Σε πλήρη δημιουργική σύγχυση, ο Γκας Βαν Σαντ υπογράφει ένα παιδιάστικης αλληγορίας υπαρξιακό θρίλερ, μακράν τη χειρότερη ταινία της καριέρας του.
Από ολόφρεσκος trendy ταξιδιωτικός προορισμός, το δάσος της Αοκιγκαχάρα, στους πρόποδες του όρους Φούτζι, έγινε φέτος και μοδάτο κινηματογραφικό ντεκόρ. Πριν από το «Δάσος» του Τζέισον Ζάνα με τη Νάταλι Ντόρμερ, θρίλερ τρόμου το οποίο προβλήθηκε πρώτο στην Ελλάδα, η τελευταία ταινία του Γκας Βαν Σαντ σόκαρε (όχι με την καλή έννοια) το περσινό Φεστιβάλ Κανών συστήνοντας στο παγκόσμιο κινηματογραφόφιλο κοινό το Δάσος των Αυτοκτονιών.
Ένα δύσβατο και δαιδαλώδες κομμάτι δρυμού λίγο έξω από το Τόκιο, όπου πολλοί αυτόχειρες καταφεύγουν για να περάσουν τις τελευταίες μέρες της ζωής τους. Έως εκεί θα ταξιδέψει από την άλλη άκρη του κόσμου και ο βυθισμένος στη μελαγχολία Άρθουρ Μπρέναν, ένας αποφασισμένος να αποχωρήσει με διακριτικότητα από το μάταιο τούτο κόσμο Αμερικανός καθηγητής μαθηματικών. Με σιωπηλές ατμοσφαιρικές εικόνες ο Βαν Σαντ προσπαθεί να μας μεταδώσει το βουβό δράμα του εσωστρεφούς, μα αποφασισμένου χαρακτήρα του.
Ενώ αποσπάσματα πληροφοριών για μια προβληματική συζυγική σχέση του αποκαλύπτονται σιγά σιγά μέσω φλασμπάκ, ο Μπρέναν περιπλανάται βαθύτερα στο δάσος, όπου συναντά τον Ιάπωνα Τακούμι. Έναν αποπροσανατολισμένο άντρα που δεν επιθυμεί πια να πεθάνει, αλλά έχει χάσει το δρόμο της εξόδου. Ο ήρωάς μας αποφασίζει πολύ εύκολα να επενδύσει όση ενέργεια του έχει απομείνει για να τον σώσει, κι ενώ η διαδρομή τους βυθίζεται όλο και περισσότερο σε μια μεταφυσική αχλή, εσύ σκέφτεσαι με όλο και μεγαλύτερο τρόμο «ελπίζω να μη συμβεί αυτό που φαντάζομαι».
Δυστυχώς η –ελαχίστων απαιτήσεων– φαντασία σου δεν θα σε προδώσει, καθώς αυτό το παιδιάστικα αλληγορικό υπαρξιακό θρίλερ πάνω στη διαχείριση της απώλειας και της θλίψης είναι τόσο ρηχό, τόσο new age και τόσο αδέξιο όσο βάσιμα υποπτεύεσαι από ένα σημείο και μετά. Πώς δεν το υποπτεύτηκαν και οι Γκας Βαν Σαντ και Μάθιου ΜακΚόναχι, οι οποίοι επιπλέον κατάπιαν και την τόσο ανόητη ανατροπή(;) της πλοκής με την οποία θέλει να μας αιφνιδιάσει το σεναριακό (διά χειρός Κρις Σπάρλινγκ του «Buried») φινάλε;
ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 110΄. Διανομή: ODEON.
Περισσότερες πληροφορίες
Μια Θάλασσα Από Δέντρα
Ο Αμερικανός Άρθουρ Μπρέναν ταξιδεύει μέχρι την άλλη μεριά του κόσμου, σε ένα πυκνό δάσος στους πρόποδες του ιαπωνικού όρους Φούτζι, το οποίο έχει περιγραφεί ως το τέλειο μέρος για να πεθάνεις. Περιπλανώμενος, συναντά τον Ιάπωνα Τακούμι, ο οποίος δεν επιθυμεί πια να αυτοκτονήσει, αλλά έχει χάσει το δρόμο του.