7 Θυμοί

3

Ασπρόμαυρο, χαμηλής έντασης, μα σωστού κινηματογραφικού βηματισμού οδοιπορικό στη νεοελληνική πραγματικότητα της χαμένης μνήμης, των κοινωνικών αντιθέσεων και των ανεκπλήρωτων προσδοκιών.

7 Θυμοί

Ασπρόμαυρο, χαμηλής έντασης, μα σωστού κινηματογραφικού βηματισμού οδοιπορικό στη νεοελληνική πραγματικότητα της χαμένης μνήμης, των κοινωνικών αντιθέσεων και των ανεκπλήρωτων προσδοκιών.

7 Θυμοί - εικόνα 1

Συγγραφέας και μοντέρ, ο Χρήστος Βούπουρας έχει συνυπογράψει σκηνοθετικά με τον Γιώργο Κόρρα τα κοινωνικά δράματα «Λιποτάκτης» (1988) και «Μιρουπάφσιμ» (1997), ενώ σκηνοθετήσει μόνος του το ντοκιμαντέρ «Ο Χορός των Αλόγων» (2001). Πιστός σε ένα ανθρωποκεντρικό σινεμά που μιλά ψιθυριστά, μετρημένα και εύστοχα, επιστρέφει πίσω από την κάμερα με τη διασκευή ενός δικού του μυθιστορήματος, το οποίο αναζητά τους Εφτά Θυμούς της Αποκάλυψης (εφτά άγγελοι αδειάζουν το περιεχόμενo αντίστοιχων φιαλών γεμάτων με τους θυμούς του Θεού) στη σύγχρονη Αθήνα.

Ποια αμαρτία κουβαλάει αυτή η πόλη; Επίμονος στις λεπτομέρειες –η Αθήνα αναδεικνύεται σε πραγματική πρωταγωνίστρια– και ταυτόχρονα «γενικόλογος», αναφερόμενος σε κάθε δυτική μητρόπολη, ο Βούπουρας περιδιαβαίνει έναν κόσμο μοναχικό, ξενοφοβικό, θορυβώδη όσο και κούφιο, αγκιστρωμένο στις προσωπικές και συλλογικές του αυταπάτες. Οδηγός μας σε αυτό τον αστικό δαίδαλο είναι ο Πέτρος, ένας 45άρης αρχαιολόγος ο οποίος έρχεται σε επαφή, ανάμεσα σ’ άλλους, με τρεις νεαρούς μουσικούς που κυνηγούν τ’ όνειρό τους, έναν κυνικό διευθυντή τράπεζας, έναν αστυνομικό με δικές του ιστορικο-πολιτικές θεωρίες και έναν νεαρό Άραβα, με τον οποίο συνάπτει ερωτική σχέση.

7 Θυμοί - εικόνα 2

Περισσότερο αντονιονικός παρατηρητής παρά δυναμικά πράττων, ο Πέτρος (και ως αρχαιολόγος) κουβαλά «όλη τη μνήμη του κόσμου» και μαζί μια εγωκεντρική θεώρηση των πραγμάτων, παθητική και συνάμα υπεροπτική, δεμένη με τη βαριά παράδοση του ελληνικού/δυτικού πολιτισμού. Απέναντί του, η διάφανη, καθαρή στάση του Μουσουλμάνου Χουσάμ τού φαίνεται αλλόκοτη, σχεδόν ενοχλητική. Όπως και σ’ αυτή την ασπρόμαυρη, καχύποπτη πόλη που αντιμετωπίζει εχθρικά όποιον της αποκαλύπτει πως «εσύ δεν ξέρεις από αγάπη, εσύ τίποτα δεν ξέρεις».

Περνώντας τον μέσα από δοκιμασίες –αφηγηματικές βινιέτες που σχηματίζουν ένα γλαφυρό κοινωνικό παζλ–, ο Βούπουρας φέρνει τον ήρωά του αντιμέτωπο με τους θεϊκούς θυμούς, τις σύγχρονες ιστορικο-πολιτικές αμαρτίες και τις προαιώνιες ανεκπλήρωτες υπαρξιακές προσδοκίες. Στο τέλος τον προσγειώνει σε μιαν άλλη (έγχρωμη) πραγματικότητα όπου συνεχίζει να ελπίζει, αν και ο έρωτας τον έχει νικήσει ακόμα μια φορά.

Α/Μ. Ελλάδα. 2015. Διάρκεια: 113΄.

Περισσότερες πληροφορίες

7 Θυμοί

3
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 113 '
  • Χρήστος Βούπουρας

Στην πολυπολιτισμική σύγχρονη Αθήνα ο Πέτρος, ένας 45άρης αρχαιολόγος, έρχεται σε επαφή με τρεις νεαρούς μουσικούς που κυνηγούν τ’ όνειρό τους – έναν κυνικό διευθυντή τράπεζας, έναν αστυνομικό με δικές του ιστορικο-πολιτικές θεωρίες και έναν νεαρό Άραβα, με τον οποίο συνάπτει ερωτική σχέση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.