητών. Η γνωριμία του, μάλιστα, με την υπάλληλο της εταιρείας Κάρεν και τον γιο της Κρις θα λειτουργήσει καταλυτικά. Και κάπου εκεί αρχίζουν να... κοπανάν οι βαριοπούλες ό,τι βρίσκουν μπροστά τους, διότι μάλλον ο σεναριογράφος Μπράιαν Σιπ αδυνατεί να συλλάβει την ακριβή έννοια της «κινηματογραφικής μεταφοράς».

Ξανά από την Αρχή - εικόνα 2

Για να δείξουμε ότι ένας ήρωας πρέπει πρώτα να γκρεμίσει την παλιά, συμβατική ζωή του και στη συνέχεια να χτίσει απελευθερωμένος μια καινούργια, δεν χρειάζεται να πάρει την μπουλντόζα­ και να τα κάνει όλα ίσωμα (το βλέπουμε και αυτό). Εντάξει, είναι απόλυτα αντιληπτές οι αλληγορικές επεκτάσεις της «κατεδαφιστικής» ιστορίας, από την υπαρξιακή αναζήτηση του ήρωα μέχρι την κλινική υλιστική πραγματικότητα και από την καταπίεση της κοινωνικής συνθήκης μέχρι τη χρηματοπιστωτική απάτη.

Αλλά προς τι όλη αυτή η υπερβολή με το σμπαράλιασμα ψυγείων, πορτών, τζαμαριών και σπιτιών; Κι εκεί που, επιτέλους, τελειώνει­ το ατελείωτο γκρέμισμα και αρχίζει καθυστερημένα το ξαναχτίσιμο της προσωπικότητας του πρωταγωνιστή έρχεται η παντελώς άστοχη αμφίδρομη σχέση­ ενηλικίωσης μεγάλου Ντέιβις και μικρού Κρις, που αποτελειώνει κάθε ελπίδα ορθολογικής μυθοπλαστικής ανοικοδόμησης – σε κάτι που δεν βοηθά σίγουρα και η φορτισμένη σκηνοθετική προσέγγιση του Ζαν-Μαρκ Βαλέ­. Έτσι, παρά τη φιλότιμη προσπάθεια τόσο του Τζέικ Τζίλεγχαλ όσο και της Ναόμι Γουότς, το φιλμ δεν αποκτά ποτέ μια συγκροτημένη κινηματογραφική λογική, με τη σκηνή του τέλους στο καρουζέλ να αποτελεί υπόδειγμα αφελούς χάπι εντ.

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 101΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Ξανά Από την Αρχή

Demolition
2
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 101 '
  • Ζαν - Μαρκ Βαλέ

Ο Ντέιβις χάνει τη γυναίκα του σε ένα αυτοκινητικό δυστύχημα, αλλά είναι αδύνατο να θρηνήσει. Ο συναισθηματικός του κόσμος είναι μπλοκαρισμένος, αεροστεγώς κλεισμένος μέσα στη μεγαλοαστική ευμάρεια. Όλα αυτά μέχρι να έρθει η πλήρης ψυχολογική κατάρρευση, η οποία θα ξεκινήσει από μια σειρά επιστολών που γράφει ο ίδιος σε μια εταιρεία αυτόματων πωλητών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.