Μελβούρνη

2

Ζωντανό, αγωνιώδες, αλλά και αναπόφευκτα «θεατρικό» δράμα δωματίου που εντυπωσίασε στο προπέρσινο φεστιβάλ Βενετίας.

Μελβούρνη

Ζωντανό, αγωνιώδες, αλλά και αναπόφευκτα «θεατρικό» δράμα δωματίου που εντυπωσίασε στο προπέρσινο φεστιβάλ Βενετίας.

Μελβούρνη - εικόνα 1

Η πρώτη ταινία του Νίμα Τζαβίντι αφορά ένα όνειρο φυγής. Οι τίτλοι αρχής πέφτουν πάνω στα κοντινά πλάνα ρούχων τα οποία συσκευάζονται σε αεροστεγείς σακούλες μετακόμισης, καθώς ο Αμίρ και η Σάρα ετοιμάζονται ν' αφήσουν πίσω τους την Τεχεράνη. Πρόκειται για ένα νεαρό ζευγάρι το οποίο μετρά ελάχιστες ώρες πριν από την αναχώρηση της πτήσης του για Μελβούρνη και το ξεκίνημα μιας καινούργιας, γεμάτης γοητευτικές πιθανότητες ζωής. Δεν απομένουν παρά οι τελευταίες λεπτομέρειες, ανάμεσα στις οποίες και η παράδοση ενός βρέφους μηνών στον πατέρα του, έναν γείτονα ο οποίος το άφησε για λίγο υπό τη φροντίδα τους.

Η γνωριμία μας με τους πρωταγωνιστές γίνεται μέσω μιας νεαρής κοπέλας που απογράφει τους κατοίκους της πολυκατοικίας. Ο Τζαβίντι προσπαθεί κι αυτός να απογράψει ποιες και πόσες ανθρώπινες επιθυμίες «κατοικούν» στη χώρα του, πολλές απ’ αυτές έτοιμες για την ξενιτειά σε δυτικούς κι ανατολικούς παραδείσους. Άδικα; Όχι, φυσικά.

Μελβούρνη - εικόνα 2

Ποιες είναι, όμως, οι ευθύνες τους; Ποιο μέλλον της χώρας αφήνουν πίσω τους και τι είναι διατεθειμένοι να κάνουν για να το υπερασπιστούν; Διαπραγματευόμενος απόλυτα επίκαιρα (και για τα καθ’ ημάς) όσο και διαχρονικά διλήμματα, ο πρωτόπειρος κινηματογραφικός μαθητής του Ασγκάρ Φαραντί (από τον οποίο έχει «δανειστεί» τον πρωταγωνιστή του Πεϊμάν Μοααντί) φέρνει τους ήρωές του μπροστά σε ένα αιφνιδιαστικό αδιέξοδο.

Η υγεία του μωρού θα αναγκάσει τους Αμίρ και Σάρα να πάρουν επείγουσες αποφάσεις, οι οποίες σχεδόν όλες τούς οδηγούν στον ιρανικό «εγκλωβισμό» τους. Όμως τα πάντα γυρίζουν γύρω από το «σχεδόν», καθώς με μια θεατρικού τύπου δραματική ένταση (η κάμερα δεν βγαίνει παρά μόνο στην αρχή και το τέλος του φιλμ από το διαμέρισμα) η εκκρεμότητα της απόδρασης συντηρείται, το δέλεαρ της εξαπάτησης μεγαλώνει και η εικόνα της Μελβούρνης δεν σβήνει ποτέ εντελώς από το φαντασιακό ορίζοντα της νέας ιρανικής γενιάς. Με πικρή ειλικρίνεια –και μια δόση σεναριακής ευκολίας– ο Τζαβίντι τη φέρνει προ των επώδυνων ευθυνών της.

Ιράν. 2014. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Μελβούρνη

Melbourne
2,5
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 91 '
  • Νιμά Τζαβιντί

Ένα νεαρό ζευγάρι περνά τις τελευταίες του ώρες στην Τεχεράνη πριν μετακομίσει στην Αυστραλία. Ένα τραγικό συμβάν, όμως, θα το φέρει μπροστά σε αξεπέραστα ηθικά διλήμματα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Repertory: Η νέα εταιρία που επαναφέρει το κλασικό Χόλιγουντ στη μεγάλη οθόνη

Παλιό, καλό, ψυχαγωγικό σινεμά υπόσχεται να παρουσιάσει με τις επανεκδόσεις του το νέο γραφείο διανομής που λανσάρεται επίσημα την 1η Αυγούστου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
15/07/2024

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 18/11

Σον Πεν, Ντακότα Τζόνσον κι ένας Χαβιέ Μπαρδέμ από τα παλιά προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Στο 3ο Evia Film Project τσίπουρο, μεζές και σινεμά έγιναν ένα λαχταριστό πιάτο

Για τρίτη χρονιά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ταξίδεψε σε Αιδηψό, Λίμνη και Αγία Άννα για μια ακόμα υβριδική διοργάνωση που συνεχίζει να εξελίσσεται.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (11-17/7)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Η Σέλεϊ Ντουβάλ ήταν μια ηθοποιός είδωλο

Μια από τις καλύτερες ηθοποιούς του αμερικάνικου σινεμά πέθανε σε ηλικία 75 ετών.

Πού θα απολαύσω θερινό σινεμά σε ειδική τιμή με το Αθηνόραμα club;

Τα μέλη του Αθηνόραμα Club έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε τις αγαπημένες σας ταινίες μόνο με 5€ το εισιτήριο ή 2 άτομα με 1 εισιτήριο. Δείτε παρακάτω ποιες είναι οι συνεργαζόμενες αίθουσες, γίνετε μέλη και απολαύστε έξυπνα και οικονομικά ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η Αθήνα.

Ο Μπραντ Πιτ οδηγός φόρμουλας στο teaser του "F1"

Δείτε το διάσημο ηθοποιό να μεταμορφώνεται σε πιλότο αγώνων για τις ανάγκες της νέας ταινίας του Τζόζεφ Κοζίνσκι.