Η Μοδίστρα

2

Αναποφάσιστη υφολογικά και υπερβολική στα όρια του γκροτέσκου μαύρη κωμωδία, η οποία θέλει να είναι επιπλέον θρίλερ, σάτιρα και ερωτικό δράμα.

Η Μοδίστρα

Αναποφάσιστη υφολογικά και υπερβολική στα όρια του γκροτέσκου μαύρη κωμωδία, η οποία θέλει να είναι επιπλέον θρίλερ, σάτιρα και ερωτικό δράμα.

Η Μοδίστρα - εικόνα 1

Ανδρόγυνο και δύο από τους χαρακτηριστικότερους εκπροσώπους του δεύτερου, μετα το «Mad Max», αυστραλιανού νέου κύματος, οι Τζόσελιν Μουρχάουζ («Proof», «Τα Χίλια Εκτάρια») και Πι Τζέι Χόγκαν («Η Μίριελ Παντρεύεται», «Ο Γάμος του Καλύτερού μου Φίλου») συνεργάζονται για να διασκευάσουν κινηματογραφικά ένα σκοτεινό μπεστ σέλερ μυθιστόρημα της συμπατριώτισσάς τους Ρόζαλι Χαμ. Θέλοντας να διερευνήσουν τα ανθρώπινα πάθη του έρωτα, του μίσους και της εκδίκησης, όπως και τις έννοιες της προσωπικής προκατάληψης και της κοινωνικής καχυποψίας, βιβλίο και ταινία μάς μεταφέρουν στην Αυστραλία του ’50, όπου μια μοδάτη, υπερβολικά καλοντυμένη γυναίκα επιστρέφει στο χωριό απ’ όπου εκδιώχτηκε μικρή, κατηγορούμενη για το φόνο ενός αγοριού. Με μια ραπτομηχανή στο χέρι, η Τίλι Ντάνεϊτζ είναι αποφασισμένη να μάθει την αλήθεια, καθώς η ίδια έχει απωθήσει τα μοιραία γεγονότα, και να εκδικηθεί όσους συνωμότησαν εναντίον της.

Η Μοδίστρα - εικόνα 2

Μπορεί η ισορροπία ανάμεσα στο κωμικό και το τραγικό (υπάρχουν ουκ ολίγες ευθείες αναφορές στον «Μάκβεθ») που επιχειρεί να κρατήσει η Χαμ να είναι πιο εύκολη στο χαρτί. Στη μεγάλη οθόνη, πάντως, αν και όλα ξεκινούν με ένα πολλά υποσχόμενο στιλ, αυτή γρήγορα χάνεται, καθώς το γουέστερν σκηνικό, η μυστηριώδης ατμόσφαιρα και η διακριτική σάτιρα δεν αργούν να δώσουν τη θέση τους πρώτα σε μια ανεξέλεγκτη φάρσα (η σεκάνς του αγώνα ράγκμπι) και κατόπιν σε ένα παράξενο μείγμα ερωτικής ιστορίας, δράματος εκδίκησης και ψυχολογικού θρίλερ που –διαρκώς παρόντος ενός χοντροκομμένου χιούμορ– δυσκολεύεται να πείσει για τον πραγματικό λόγο κινηματογραφικής ύπαρξής του.

Σικάτη και σπιρτόζα, η Κέιτ Γουίνσλετ ζωντανεύει έναν αρκετά γοητευτικό, αν και ημιτελή ως μοιραία φιγούρα χαρακτήρα, ο οποίος υποστηρίζεται γερά από τους διασκεδαστικότατους Τζούντι Ντέιβις και Χιούγκο Γουίβινγκ. Όλοι και όλα (το σκαμπρόζικο στοιχείο της υψηλής ραπτικής, ο Σαίξπηρ, ο επαρχιακός αυστραλιανός μικρόκοσμος, το σκηνογραφικό στιλιζάρισμα), όμως, μοιάζουν εδώ περισσότερο να δρουν αυτόνομα και αλληλοσυγκρουόμενα παρά συγκροτημένα και αφηγηματικά προσανατολισμένα, σε ένα σινε-πάτσγουορκ γεμάτο ιδέες, υπερβολές, αστοχίες κι έξυπνες λεπτομέρειες – ο ορισμός της ενδιαφέρουσας αποτυχίας.

Αυστραλία. 2015. Διάρκεια: 118΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Μοδίστρα

The Dressmaker
2
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 118 '
  • Τζόσελιν Μουρχάουζ

Στην Αυστραλία του ’50, μια μοδάτη, υπερβολικά καλοντυμένη γυναίκα επιστρέφει στο χωριό απ’ όπου εκδιώχτηκε μικρή, κατηγορούμενη για το φόνο ενός αγοριού. Με μια ραπτομηχανή στο χέρι, είναι αποφασισμένη να μάθει την αλήθεια και να εκδικηθεί όσους συνωμότησαν εναντίον της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.