Η Αλήθεια

2

Πολιτικο-δημοσιογραφικό θρίλερ που θα ήθελε, αλλά όσο κι αν προσπαθεί η υπέροχη Κέιτ Μπλάνσετ δεν μπορεί να γίνει «Spotlight» ή «The Insider».

Η Αλήθεια

Πολιτικο-δημοσιογραφικό θρίλερ που θα ήθελε, αλλά όσο κι αν προσπαθεί η υπέροχη Κέιτ Μπλάνσετ δεν μπορεί να γίνει «Spotlight» ή «The Insider».

Η Αλήθεια - εικόνα 1

Χωρίς να έχει διευκρινιστεί η πλήρης αλήθεια γύρω από την ειδησεογραφική εκπομπή του CBS «60 Minutes» της 9ης Σεπτεμβρίου 2004, η πολύκροτη υπόθεση που έβαλε τέλος στην πετυχημένη καριέρα του παρουσιαστή Νταν Ράδερ και της τηλεοπτικής παραγωγού Μέρι Μέιπς εγείρει μια σειρά από εξαιρετικά επίκαιρα ερωτήματα πάνω στην ελευθεροτυπία, το δημοσιογραφικό λειτούργημα και τη σχέση εκτελεστικής εξουσίας και Τύπου. Αυτά προσπαθεί να θέσει και ως ένα –φιλελεύθερο– σημείο να απαντήσει το πολιτικο-δημοσιογραφικό θρίλερ του πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθετικά Τζέιμς Βάντερμπιλτ (σεναριογράφος των «Zodiac» και «The Amazing Spider-Μan»), το οποίο διαλέγει εμμέσως πλην σαφώς πλευρά. Αυτή των δημιουργών της εκπομπής (το σενάριο βασίζεται στο βιβλίο της Μέιπς), οι οποίοι λίγο πριν από τις εκλογές του 2004 ανακαλύπτουν στοιχεία σύμφωνα με τα οποία ο πρόεδρος Τζορτζ Μπους είχε αποφύγει τη στρατιωτική του θητεία στο Βιετνάμ, αποσπασμένος με ισχυρά πολιτικά μέσα στην Εναέρια Εθνοφρουρά του Τέξας.

Άμεσα, κάποιες από τις φερόμενες αποδείξεις αμφισβητούνται, μάρτυρες αλλάζουν τις καταθέσεις τους και το CBS, για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, αποφασίζει να αφήσει απροστάτευτους τους ανθρώπους του. Πειστική ως προς την καταγραφή των γεγονότων, η «Αλήθεια» διαθέτει κινηματογραφική στόφα η οποία οριακά ξεφεύγει από τα παντελώς προβλέψιμα καλούπια μιας τηλεταινίας. Δεν απομακρύνεται από δραματικά και ιδεολογικά κλισέ, κερδίζει όμως πόντους από μια δυναμική και ταυτόχρονα ευάλωτη, πειστική πέρα ως πέρα στο ρόλο της τηλεοπτικής δημοσιογράφου παλαιάς κοπής Κέιτ Μπλάνσετ. Αξιοθαύμαστη για ακόμα μια φορά, η Αυστραλέζα grand dame κάνει ό,τι μπορεί για να δώσει ψυχολογικό βάθος και ηθικό βάρος στο χαρακτήρα της Μέιπς, ο οποίος στηρίζει ολόκληρο αυτό το στιβαρό, μετρημένο, αλλά μάλλον άτολμο wannabe «Spotlight» και «The Insider».

ΗΠΑ, Αυστραλία. 2015. Διάρκεια: 125΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM, SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Αλήθεια

Truth
2
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 121 '
  • Τζέιμς Βάντερμπιλτ

Όταν λίγο πριν από τις προεδρικές εκλογές του 2004 η ειδησεογραφική εκπομπή του CBS «60 Minutes» αποκαλύπτει άγνωστα στοιχεία για τη στρατιωτική θητεία του Τζορτζ Μπους, οι υπεύθυνοί της μπαίνουν αμέσως στο στόχαστρο, κατηγορούμενοι για μεροληψία και παραποίηση στοιχείων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Repertory: Η νέα εταιρία που επαναφέρει το κλασικό Χόλιγουντ στη μεγάλη οθόνη

Παλιό, καλό, ψυχαγωγικό σινεμά υπόσχεται να παρουσιάσει με τις επανεκδόσεις του το νέο γραφείο διανομής που λανσάρεται επίσημα την 1η Αυγούστου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
15/07/2024

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 18/11

Σον Πεν, Ντακότα Τζόνσον κι ένας Χαβιέ Μπαρδέμ από τα παλιά προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Στο 3ο Evia Film Project τσίπουρο, μεζές και σινεμά έγιναν ένα λαχταριστό πιάτο

Για τρίτη χρονιά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ταξίδεψε σε Αιδηψό, Λίμνη και Αγία Άννα για μια ακόμα υβριδική διοργάνωση που συνεχίζει να εξελίσσεται.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (11-17/7)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Η Σέλεϊ Ντουβάλ ήταν μια ηθοποιός είδωλο

Μια από τις καλύτερες ηθοποιούς του αμερικάνικου σινεμά πέθανε σε ηλικία 75 ετών.

Πού θα απολαύσω θερινό σινεμά σε ειδική τιμή με το Αθηνόραμα club;

Τα μέλη του Αθηνόραμα Club έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε τις αγαπημένες σας ταινίες μόνο με 5€ το εισιτήριο ή 2 άτομα με 1 εισιτήριο. Δείτε παρακάτω ποιες είναι οι συνεργαζόμενες αίθουσες, γίνετε μέλη και απολαύστε έξυπνα και οικονομικά ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η Αθήνα.

Ο Μπραντ Πιτ οδηγός φόρμουλας στο teaser του "F1"

Δείτε το διάσημο ηθοποιό να μεταμορφώνεται σε πιλότο αγώνων για τις ανάγκες της νέας ταινίας του Τζόζεφ Κοζίνσκι.