Αριστουργηματική, σκηνοθετημένη με εξπρεσιονιστική μαεστρία και υποψήφια για ξενόγλωσσο Όσκαρ τοιχογραφία μιας ολόκληρης εποχής – των ονείρων, των ηθών και των αξιών της.
Προτού στρατευτεί στον αγώνα της «Αλληλεγγύης» και αρχίσει τις διεθνείς και ξενόγλωσσες συμπαραγωγές, ο Αντρέι Βάιντα υπέγραψε μια μεγάλη σειρά πραγματικά σπουδαίων ταινιών, αρχής γενομένης από το «Κανάλ» του 1957 και φτάνοντας ως τις «Δεσποινίδες του Βίλκο» του 1979. Στην πλέον ώριμη στιγμή του έγραψε και σκηνοθέτησε την αριστουργηματική τοιχογραφία μιας ολόκληρης εποχής – των ονείρων, των ηθών και των αξιών της, διασκευάζοντας υποδειγματικά ένα μυθιστόρημα του νομπελίστα συμπατριώτη του Βλάντισλαβ Ρέιμοντ. Σ’ αυτό, τρεις νεαροί φίλοι κυνηγούν την κοινωνική άνοδό τους στο Λοτζ των τελών του 19ου αιώνα μέσα από την κατασκευή και διαχείριση ενός υφαντουργικού εργοστασίου.
Το κόστος που καλούνται να καταβάλουν για να το καταφέρουν, όμως, θα δοκιμάσει όλες τις αντοχές και τα πιστεύω τους, καθώς οι νόμοι του κέρδους υπαγορεύουν τις δικές τους, απαράβατες συμπεριφορές. Το πολιτικό σχόλιο πάνω στη βιομηχανική εποχή και τον καπιταλισμό είναι διεισδυτικό, καίριο όσο και πικρό, με τον Βάιντα να υιοθετεί μια αντιρεαλιστική, σχεδόν εξπρεσιονιστική, σκηνοθετική ματιά (χαμηλές γωνίες λήψης, ευρυγώνιοι φακοί) που αξιοποιεί ιδεολογικά τη σκηνογραφία κι αναδεικνύει έναν «παραμορφωμένο», απειλητικό και εγκλωβισμένο σε έναν ατέλειωτο εφιάλτη κόσμο.
Πολωνία. 1975. Διάρκεια: 204΄. Διανομή: NEW STAR.
Περισσότερες πληροφορίες
Η Γη της Επαγγελίας
Στο Λοτζ των τελών του 19ου αιώνα τρεις νεαροί φίλοι κυνηγούν την κοινωνική άνοδό τους μέσα από την κατασκευή και διαχείριση ενός υφαντουργικού εργοστασίου.