Σε Ακολουθεί

3,5

Μία από τις καλύτερες ταινίες τρόμου της τρέχουσας δεκαετίας με κοινωνικές, ψυχαναλυτικές και πολιτικές προεκτάσεις.

Σε Ακολουθεί

Μία από τις καλύτερες ταινίες τρόμου της τρέχουσας δεκαετίας με κοινωνικές, ψυχαναλυτικές και πολιτικές προεκτάσεις.

Σε Ακολουθεί - εικόνα 1

Το ανεξάρτητο horror film, το οποίο προβλήθηκε στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Κανών, έχει να προσφέρει πολύ περισσότερα από εύκολο σασπένς και πατενταρισμένο ρίγος. Ο Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ χρησιμοποιεί­ μια ανατριχιαστική ιστορία για να μιλήσει για την εύθραυστη μετε­φηβική ηλικία, την αμερικανική­ κοινωνία και τα στοιχειά που κουβαλάμε.

Όλα ξεκινούν όταν η νεαρή Τζέι γνωρίζει τον μυστηριώδη 21χρονο Χιου. Έπειτα από μερικά ραντεβού οι δυο τους κάνουν έρωτα στο πίσω κάθισμα ενός αυτοκινήτου. Η ημίγυμνη Τζέι ξυπνά ακινητοποιημένη σε μια οικοδομή, με τον εραστή της να της ανακοινώνει ότι την έχει κολλήσει ένα σεξουαλικά μεταδιδόμενο μεταφυσικό νόσημα­. Ο εφιάλτης γι’ αυτήν έχει μόλις ξεκινήσει. Το ίδιο και για τον θεατή.

Εδώ δεν μιλάμε, φυσικά, για gore κανιβαλισμό (ο Μίτσελ παίρνει αποστάσεις από αυτόν από τη σατιρική πρώτη σεκάνς). Αντίθετα, το φιλμ προσφέρει έναν αργόσυρτο, ατμοσφαιρικό και άκρως ενοχλητικό τρόμο, ο οποίος ακολουθεί τις συμβάσεις του είδους: ζόμπι, απροστάτευτο κορίτσι, μεταφυσικές δυνάμεις που χτυπούν πόρτες...

Σε Ακολουθεί - εικόνα 2

Οι νόρμες αυτές όμως είναι οπτικά­ νοθευμένες –εξαιρετική η διε­στραμμένα γοητευτική φωτογραφία του Μάικλ Γκιουλάκις–, τοποθετημένες προσεκτικά σε ένα ευρύτερο αφηγηματικό κάδρο που μιλάει σχεδόν για τα πάντα: από την ατελείωτη καπιταλιστική κρίση που έχει μετατρέψει το Ντιτρόιτ σε πόλη-φάντασμα, την τραυματική σεξουαλική αφύπνιση/ενηλικίωση που συντελείται απουσία των γονιών (είναι ουσιαστικά απόντες από το φιλμ) και τους κινδύνους της εφηβικής ακολασίας μέχρι το τέλος της αυθεντικότητας στην τέχνη και την επέλαση του μεταμοντερνισμού (ασπρόμαυρες ταινίες τρόμου παίζουν στην τηλεόραση την ίδια στιγμή που ένα e-book σε σχήμα... κοραλλιού χωράει το μεγαλείο του Ντοστογιέφσκι).

Η ψυχαναλυτική ματιά του Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ πάνω στους νεαρούς ήρωες ωστόσο, η οποία φανερώνεται μέσα από τα μυστηριώδη φαντάσματα που τους κυνηγούν (μετατροπή της λίμπιντο σε άγχος, οιδιπόδειο σύμπλεγμα, λογοκρισία, ναρκισσισμός και άλλα πολλά), είναι αυτή που σίγουρα θα «σε ακολουθήσει» και μετά την έξοδο από τον κινηματογράφο.

Περισσότερες πληροφορίες

Σε Ακολουθεί

It Follows
3,5
  • Τρόμου
  • 2014
  • Διάρκεια: 100 '
  • Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ

Η νεαρή Τζέι γνωρίζει τον μυστηριώδη 21χρονο Χιου. Έπειτα από μερικά ραντεβού οι δυο τους κάνουν έρωτα στο πίσω κάθισμα ενός αυτοκινήτου. Η ημίγυμνη Τζέι ξυπνά ακινητοποιημένη σε μια οικοδομή, με τον εραστή της να της ανακοινώνει ότι την έχει κολλήσει ένα σεξουαλικά μεταδιδόμενο μεταφυσικό νόσημα. Ο εφιάλτης για την Τζέι έχει μόλις ξεκινήσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.