Με το Κεφάλι Ψηλά

2

Ρεαλιστικό, αλλά σχηματικό στις ιδέες του δράμα ενηλικίωσης που υμνεί το γαλλικό σωφρονιστικό σύστημα. Επίσημη έναρξη του τελευταίου Φεστιβάλ Κανών.

Με το Κεφάλι Ψηλά

Ρεαλιστικό, αλλά σχηματικό στις ιδέες του δράμα ενηλικίωσης που υμνεί το γαλλικό σωφρονιστικό σύστημα. Επίσημη έναρξη του τελευταίου Φεστιβάλ Κανών.

Με το Κεφάλι Ψηλά - εικόνα 1

Είναι ξεκάθαρο πως ο συνδυασμός γυναίκα σκηνοθέτης - επίκαιρο θέμα - Κατρίν Ντενέβ ήταν αυτός που οδήγησε στην τολμηρή, αλλά, όπως αποδείχτηκε, άστοχη απόφαση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Κανών Τιερί Φρεμό να επιλέξει για έναρξη της φετινής διοργάνωσης το «Με Ψηλά το Κεφάλι», κάτι πιο προσγειωμένο από την περσινή απογοητευτική σαπουνόφουσκα της «Γκρέις του Μονακό».

Αντί για μια λαμπερή πριγκίπισσα λοιπόν, εδώ έχουμε τον παραμελημένο από τη μητέρα του Μαλονί, ο οποίος από την ηλικία των έξι ετών βρίσκεται συνέχεια στα δικαστήρια ανηλίκων. Αναπτύσσοντας μια όλο και βιαιότερη, παραβατική συμπεριφορά, θα καταλήξει ως έφηβος σε ένα αυστηρό εκπαιδευτικό κέντρο. Εκεί θα γνωρίσει τη νεαρή Τες, όπου μαζί με μια δικαστικό και έναν κοινωνικό σύμβουλο είναι οι μόνοι που νοιάζονται και μπορούν να τον βοηθήσουν.

Με το Κεφάλι Ψηλά - εικόνα 2

Η ιστορία του απροσάρμοστου νεαρού δίνει την ευκαιρία στην ηθοποιό («Polisse», βραβείο στις Κάνες για το «Mon Roi») και σκηνοθέτιδα («Clement») Εμανουέλ Μπερκό να περιγράψει τη σχέση νεανικής βίας και κρατικών θεσμών (εκπαιδευτικών και σωφρονιστικών) με μια αφηγηματική καθαρότητα που θυμίζει περισσότερο τον βρετανικό κοινωνικό ρεαλισμό και λιγότερο τα «400 Χτυπήματα» του Τριφό. Από την άλλη, όμως, η ίδια μένει πιστή στα κλισέ μιας ταινίας κοινωνιολογικής ανάλυσης (άλλοτε εύκολης, άλλοτε συγκινητικής), η οποία διαθέτει λίγες αιχμές και μια απόλυτα προβλέψιμη σεναριακή εξέλιξη.
Με την Κατρίν Ντενέβ στο ρόλο μιας σοφής, υπομονετικής δικαστικού και τον εξαιρετικό πρωτοεμφανιζόμενο Ροντ Παραντό ως αυτοκαταστροφικό Μαλονί, το «Με Ψηλά το Κεφάλι» αγγίζει, μα δεν ξύνει πληγές, περιγράφει χαρακτήρες, αλλά δεν συμπάσχει μαζί τους και μοιάζει περισσότερο με ένα μεγάλου μήκους διαφημιστικό υπέρ του γαλλικού κοινωνικού κράτους παρά με μια περιπέτεια επώδυνης ενηλικίωσης.

Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 120΄. Διανομή: ROSEBUD.21.

Περισσότερες πληροφορίες

Με το Κεφάλι Ψηλά

La Tete Haute
2
  • Κοινωνική
  • 2015
  • Διάρκεια: 120 '
  • Εμανουέλ Μπερκό

Παραμελημένος από τη μητέρα του, ο μικρός Μαλονί υιοθετεί μια όλο και βιαιότερη συμπεριφορά, καταλήγοντας σε ένα αυστηρό εκπαιδευτικό κέντρο. Εκεί θα γνωρίσει τη νεαρή Τες, η οποία μαζί με μια δικαστικό και έναν κοινωνικό σύμβουλο είναι οι μόνοι που νοιάζονται και μπορούν να τον βοηθήσουν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.