Κατακούτελα

3

Η τηλεοπτική σταρ και σεναριογράφος Έιμι Σούμερ και ο ανανεωτής της αμερικανικής κωμωδίας Τζαντ Άπατοου σαρκάζουν τα στερεότυπα των ρομαντικών love stories μέσα από μια ξεκαρδιστική, όχι όμως όσο θα θέλαμε τολμηρή ιστορία ενηλικίωσης.

Κατακούτελα

Μια φανατική εργένισσα δημοσιογράφος, η οποία περνά από τη μια περιστασιακή ερωτική περιπέτεια στην άλλη, έρχεται αντιμέτωπη με τα προβλήματα μιας μόνιμης σχέσης. Η τηλεοπτική σταρ και σεναριογράφος Έιμι Σούμερ και ο ανανεωτής της αμερικανικής κωμωδίας Τζαντ Άπατοου σαρκάζουν τα στερεότυπα των ρομαντικών love stories μέσα από μια ξεκαρδιστική, όχι όμως όσο θα θέλαμε τολμηρή ιστορία ενηλικίωσης.

Κατακούτελα - εικόνα 1

Η αμερικανική κοινωνία έχει το χάρισμα(;) να απωθεί διαρκώς τα τραύματα και τα προβλήματά της την ίδια στιγμή με την οποία τα δείχνει με τεντωμένο το δάχτυλο. Ένα από τα αμέτρητα σινε-παραδείγματα αυτής της αντίφασης είναι η νέα αμερικανική κωμωδία, όπως αυτή μεταλλάχθηκε από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας σε κάτι πολύ πιο αθυρόστομο και ρεαλιστικό, όχι όμως απαραίτητα και ιδεολογικά τολμηρό. Πρωτεργάτης της ο Τζαντ Άπατοου, ο οποίος ξεκίνησε γράφοντας για την τηλεόραση και πατώντας πάνω στην παράδοση του εβραϊκού χιούμορ, της stand up comedy, του «Saturday Night Live» και των αδελφών Φαρέλι εκτοξεύτηκε στο χολιγουντιανό στερέωμα με το ενήλικα ξεκαρδιστικό «Παρθένος ετών 40».

Είτε ως σεναριογράφος - σκηνοθέτης («Με την Πρώτη», «Πεθαίνω στα Γέλια») είτε ως παραγωγός («Superbad», «Φιλενάδες») δημιούργησε γρήγορα τη δική του σχολή, ιδιαίτερη, η οποία με τη σειρά της επηρέασε το σαρκαστικό και χοντροκομμένο στιλ της νέας κωμικής εποχής – του «Hangover», του «Ted» και του «This Is the End». Κυρίαρχο θέμα των ταινιών του, όπως και ολόκληρης της νέας αμερικανικής κωμωδίας, είναι αυτό της καθυστερημένης ενηλικίωσης. Παλιμπαιδίζοντες ενήλικοι που αρνούνται να εργαστούν, να φύγουν από το σπίτι των γονιών τους, να ξεπεράσουν τις παιδικές τους αναφορές, να κάνουν σεξ, να δεσμευτούν συναισθηματικά και κοινωνικά – να οι αστείοι ήρωες του αμερικανικού σινεμά του 21ου αιώνα.

Κατακούτελα - εικόνα 2

Μια απ’ αυτούς είναι και η Έιμι, δημοσιογράφος που αναλαμβάνει ένα ρεπορτάζ για έναν πετυχημένο αθλίατρο, αν και μισεί τα σπορ σχεδόν όσο και τη μονογαμία. Η γνωριμία της με τον ευγενικό χειρουργό, όμως, θα τη βάλει στο λούκι της μόνιμης σχέσης, πυροδοτώντας μια σειρά διασκεδαστικών παρεξηγήσεων που τυραννούν κάθε ρομαντική κομεντί. Μόνο που εδώ έχουμε να κάνουμε όχι μόνο με τον ανατρεπτικό σαρκασμό του Άπατοου, αλλά και με το πολιτικά ανορθόδοξο χιούμορ της ανερχόμενης τηλεοπτικής σταρ Έιμι Σούμερ («Inside Amy Schumer»), μια διπλή, μετωπική επίθεση δηλαδή σε πολλά κομφορμιστικά και ξεπερασμένα στερεότυπα. Η Έιμι, βασισμένη σε πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία της αληθινής Έιμι (μια σαρωτική κινηματογραφική παρουσία), δεν είναι ένας ούτε καθωσπρέπει ούτε ακριβώς συμπαθής χαρακτήρας.

Η ψυχολογική ανωριμότητά της μετατρέπεται στα χέρια των δυο δημιουργών σε ιδανικό κωμικό όπλο το οποίο χτυπά με ρυθμό, τόλμη και επιδεξιότητα τις σχέσεις των δυο φύλων, το κυνήγι της επαγγελματικής καταξίωσης, τις οικογενειακές αξίες και φυσικά το φόβο της καθ’ οιονδήποτε τρόπο δέσμευσης – της επώδυνης ενηλικίωσης. Όταν όμως εκείνη αναπόφευκτα καταφθάνει, αποκαλύπτεται –να το τεντωμένο δάχτυλο– πως δεν αφορά παρά τη μόνιμη σχέση (μιας ζωής;) και την οικογενειακή ευτυχία. Μια εν τέλει ελάχιστα φεμινιστική, κοινωνικά ασφαλή και χολιγουντιανά επιβεβαιωμένη χάπι εντ επιλογή.

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 125΄. Διανομή: UIP.

Περισσότερες πληροφορίες

Κατακούτελα

Trainwreck
3
  • Κωμωδία
  • 2015
  • Διάρκεια: 125 '
  • Τζαντ Άπατοου

Μια φανατικά εργένισσα δημοσιογράφος αναλαμβάνει να κάνει ρεπορτάζ για ένα διάσημο αθλίατρο, αν και η ίδια μισεί τα σπορ. Γοητευμένη από το ήρεμο και ευγενικό στιλ του θα ξεκινήσει μαζί του σχέση, τρέμοντας στην ιδέα πως αυτή μπορεί να εξελιχθεί σε κάτι μόνιμο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.