Καθώς οι σωτήριες πράξεις του Σούπερμαν έρχονται με ολοένα και μεγαλύτερο τίμημα, ο Μπάτμαν φοβάται να αφήσει τον εξωγήινο σωτήρα ανεξέλεγκτο. Με τους δυο τους να βρίσκονται σε πόλεμο, μια καινούργια απειλή κατά της ανθρωπότητας κάνει την εμφάνισή της στην πρώτη προσπάθεια της DC Comics να στήσει το δικό της υπερηρωικό σύμπαν. Σκοτεινό, θεαματικότατο, μα πομπώδες, βαρυφορτωμένο (ως μεσσιανική αλληγορία) και ανοικονόμητο.
Καλωσορίσατε στον κόσμο της DC Comics. Ένα υπερηρωικό σύμπαν που έχει να ζηλέψει πολλά πράγματα από αυτό της Marvel και κυρίως τον επιτυχημένο τρόπο με τον οποίο πέρασε από το χαρτί στην οθόνη. Από την άλλη έχει τη δική της, σκοτεινότερη κόμικς οντότητα και τους δύο διασημότερους ήρωες της 9ης τέχνης. Με ένα εντυπωσιακότατο σερί ξεχωριστών κινηματογραφικών επιτυχιών ο καθένας τους, Σούπερμαν και Μπάτμαν συναντιούνται τώρα στην απόλυτη υπερηρωική περιπέτεια, εισαγωγικό κεφάλαιο στο έπος των χαρακτήρων της Justice League (η πρώτη ταινία τους θα κάνει πρεμιέρα στις 17/11/2017) και του φαντασμαγορικού σύμπαντος της DC γενικότερα.
Υπό τις οδηγίες του παραγωγού Κρίστοφερ Νόλαν, ο δημιουργός των «300» και των «Watchmen» Ζακ Σνάιντερ μας σέρβιρε πριν από τρία χρόνια τη δική του εκδοχή για τον (Υπερ)Άνθρωπο με την Κόκκινη Κάπα, παραλληλίζοντας άμεσα την ιστορία του με εκείνη ενός σωτήρα που κατήλθε από τους ουρανούς για να θυσιαστεί προς όφελος της ανθρωπότητας. Οι μεσσιανικές αναφορές περισσεύουν έτσι κι αλλιώς στο έργο του Σνάιντερ, ο οποίος προεκτείνει τώρα την αλληγορία του σε μια «Θεός εναντίον Ανθρώπου» παραβολή. Μόνο που ο Άνθρωπος έχει εδώ τον πρώτο λόγο, με το όνομα του Μπάτμαν να προηγείται του Σούπερμαν στον τίτλο και όλα να ξεκινούν από τη μεταμόρφωση του Μπρους Γουέιν σε Μασκοφόρο Εκδικητή.
Κατόπιν «ο Σούπερμαν γνωρίζει το ανθρώπινο είδος» (ως ο Θεάνθρωπος επί της Γης) και ένας εμφύλιος ξεκινά, στον οποίο ο Σνάιντερ προσδίδει διπλή διάσταση. Η πρώτη έχει να κάνει με την επικράτηση του καλού και το υψηλό της τίμημα, απέναντι στο οποίο κάποιοι στέκουν σκεπτικοί (οι Δίδυμοι Πύργοι γκρεμίζονται στο φόντο). Η δεύτερη αφορά στη σκοτεινή ανθρώπινη πλευρά, η οποία δυσκολεύεται να καταλάβει το δίκαιο θεϊκό έργο, που συχνά μοιάζει καταστροφικό και παράλογο.
Ημέρα εναντίον νύχτας, ουρανός εναντίον γης, γνώση εναντίον ενστίκτου, πνεύμα εναντίον σώματος και τελικά Θεός εναντίον Ανθρώπου (μέχρι την τελική θυσία και «εσωτερική» συμφιλίωση). Μια διακριτική, μα πάντα παρούσα εικονογραφία –σταυροί, ακάνθινα στεφάνια, πληγές που ματώνουν, ήρωες που «πέφτουν»– μας υπενθυμίζουν την εσωτερική διαμάχη του φιλμ, στην «επιφάνεια» του οποίου γίνεται… της (υπερηρωικής) κακομοίρας.
Τα ψηφιακά εφέ γκρεμίζουν τα πάντα στις σκηνές καταιγιστικής δράσης, η νυχτερινή, γοτθική ατμόσφαιρα παραπέμπει στον ταραγμένο, σοβαροφανή και χωρίς χιούμορ κόσμο του νολανικού «Σκοτεινού Ιππότη», με τον Σνάιντερ να πλειοδοτεί σε στόμφο και δραματική έξαρση (σίγουρη η αγκύλωση για τους βιολιστές του σάουντρακ). Ένας ένας μας συστήνονται εντωμεταξύ και οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές της Justice League, με τη σέξι Wonder Woman (φαντάζεστε πόσο χιούμορ θα της πρόσθετε η Marvel;) να κλέβει με άνεση την παράσταση από τη βλοσυρή αντροπαρέα.
ΗΠΑ. 2016. Διάρκεια: 153΄. Διανομή: TANWEER.
Περισσότερες πληροφορίες
Batman V Superman: Η Αυγή της Δικαιοσύνης
Καθώς οι σωτήριες πράξεις του Σούπερμαν έρχονται με ολοένα και μεγαλύτερο τίμημα, ο Μπάτμαν φοβάται να αφήσει τον εξωγήινο υπερήρωα ανεξέλεγκτο. Με τους δυο τους να βρίσκονται σε πόλεμο, μια καινούργια απειλή κατά της ανθρωπότητας κάνει την εμφάνισή της…