Μαθήματα Οδήγησης

2

Οι εκ διαμέτρου αντίθετοι χαρακτήρες έχουν πολλά να μάθουν ο ένας από τον άλλον, σε μια πέραν του δέοντος γλυκερή και ανώδυνη νεοϋορκέζικη δραμεντί.

Μαθήματα Οδήγησης

Οι εκ διαμέτρου αντίθετοι χαρακτήρες έχουν πολλά να μάθουν ο ένας από τον άλλον, σε μια πέραν του δέοντος γλυκερή και ανώδυνη νεοϋορκέζικη δραμεντί.

Μαθήματα Οδήγησης - εικόνα 1

Η Καταλανή δημιουργός Ιζαμπέλ Κοϊξέ βρίσκεται εδώ και αρκετό καιρό σε δημιουργική καμπή. Μετά τα πρώτα αγγλόφωνα διεισδυτικά της δράματα «Ζωή Χωρίς Εμένα» (2003) και «Μυστική Ζωή των Λέξεων» (2005), με πρωταγωνίστρια την εξαιρετική Σάρα Πόλεϊ, η Ευρωπαία σκηνοθέτις δείχνει να έχει χάσει τον κινηματογραφικό της προσανατολισμό και παρουσιάζει είτε επίπεδες, γλυκανάλατες αφηγήσεις («Ελεγεία Ενός Έρωτα») είτε ιλουστρασιόν θρίλερ της σειράς, όπως ο «Χάρτης των Ήχων του Τόκιο» και το «Another Me». Τώρα δοκιμάζει κάτι διαφορετικό, σκηνοθετώντας μια γλυκόπικρη δραμεντί που αφηγείται μια νεοϋορκέζικη ιστορία δύο εκ διαμέτρου αντίθετων χαρακτήρων.

Από τη μία η μεσήλικη Γουέντι, μια διακεκριμένη κριτικός βιβλίου που μαθαίνει ότι ο άντρας της την παρατάει για μια νεότερη γυναίκα, και από την άλλη ο Νταρβάν, ένας Ινδός ταξιτζής και δάσκαλος οδήγησης που φορά το χαρακτηριστικό τουρμπάνι των σιχ, διατηρώντας έτσι με πείσμα την πολιτισμική του ταυτότητα μέσα στο μητροπολιτικό χάος της Νέας Υόρκης. Όταν η Γουέντι πρέπει να μάθει να οδηγεί για να βλέπει την κόρη της στο μακρινό Βερμόντ, ο προσηνής Ασιά­της αναλαμβάνει το δύσκολο εκπαιδευτικό έργο...

Μαθήματα Οδήγησης - εικόνα 2

Η κριτικός δεν έχει ιδιαίτερη διάθεση να ξεβολευτεί και να πολεμήσει τις ανασφάλειες που την κυριεύουν εδώ και χρόνια, ωστόσο η ιδιαίτερη σχέση που δημιουργείται ανάμεσα στους δύο ανθρώπους με το διαφορετικό ταξικό, κοινωνικό και θρησκευτικό υπόβαθρο θα τους δώσει νέα ερεθίσματα και προοπτικές για να βρουν το δρόμο τους μέσα στο ταραχώδες μεσήλικο κόσμο όπου ζουν. Το πρόβλημα είναι ότι η βωβή υπαρξιακή τρικυμία που τους βασανίζει ουδέποτε αποκτά αφηγηματική τόλμη κι αιχμές.

Η αμερικανική δραμεντί­ δεν αποφασίζει να ξεστρατίσει από την ακίνδυνη και γλυκερή κινηματογραφική της φόρμα: από τον εύκολο συμβολισμό των μαθημάτων οδήγησης (η μεσήλικη που πρέπει να αλλάξει ρότα στη ζωή της), τις βαθιές πολιτισμικές διαφορές, την ερωτική σχέση που αναπτύσσεται αναπόφευκτα ανάμεσα στη μαθήτρια και στον δάσκαλο, τα προβλήματα της συζυγικής ζωής, την πνιγερή μοναχικότητα που αποπνέει ο δυτικός κόσμος και το μεταναστευτικό ζήτημα μέχρι τις πολιτικές αναφορές και τις κακοφορμισμένες πληγές που έχει αφήσει πίσω της η παιδική ηλικία στους ήρωες, το σενάριο αντιμετωπίζει με μια ανώδυνη ελαφρότητα όποιο θέμα αποφασίζει να ανοίξει, ενώ η Κοϊξέ δεν ξεπερνά ποτέ τον πήχη της σκηνοθετικής διεκπεραίωσης.

Σε αντίθεση με την επιτηδευμένη πραότητα και την οριενταλική υπερβολή του Μπεν Κίνγκ­σλεϊ, η Πατρίσια Κλάρκσον είναι αυτή που (προσ)γειώνει τον πρωταγωνιστικό της χαρακτήρα, προσφέροντάς του –όσο μπορεί– ψυχή, ανθρωπιά κι ερμηνευτικό βάρος. Μόνο που αυτό δεν είναι από μόνο του αρκετό...

Περισσότερες πληροφορίες

Μαθήματα Οδήγησης

Learning to Drive
2
  • Δραματική κομεντί
  • 2014
  • Διάρκεια: 90 '
  • Ιζαμπέλ Κοϊξέ

Όταν η πρόσφατα χωρισμένη κριτικός βιβλίου Γουέντι αποφασίζει να μάθει να οδηγεί για να βλέπει την κόρη της στο μακρινό Βερμόντ, ένας προσηνής σιχ δάσκαλος οδήγησης αναλαμβάνει το δύσκολο εκπαιδευτικό έργο. Όμως η μεσήλικη Νεοϋορκέζα δεν έχει ιδιαίτερη διάθεση να πολεμήσει τις ανασφάλειες που την κυριεύουν εδώ και χρόνια…

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.