Μελβούρνη

2

Ζωντανό, αγωνιώδες, αλλά και αναπόφευκτα «θεατρικό» δράμα δωματίου που εντυπωσίασε στο προπέρσινο φεστιβάλ Βενετίας.

Μελβούρνη

Ζωντανό, αγωνιώδες, αλλά και αναπόφευκτα «θεατρικό» δράμα δωματίου που εντυπωσίασε στο προπέρσινο φεστιβάλ Βενετίας.

Μελβούρνη - εικόνα 1

Η πρώτη ταινία του Νίμα Τζαβίντι αφορά ένα όνειρο φυγής. Οι τίτλοι αρχής πέφτουν πάνω στα κοντινά πλάνα ρούχων τα οποία συσκευάζονται σε αεροστεγείς σακούλες μετακόμισης, καθώς ο Αμίρ και η Σάρα ετοιμάζονται ν' αφήσουν πίσω τους την Τεχεράνη. Πρόκειται για ένα νεαρό ζευγάρι το οποίο μετρά ελάχιστες ώρες πριν από την αναχώρηση της πτήσης του για Μελβούρνη και το ξεκίνημα μιας καινούργιας, γεμάτης γοητευτικές πιθανότητες ζωής. Δεν απομένουν παρά οι τελευταίες λεπτομέρειες, ανάμεσα στις οποίες και η παράδοση ενός βρέφους μηνών στον πατέρα του, έναν γείτονα ο οποίος το άφησε για λίγο υπό τη φροντίδα τους.

Η γνωριμία μας με τους πρωταγωνιστές γίνεται μέσω μιας νεαρής κοπέλας που απογράφει τους κατοίκους της πολυκατοικίας. Ο Τζαβίντι προσπαθεί κι αυτός να απογράψει ποιες και πόσες ανθρώπινες επιθυμίες «κατοικούν» στη χώρα του, πολλές απ’ αυτές έτοιμες για την ξενιτειά σε δυτικούς κι ανατολικούς παραδείσους. Άδικα; Όχι, φυσικά.

Μελβούρνη - εικόνα 2

Ποιες είναι, όμως, οι ευθύνες τους; Ποιο μέλλον της χώρας αφήνουν πίσω τους και τι είναι διατεθειμένοι να κάνουν για να το υπερασπιστούν; Διαπραγματευόμενος απόλυτα επίκαιρα (και για τα καθ’ ημάς) όσο και διαχρονικά διλήμματα, ο πρωτόπειρος κινηματογραφικός μαθητής του Ασγκάρ Φαραντί (από τον οποίο έχει «δανειστεί» τον πρωταγωνιστή του Πεϊμάν Μοααντί) φέρνει τους ήρωές του μπροστά σε ένα αιφνιδιαστικό αδιέξοδο.

Η υγεία του μωρού θα αναγκάσει τους Αμίρ και Σάρα να πάρουν επείγουσες αποφάσεις, οι οποίες σχεδόν όλες τούς οδηγούν στον ιρανικό «εγκλωβισμό» τους. Όμως τα πάντα γυρίζουν γύρω από το «σχεδόν», καθώς με μια θεατρικού τύπου δραματική ένταση (η κάμερα δεν βγαίνει παρά μόνο στην αρχή και το τέλος του φιλμ από το διαμέρισμα) η εκκρεμότητα της απόδρασης συντηρείται, το δέλεαρ της εξαπάτησης μεγαλώνει και η εικόνα της Μελβούρνης δεν σβήνει ποτέ εντελώς από το φαντασιακό ορίζοντα της νέας ιρανικής γενιάς. Με πικρή ειλικρίνεια –και μια δόση σεναριακής ευκολίας– ο Τζαβίντι τη φέρνει προ των επώδυνων ευθυνών της.

Ιράν. 2014. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Μελβούρνη

Melbourne
2,5
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 91 '
  • Νιμά Τζαβιντί

Ένα νεαρό ζευγάρι περνά τις τελευταίες του ώρες στην Τεχεράνη πριν μετακομίσει στην Αυστραλία. Ένα τραγικό συμβάν, όμως, θα το φέρει μπροστά σε αξεπέραστα ηθικά διλήμματα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ρωτήσαμε την Μαριόν Κοτιγιάρ πώς μεταμορφώθηκε στο "Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι"

Συναντήσαμε την οσκαρική ηθοποιό στο Παρίσι ώστε να μάθουμε περισσότερα για την ταινία όπου δίνει μια από τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας της.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
22/11/2024

Η live-action εκδοχή του "Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας" δείχνει εντυπωσιακή

Το αγαπημένο animation αποκτά ριμέικ με ηθοποιούς και το τρέιλερ μας προετοιμάζει για κάτι επικό.

Άλλος για τη βάρκα; Και ο Ρόμπερτ Πάτινσον στη νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν

Υπερφορτωμένη από σταρ είναι η επόμενη παραγωγή του οσκαρικού σκηνοθέτη.

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.