Μια Υπέροχη Μέρα

2,5

Ο Ισπανός σκηνοθέτης Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα πατά στην εμπόλεμη βοσνιακή ζώνη καλά αρματωμένος με βιτριολικό χιούμορ και εξαιρετικό καστ. Μόνο που η αφήγηση δεν αποκτά ποτέ συνοχή, αλλά κυρίως δυναμική (ειδικά σατιρική), με την ταινία να μοιάζει με χαλαρή σύνθεση συμπαθητικών σεκάνς που συνοδεύονται από τις υπέροχες ροκιές των Marilyn Manson, Lou Reed και Gogol Bordello.

Μια Υπέροχη Μέρα

Δυο εθελοντές μιας ΜΚΟ, ο Μαμπρού και ο Μπι, προσπαθούν να βγάλουν ένα πτώμα από ένα πηγάδι, έχοντας τη βοήθεια του διερμηνέα Νταμίρ και της πρωτάρας Σόφι. Μόνο που στο φλέγον βοσνιακό έδαφος τίποτα δεν είναι απλό... Ο Ισπανός σκηνοθέτης Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα πατά στην εμπόλεμη βοσνιακή ζώνη καλά αρματωμένος με βιτριολικό χιούμορ και εξαιρετικό καστ. Μόνο που η αφήγηση δεν αποκτά ποτέ συνοχή, αλλά κυρίως δυναμική (ειδικά σατιρική), με την ταινία να μοιάζει με χαλαρή σύνθεση συμπαθητικών σεκάνς που συνοδεύονται από τις υπέροχες ροκιές των Marilyn Manson, Lou Reed και Gogol Bordello.

Μια Υπέροχη Μέρα - εικόνα 1

Ο Βόσνιος σκηνοθέτης Ντάνις Τάνοβιτς, πριν από δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια, είχε περιγράψει με τον πιο σαρκαστικό τρόπο την παράνοια του εμφυλίου πολέμου στην πατρίδα του («No Man’s Land»). Ας μην ξεχνάμε ότι το μαύρο χιούμορ είναι ένας από τους λίγους τρόπους για να προσεγγίσεις τη φρίκη των πιο απεχθών εγκλημάτων, όταν οι λέξεις χάνουν το νόημά τους και οι εικόνες μοιάζουν φτηνές. Ο Ισπανός σκηνοθέτης Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα πατά στην εμπόλεμη βοσνιακή ζώνη καλά αρματωμένος με βιτριολικό χιούμορ και εξαιρετικό καστ. Η ιστορία μάς μεταφέρει «κάπου στα Βαλκάνια» το 1995, λίγο πριν από την πλήρη εφαρμογή της Συνθήκης του Ντέιτον και την οριστική κατάπαυση του πυρός.

Δυο εθελοντές μιας ΜΚΟ, ο Μαμπρού και ο Μπι, προσπαθούν να βγάλουν ένα πτώμα από ένα πηγάδι, έχοντας τη βοήθεια του διερμηνέα Νταμίρ και της πρωτάρας Σόφι. Μόνον που στο φλέγον βοσνιακό έδαφος τίποτα δεν είναι απλό... Η αναζήτηση ενός κομματιού σχοινιού, η άφιξη μιας γυναίκας που έχει ανεξόφλητους ερωτικούς λογαριασμούς με τον Μαμπρού και η χαμένη μπάλα ενός παιδιού γίνονται οι αφορμές για το ξεδίπλωμα ιλαροτραγικών καταστάσεων με φόντο το σεληνιακό μετεμφυλιακό τοπίο. Ο Ντε Αρανόα κρατά τις απαιτούμενες ισορροπίες εστιάζοντας περισσότερο στο παράδοξο του πολέμου, παρά στο δίκαιο κάποιας πλευράς.

Οι προσωπικές ιστορίες μπλέκονται με τη συνθήκη του πολέμου, την ίδια στιγμή που ο κυνισμός παίρνει αγόγγυστα κωμική διάσταση μέσα στο βομβαρδισμένο τοπίο. Μόνο που η αφήγηση δεν αποκτά ποτέ συνοχή, σκοπό και δυναμική (ειδικά σατιρική), με την ταινία να μοιάζει με χαλαρή σύνθεση συμπαθητικών σεκάνς που συνοδεύονται από τις υπέροχες ροκιές των Marilyn Manson, Lou Reed και Gogol Bordello.

Ισπανία. 2015. Διάρκεια: 106΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

Μια Υπέροχη Μέρα

A Perfect Day
2,5
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 106 '
  • Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα

Δυο εθελοντές μιας ΜΚΟ, ο Μαμπρού και ο Μπι, προσπαθούν να βγάλουν ένα πτώμα από ένα πηγάδι, έχοντας τη βοήθεια του διερμηνέα Νταμίρ και της πρωτάρας Σόφι. Μόνον που στο φλέγον βοσνιακό έδαφος τίποτα δεν είναι απλό... Η αναζήτηση ενός κομματιού σχοινιού, η άφιξη μιας γυναίκας που έχει ανεξόφλητους ερωτικούς λογαριασμούς με τον Μαμπρού και η χαμένη μπάλα ενός παιδιού γίνονται οι αφορμές για το ξεδίπλωμα ιλαροτραγικών καταστάσεων με φόντο το σεληνιακό μετεμφυλιακό τοπίο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.