Ο Βασιλιάς μου

2,5

Γαλλικής υπερβολής και σεναριακά επαναλαμβανόμενο χρονικό ενός παθιασμένου έρωτα με δυο ζωντανές ερμηνείες, εκ των οποίων η μία, αυτή της Εμανουέλ Μπερκό, κέρδισε το βραβείο του φεστιβάλ Κανών.

Ο Βασιλιάς μου

Γαλλικής υπερβολής και σεναριακά επαναλαμβανόμενο χρονικό ενός παθιασμένου έρωτα με δυο ζωντανές ερμηνείες, εκ των οποίων η μία, αυτή της Εμανουέλ Μπερκό, κέρδισε το βραβείο του φεστιβάλ Κανών.

Ο Βασιλιάς μου - εικόνα 1

Πρώην μοντέλο και σύζυγος του Λικ Μπεσόν, η Μαϊουέν (Λε Μπεσκό) είναι μια περιστασιακή πλέον ηθοποιός η οποία κάνει πετυχημένη καριέρα ως σεναριογράφος και σκηνοθέτις, βραβευμένη στις Κάνες για το «Poliss» του 2011. Το σενάριο εκείνης της ντοκιμαντερίστικα γυρισμένης αστυνομικής περιπέτειας είχε συνυπογράψει με την επίσης ηθοποιό και σκηνοθέτιδα Εμανουέλ Μπερκό (του φετινού «Με το Κεφάλι Ψηλά»), την οποία τώρα επιλέγει ως πρωταγωνίστρια ενός ιδωμένου από τη γυναικεία πλευρά ερωτικού δράματος. Μιας ιστορίας που έχει πληγώσει βαθιά την Τονί, δικηγόρο την οποία συναντάμε σε ένα κέντρο αποκατάστασης έπειτα από ένα σοβαρό ατύχημα που είχε κάνοντας σκι.

Με τραύματα τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά, εκείνη καλείται να επιστρέψει στην «κανονική ζωή» μέσα από μια επώδυνη διαδικασία, καθώς εκτός από τις επίπονες φυσιοθεραπείες και ασκήσεις, αναπολεί την περιπετειώδη σχέση της με τον Τζόρτζιο –έναν δυναμικό, χιουμορίστα και λάτρη των καταχρήσεων γόη– και αναζητά απαντήσεις. Τι τους έφερε κοντά; Τι τους παρέσυρε σε ένα αυτοκαταστροφικό πάθος; Τι απομάκρυνε τον έναν από τον άλλον και τι μπορεί να τους συμφιλιώσει ξανά; Ίσως η βράβευση της Εμανουέλ Μπερκό στο Φεστιβάλ Κανών (εξ ημισείας με τη Ρούνι Μάρα του «Carol») να ήταν υπερβολική –ειδικά απέναντι στις ερμηνείες των Κέιτ Μπλάνσετ («Carol»), Μαριόν Κοτιγιάρ («Μάκβεθ») και Έμιλι Μπλαντ («Sicario»)–, γεγονός είναι όμως ότι η Μαϊουέν έχει γράψει για χάρη της Μπερκό αλλά και του εξωστρεφούς Βενσάν Κασέλ δυο γεμάτους, πλήρεις συναισθηματικών αντιφάσεων ρόλους.

Η χημεία του πρωταγωνιστικού ζεύγους και η ρεαλιστική, πυρετώδης σκηνοθετική ματιά είναι έτσι κι αλλιώς τα γερά ατού αυτού του «Σκηνές Από Ένα Γάμο» αλά γαλλικά. Ενός δυναμικού, μα υπερβολικού (και κατά στιγμές αυτάρεσκου) ερωτικού δράματος που θέλει να εμβαθύνει ψυχολογικά και να σχολιάσει κοινωνικά, δεν καταφέρνει όμως να γίνει απόλυτα πειστικό. Από ένα σημείο και μετά μάλιστα, όταν η πλοκή αρχίζει να επαναλαμβάνεται κυνηγώντας την ουρά της, νιώθεις πως το δράμα στομώνει και το ανεξέλεγκτο πάθος γίνεται προϊόν «εκμετάλλευσης».

Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 128΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM, SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Βασιλιάς μου

Mon Roi
2,5
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 128 '
  • Μαϊουέν

Σε κέντρο αποκατάστασης έπειτα από ένα ατύχημά της στο σκι, η Τονί αναπολεί την περιπετειώδη ερωτική σχέση της με τον Τζόρτζιο και προσπαθεί να επουλώσει τόσο τα σωματικά όσο και τα ψυχολογικά τραύματά της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.