Τέλος Διαδρομής

2,5

Καλοστημένο και καλοπαιγμένο, κυρίως όμως φιλολογικού ενδιαφέροντος.

Τέλος Διαδρομής

Καλοστημένο και καλοπαιγμένο, κυρίως όμως φιλολογικού ενδιαφέροντος.

Τέλος Διαδρομής - εικόνα 1

Με τρία μυθιστορήματα, εκ των οποίων το ένα ημιτελές, τρεις συλλογές διηγημάτων και μια σειρά δοκιμίων, ο Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας θεωρείται ο κορυφαίος ίσως Αμερικανός συγγραφέας της νέας γενιάς. Το αντισυμβατικό lifestyle και ο πρόωρος θάνατός του (το 2008 αυτοκτόνησε σε ηλικία 46 ετών) βοήθησαν στη διόγκωση του λογοτεχνικού θρύλου του, τον οποίον προσπαθούν να προσγειώσουν στην πραγματικότητα αρχικά ο μυθιστοριογράφος Ντέιβιντ Λίπσκι και κατόπιν ο βραβευμένος με Πούλιτζερ θεατρικός συγγραφέας-σεναριογράφος Ντόναλντ Μάργκιουλις και ο σκηνοθέτης Τζέιμς Πόνσολντ («Ονειρεμένο Τώρα»).

Το «Τέλος Διαδρομής» ξεκινά όπως το αυτοβιογραφικό μπεστ σέλερ «Although of course you end up becoming yourself», όταν ο Λίπσκι μαθαίνει πως ο Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας αυτοκτόνησε. Τότε ξεθάβει τις κασέτες από την πενθήμερη συνέντευξη που του είχε πάρει ως ρεπόρτερ του περιοδικού Rolling Stone δώδεκα χρόνια νωρίτερα και ξεκινά ένα ταξίδι στο παρελθόν. Μαζί του κι εμείς, ακολουθώντας δύο αγνώστους που συγχρωτίζονται καθ’ οδόν προς τη Μινεάπολη, τον τελευταίο σταθμό μιας λογοτεχνικής περιοδείας του διάσημου μετά την πρόσφατη εκδοτική επιτυχία της «Infinite jest» Γουάλας.

Τέλος Διαδρομής - εικόνα 2

Τόσο το βιβλίο του Λίπσκι όσο και η σεναριακή τεχνική του Μάργκιουλις αντιμετωπίζουν αυτό το συνδυασμό road και buddy movie σαν ένα θεατρικό έργο, του οποίου οι ιδέες και οι χαρακτήρες θα ξεπηδήσουν μέσα από τον διάλογο και τις ερμηνείες. Όσον αφορά τις τελευταίες, η επιλογή του κωμικού Τζέισον Σίγκελ («The Muppets», «Sex Tape») για το ρόλο του Γουάλας δεν κρίνεται απόλυτα επιτυχής, σε αντίθεση με εκείνη του πάντα φερέγγυου Άιζενμπεργκ, ο οποίος πείθει απόλυτα ως ζηλιάρης, φιλόδοξος, ατακαδόρος και συμπονετικός «πασαδόρος» του πραγματικού πρωταγωνιστή.

Ενός ξεχωριστού καλλιτέχνη που προσπάθησε να παραμείνει (ή να γίνει;) ένας μέσος, φυσιολογικός άνθρωπος – ένας τυπικός Αμερικανός. Αυτόν τον απλοϊκό, μα και τόσο σύνθετο χαρακτηρισμό που αναζητά όλος ο λογοτεχνικός Γουάλας προσπαθεί να περιγράψει και η ταινία του Πόνσολντ, ένα καλοστημένο και casual δράμα, χωρίς όμως πειστική κορύφωση και με περισσότερο φιλολογικό παρά κινηματογραφικό ενδιαφέρον.

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 106΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Τέλος Διαδρομής

The End of the Tour
2,5
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 106 '
  • Τζέιμς Πόνσολντ

Όταν μαθαίνει πως ο διάσημος λογοτέχνης Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας αυτοκτόνησε, ο μυθιστοριογράφος Ντέιβιντ Λίπσκι ξεθάβει τις κασέτες από την πενθήμερη συνέντευξη που του είχε πάρει ως ρεπόρτερ του Rolling Stone δώδεκα χρόνια νωρίτερα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.