Καλοσκηνοθετημένη, μα ξεπερασμένη πλέον ουμανισιτική (και χριστιανική) κραυγή αγωνίας, με μια παθιασμένη, βραβευμένη στη Βενετία Ίνγκριντ Μπέργκμαν.
Μετά το «Στρόμπολι», τη δυναμική αρχή της πενταετούς συνεργασίας τους, οι Ροσελίνι και Μπέργκμαν συνεχίζουν να δουλεύουν πάνω στην ίδια θεματική, καθώς, όπως και στο κατοπινό «Ταξίδι στην Ιταλία», ηρωίδα της ταινίας είναι μια γυναίκα εγκλωβισμένη σε μια ξένη για εκείνη, αλλοτριωμένη πραγματικότητα. Εδώ πρόκειται για την Ιρένε Τζέραρντ, σύζυγο ενός Αμερικανού επιχειρηματία στη Ρώμη, η οποία μετά το θάνατο του μικρού γιου της κυριεύεται από τύψεις. Ανακαλύπτει μια αόρατη καθημερινότητα που υπήρχε διαρκώς δίπλα της, αυτή της μεταπολεμικής Ιταλίας της βιοπάλης, και αφιερώνεται στον αγώνα ανακούφισης των φτωχών. Αυτό όμως την αποξενώνει από τους δικούς της, οι οποίοι έχουν να σκεφτούν το κοινωνικό κόστος.
Ο Ροσελίνι κάνει ένα βήμα μακρύτερα από το νεορεαλισμό και εγγύτερα στο ψυχολογικό δράμα, με έντονα κοινωνικά στοιχεία, με μια καλοσκηνοθετημένη, μα ξεπερασμένη πλέον ουμανιστική (και χριστιανική) κινηματογραφική κραυγή αγωνίας. Η βραβευμένη στη Βενετία Ίνγκριντ Μπέργκμαν τον βοηθά να μη βουλιάξει μελοδραματικά, μιας και ο ίδιος κρατά σεναριακά ψηλά τους συναισθηματικούς τόνους, αν και οι εικόνες του συνεχίζουν να είναι καίριες, συχνά απρόσμενες και πάντα εκφραστικά ακριβείς.
Α/Μ. Ιταλία. 1952. Διάρκεια: 113΄. Διανομή: NEW STAR.
Περισσότερες πληροφορίες
Ευρώπη ’51
Μετά το θάνατο του μικρού γιου της, η Ιρένε Τζέραρντ, σύζυγος Αμερικανού επιχειρηματία στη Ρώμη, κυριεύεται από τύψεις και αφιερώνεται στον αγώνα ανακούφισης των φτωχών. Αυτό όμως την αποξενώνει από τους δικούς της, οι οποίοι έχουν να σκεφτούν το κοινωνικό κόστος.