Οικογενειακές Ανισορροπίες

3

Ένα χιουμοριστικό, ανάλαφρο και ειλικρινές οικογενειακό δράμα, το οποίο χρωστά πολλά στον συγκινητικό Μαρκ Ράφαλο και την υπέροχη 12χρονη Ίμοτζεν Γολοντάρσκι. 

Οικογενειακές Ανισορροπίες

Ύστερα από μια μεγάλη κρίση, ένας μανιοκαταθλιπτικός πατέρας προσπαθεί να έρθει και πάλι κοντά στη γυναίκα και τις δυο μικρές κόρες του, σε ένα χιουμοριστικό, ανάλαφρο και ειλικρινές οικογενειακό δράμα, το οποίο χρωστά πολλά στον συγκινητικό Μαρκ Ράφαλο και την υπέροχη 12χρονη Ίμοτζεν Γολοντάρσκι.

Οικογενειακές Ανισορροπίες - εικόνα 1

Σεναριογράφος τηλεοπτικών σειρών (δύο υποψηφιότητες για Έμι για το «The Larry Sanders Show») και χολιγουντιανών επιτυχιών όπως το animation «Τέρατα κι Εξωγήινοι», η Μάγια Φορμπς είχε ολοκληρώσει προ ετών στο χαρτί μια λιγότερο φιλόδοξη, αλλά απόλυτα προσωπική ιστορία. Οι «Οικογενειακές Ανισορροπίες» αποτελούν ένα κινηματογραφικό ταξίδι στα παιδικά της χρόνια και στη δεκαετία του ’70, όταν ως δεκάχρονη Αμίλια Στιούαρτ βλέπει τον Κάμερον, τον μανιοκαταθλιπτικό πατέρα της, να παθαίνει ένα γερό νευρικό κλονισμό και να εγκλείεται σε ψυχιατρική κλινική.

Με την έξοδό του, εκείνος ζει πλέον χωριστά από τη γυναίκα και τις δυο κόρες του, με τις οποίες διατηρεί μια ευαίσθητα τρυφερή σχέση. Κι όταν η Μάγκι, η σύζυγός του, αναγκάζεται να αφήσει τη Βοστόνη για τη Νέα Υόρκη και για σπουδές που μπορεί να της εξασφαλίσουν δουλειά, αναλαμβάνει να προσέχει πλέον αυτός τα κορίτσια του επί 24ώρου βάσεως, παλεύοντας ταυτόχρονα με την έντονη διπολική διαταραχή του.

Πιστή όχι μόνο σε βασικές γραμμές, αλλά ακόμα και σε λεπτομέρειες των αληθινών γεγονότων και χαρακτήρων, η ταινία αποτελεί ένα προσωπικό στοίχημα για τη Φορμπς, η οποία για την υλοποίησή της περνά για πρώτη φορά πίσω από την κάμερα. Έχοντας την απόλυτη ευθύνη της, λοιπόν, επιλέγει ένα συναισθηματικά θερμό και αφηγηματικά χαλαρό τρόπο προσέγγισης, «χρωματίζοντας» ανθρώπους και καταστάσεις με μια αισιόδοξη, μα καλοδεχούμενη γραφικότητα.

Οικογενειακές Ανισορροπίες - εικόνα 2

Η σοβαρή ασθένεια του Κάμερον δεν έχει καμία σχέση με τον πολύ πιο δακρύβρεχτο κόσμο του «Still Alice», για παράδειγμα, ενώ ακόμα και οι διαπληκτισμοί των Στιούαρτ, όσο σοβαροί ή προσβλητικοί κι αν ξεκινάνε, τελειώνουν σχεδόν πάντα με ένα συμφιλιωτικό χαμόγελο. Ο διηγηματικός τόνος του φιλμ είναι ξεκάθαρα ανάλαφρος, κωμικός, μα συνεπής και ειλικρινής, με τη Φορμπς να τον ελέγχει απόλυτα. Έτσι, αν οι σκέψεις και τα συναισθήματα των στρεσαρισμένων ηρώων φτάνουν ως τη «σκοτεινή πλευρά», αλλά δεν κάνουν ποτέ το πραγματικά δραματικό βήμα, η χιουμοριστική διάσταση που τα συνοδεύει σ’ όλη τη διαδρομή χτίζεται ως αναπόσπαστο κομμάτι τους και δεν επιβάλλεται σαν εύκολη κινηματογραφική λύση.

Αν, λοιπόν, οι διαστάσεις του διασκεδαστικού αυτού οικογενειακού δράματος παραμένουν περιορισμένες, η καρδιά του είναι ζεστή και μεγάλη. Και μέσα της, εκτός από συγκινητικά συναισθήματα, έχει χώρο για μερικές διακριτικές παρατηρήσεις πάνω στην εποχή (οι ταξικές αντιθέσεις της καταγωγής Κάμερον και Μάγκι, η θέση της γυναίκας στην αγορά εργασίας των ’70s, η μποέμ φιλοσοφία ζωής των ’60s που «μετατρέπεται» λίγο αργότερα σε ψυχολογική - κοινωνική διαταραχή), αλλά και για δυο πραγματικά σπουδαίες ερμηνείες: του σταθερά κι υποδειγματικά ουσιαστικού Μαρκ Ράφαλο και της ασυγκράτητης κόρης της Φορμπς, Ίμοτζεν Γολοντάρσκι, εκπληκτικής στο ρόλο της μικρής Αμίλια.

ΗΠΑ. 2014. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Οικογενειακές Ανισορροπίες

Infinitely Polar Bear
3
  • Δραματική κομεντί
  • 2014
  • Διάρκεια: 90 '
  • Μάγια Φορμπς

Ύστερα από μια μεγάλη κρίση, ένας μανιοκαταθλιπτικός πατέρας προσπαθεί να έρθει και πάλι κοντά στις δυο μικρές κόρες και τη γυναίκα του. Όταν η τελευταία, μάλιστα, αφήνει τη Βοστόνη για σπουδές στη Νέα Υόρκη, αναλαμβάνει μόνος του την ανατροφή των παιδιών του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.