Έρωτας Χωρίς Δεσμεύσεις

2

Τολμηρή στα λόγια, αλλά σχηματική στην ανάπτυξή της μοντέρνα ρομαντική κομεντί, η οποία προσπαθεί απεγνωσμένα να μιμηθεί το «Όταν ο Χάρι Γνώρισε τη Σάλι».

Έρωτας Χωρίς Δεσμεύσεις

Έχοντας κάνει για πρώτη φορά σεξ στη ζωή μεταξύ τους πριν από πολλά χρόνια, ο Τζέικ και η Λέινι συναντιούνται ξανά και ξεκινούν μια θερμά φιλική σχέση, αν και η έλξη μεταξύ τους γίνεται όλο και πιο δύσκολο να κρυφτεί. Τολμηρή στα λόγια, αλλά σχηματική στην ανάπτυξή της μοντέρνα ρομαντική κομεντί, η οποία προσπαθεί απεγνωσμένα να μιμηθεί το «Όταν ο Χάρι Γνώρισε τη Σάλι».

Έρωτας Χωρίς Δεσμεύσεις - εικόνα 1

Ο φόβος της δέσμευσης, η ιδέα που τροφοδοτεί και ταυτόχρονα βασανίζει τη σύγχρονη αμερικανική κωμωδία, κυριαρχεί και στη δεύτερη ταινία της σεναριογράφου και σκηνοθέτιδας Λέσλι Χέντλαντ («Οι Εργένισσες»). Η συγκεκριμένη παραλλαγή αφορά τον Τζέικ και την Λέινι, δύο παλιούς συμφοιτητές που είχαν κάνει σεξ για πρώτη φορά μεταξύ τους. Χρόνια αργότερα, αυτός είναι ένας παθια­σμένος γυναικάς κι εκείνη μια χαριτωμένη κοπέλα που βασανίζεται από την περιστασιακή, αλλά χρόνια σχέση της με έναν γυναικολόγο.

Ο Τζέικ αλλάζει τις γυναίκες σαν τα πουκάμισα, η Λέινι δεν μπορεί να στεριώσει σε μια σχέση, καθώς επιστρέφει διαρκώς στο μεγάλο έρωτά της, μέχρι που οι δύο παλιοί εραστές θα ξανασυναντηθούν τυχαία, θα εξομολογηθούν τα σεξουαλικά προβλήματά τους ο ένας στον άλλον και θα αποφασίσουν να συνεχίσουν να βλέπονται ως φίλοι, αν και η έλξη μεταξύ τους γίνεται όλο και πιο δύσκολο να κρυφτεί.

Έρωτας Χωρίς Δεσμεύσεις - εικόνα 2

Η Χέντλαντ γνωρίζει πολύ καλά­ ότι βαδίζει σταθερά πάνω στο rom com μοτίβο-φετίχ του μοντέρνου σινεμά «Όταν ο Χάρι Γνώρισε τη Σάλι», βάζει μάλιστα τους ήρωές της να παρακολουθούν στην τηλεόραση το «Misery», ταινία του ίδιου σκηνοθέτη, του Ρομπ Ράινερ. Χωρίς να αλλάζει το σκελετό της ιστορίας, εμπλουτίζει τη διαδρομή των δύο κατά βάθος ντροπαλών, αλλά επιφανειακά απελευθερωμένων ερωτευμένων προς το... αναπόφευκτο με αστείους, σινεφίλ όσο και απόλυτα ελευθερόστομους διαλόγους, προσπαθεί να αξιοποιήσει το ρομαντικό σκηνικό της Νέας Υόρκης, εκμεταλλεύεται το κωμικό τάιμινγκ των δύο σπιρτόζων πρωταγωνιστών, αδυνατεί όμως να απελευθερωθεί από το προβλέψιμο, το οποίο «τυραννάει» με ουκ ολίγες ρηχές ευκολίες.

Όπως ότι όταν όλα είναι έτοιμα για το τελικό βήμα, η Λέινι περνά στο πανεπιστήμιο (!) και πρέπει να φύγει από την πόλη. Επιπλέον, ενώ το φιλμ διατηρεί μια casual αφηγηματική ροή και τολμά να πει τολμηρά πράγματα με το όνομά τους, μοιράζεται τον «εσωτερικό πουριτανισμό» των ηρώων κι επιλέγει μια λογοκριμένη, απόλυτα mainstream και συντηρητική εικονοποίηση του βασικού θέματός του – του σεξ.

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM, SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Έρωτας Χωρίς Δεσμεύσεις

Sleeping With Other People
2
  • Κωμωδία
  • 2015
  • Διάρκεια: 95 '
  • Λέσλι Χέντλαντ

Έχοντας κάνει για πρώτη φορά σεξ στη ζωή μεταξύ τους πριν από πολλά χρόνια, ο Τζέικ και η Λέινι συναντιούνται ξανά και ξεκινούν μια θερμά φιλική σχέση, αν και η έλξη μεταξύ τους γίνεται όλο και πιο δύσκολο να κρυφτεί.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.