Η Γυνή να Φοβήται τον Άνδρα

3

Μια από τις καλύτερες ταινίες του ελληνικού σινεμά επιχρωματίζεται με τεχνική αρτιότητα, προσπάθεια που μπορεί να τη φρεσκάρει και να μην την «προσβάλλει» αισθητικά, αλλά σίγουρα δεν της προσφέρει τίποτα κινηματογραφικά.

Η Γυνή να Φοβήται τον Άνδρα

Μια από τις καλύτερες ταινίες του ελληνικού σινεμά επιχρωματίζεται με τεχνική αρτιότητα, προσπάθεια που μπορεί να τη φρεσκάρει και να μην την «προσβάλλει» αισθητικά, αλλά σίγουρα δεν της προσφέρει τίποτα κινηματογραφικά.

Η Γυνή να Φοβήται τον Άνδρα - εικόνα 1

Επ’ αφορμή της συμπλήρωσης μισού αιώνα από την ίδρυση της εταιρείας Καραγιάννης - Καρατζόπουλος, μια από τις καλύτερες ταινίες του ελληνικού σινεμά επιστρέφει στις αίθουσες όπως δεν την έχουμε ξαναδεί ποτέ: επιχρωματισμένη! Κοινωνικά οξυδερκής, σεναριακά υποδειγματική (διασκευή θεατρικού του ίδιου του Τζαβέλλα) και σκηνοθετικά αξεπέραστη (μάθημα ντεκουπάζ και κινηματογραφικής αφήγησης), η συγκινητική σάτιρα του μεταπολεμικού ελληνικού μικροαστισμού «Η Γυνή να Φοβήται τον Άνδρα» δοκιμάζεται τώρα σε ένα τολμηρό, αν και μάλλον ετεροχρονισμένο, πείραμα.
Η διεθνής προσπάθεια επιχρωματισμού ασπρόμαυρων ταινιών που ξεκίνησε τη δεκαετία του ’80 εγκαταλείφθηκε γρήγορα απ’ όλους ως εμπορικά ασύμφορη και καλλιτεχνικά αναποτελεσματική. Η περίπτωση της «Γυνής…» επιβεβαιώνει το γιατί, αν και σε τεχνικό επίπεδο η δουλειά (των West Wing Studios της Φλόριντα) στη λεπτομέρεια είναι εντυπωσιακή. Ειδικά τα εξωτερικά γενικά πλάνα είναι χάρμα οφθαλμών, ξαναζωντανεύοντας μια πολύχρωμη Αθήνα των ’60s. Η ταινία, όμως, είναι φωτισμένη και σκηνογραφημένη ασπρόμαυρη, μια πρωτότυπη εικόνα πολύ πιο δυνατή εκφραστικά και ρεαλιστικά. Ο επιχρωματισμός μπορεί λοιπόν να τη φρεσκάρει και εν τέλει να μην την «προσβάλλει» αισθητικά, αλλά σίγουρα δεν της προσφέρει τίποτα κινηματογραφικά.

Ελλάδα. 1965. Διάρκεια: 105΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Γυνή Να Φοβήται τον Άνδρα

3
  • Κομεντί
  • 1965
  • Διάρκεια: 101 '
  • Γιώργος Τζαβέλλας

Ένας χωρισμένος πλέον δημόσιος υπάλληλος θυμάται τη μακροχρόνια σχέση με τη γυναίκα του, στην οποία προτού παντρευτούν φερόταν αυταρχικά. Την ημέρα του γάμου τους, όμως, εκείνη αποφασίζει να… πατήσει πόδι.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Από τα βερολινέζικα κλαμπ στα αθηναϊκά σινεμά: Καλλιτέχνες μιλούν για το αποτύπωμα του εξευγενισμού στον πολιτισμό

Σκέψεις των συμμετεχόντων στην εκδήλωση Heritage in Focus του Ινστιτούτου Γκαίτε, που εστιάζει στο ζήτημα της εθνικής κληρονομιάς και τους χώρους πολιτισμού που γίνονται θύματα του αστικού εξευγενισμού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/11/2024

Μία συλλογική έκδοση αφιερωμένη στον σπουδαίο Τζον Κασσαβέτης

Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου, σε συνεργασία με το 37ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, παρουσιάζει μια συλλεκτική έκδοση αφιερωμένη στον πρωτοπόρο του ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά.

Το 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας παρουσιάζει την ταινία "exergue - on documenta 14"

Το Φεστιβάλ εγκαινιάζει τις δράσεις του με την προβολή της ταινίας του Δημήτρη Αθυρίδη, μια ματιά στα παρασκήνια της πιο σημαντικής έκθεσης τέχνης στον κόσμο, μέσα από την τολμηρή καλλιτεχνική πρόκληση του "Learning from Athens".

Η Μονά Ασάς γύρισε το "Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι" για να καταλάβει τη μαμά της

Συζητάμε με τη σκηνοθέτρια του ιδιοσυγκρασιακού φιλμ όπου το σινεμά επιδρά σαν ιαματική δύναμη.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 28/11

Ο πολυσυζητημένος νέος Φράνσις Φορντ Κόπολα, οι Ρέιφ Φάινς και Ζιλιέτ Μπινός, αλλά και ένα συγκλονιστικό ελληνικό ντοκιμαντέρ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Φοβερές ερμηνείες που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Μια λίστα ταινιών όπου οι πρωταγωνιστές δίνουν ρεσιτάλ και μπορούμε να τους απολαύσουμε στη μεγάλη οθόνη.

37ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: Τζον Κασσαβέτης, Φραντς Κάφκα και η ιστορία της Κύπρου στην μεγάλη οθόνη

Το ιστορικότερο αθηναϊκό φεστιβάλ παρουσιάζει ένα πλούσιο πρόγραμμα με αφιερώματα σε σημαντικούς δημιουργούς και ιστορικά θέματα, φέρνοντας κοντά το κοινό με ταινίες που αναδεικνύουν την ανθρώπινη διάσταση του κινηματογράφου και της ιστορίας.