Το Μπλε Δωμάτιο

3

Χιτσκοκική και ατμοσφαιρικά σκηνοθετική μεταφορά ενός αισθησιακού λογοτεχνικού κομψοτεχνήματος του Ζορζ Σιμενόν.

Το Μπλε Δωμάτιο

Ενώ ανακρίνεται από τους αστυνομικούς, ο Ζιλιέν θυμάται την εξωσυζυγική σχέση του με την όμορφη Εστέρ και πώς τα πράγματα οδηγήθηκαν στο να θεωρείται ύποπτος για φόνο. Χιτσκοκική και ατμοσφαιρικά σκηνοθετική μεταφορά ενός αισθησιακού λογοτεχνικού κομψοτεχνήματος του Ζορζ Σιμενόν.

Το Μπλε Δωμάτιο - εικόνα 1

Ένας άντρας και μια γυναίκα κάνουν έρωτα στο ήσυχο δωμάτιο ενός επαρχιακού ξενοδοχείου. Αυτή τον δαγκώνει και του ματώνει τα χείλη. «Θα σε ρωτήσει η γυναίκα σου;». Εκείνος απαντά αρνητικά και εκείνη τον ρωτά λίγο αργότερα: «Θα μπορούσες να περάσεις ολόκληρη τη ζωή σου μαζί μου;». Ενώ απαντά μ’ ένα χαμόγελο, η φωνή ενός αστυνόμου που τον ανακρίνει ακούγεται εκτός κάδρου: «Σας δάγκωνε συχνά;». Τα κομμάτια ενός παράξενου παζλ αρχίζουν να ενώνονται, αλλά θα πάρει ώρα μέχρι ν’ αρχίσουμε να καταλαβαίνουμε τη μεγάλη εικόνα: Παντρεμένοι και οι δυο, ο Ζιλιέν και η Εστέρ συναντιούνται κρυφά στο ίδιο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου της κωμόπολής τους.

Εκείνος είναι ένας επιχειρηματίας που επέστρεψε πριν από λίγο καιρό στη γενέτειρά του, συνάντησε ξανά την όμορφη Εστέρ, γυναίκα του τοπικού φαρμακοποιού, την οποία και ερωτεύτηκε. Πώς, όμως, βρέθηκε αργότερα κατηγορούμενος για φόνο; Οι ερωτήσεις οι οποίες του απευθύνονται, καθώς την υπόθεση αναλαμβάνει ειδικός ανακριτής, βάζουν τα γεγονότα στη σειρά και ξετυλίγουν το κουβάρι μιας ιστορίας της οποίας πολλές πλευρές παραμένουν στο σκοτάδι, ακόμη και για τους ίδιους τους πρωταγωνιστές της.

Το Μπλε Δωμάτιο - εικόνα 2

Το «Μπλε δωμάτιο» είναι ένα από τα καλύτερα και αφηγηματικά ιδιαίτερα (από τα ελάχιστα που δεν εξελίσσονται γραμμικά) μυθιστορήματα του πολυγραφότατου Ζορζ Σιμενόν (1903-89), «πατέρα» του διάσημου επιθεωρητή Μεγκρέ. Με απόλυτα λιτό, αλλά καίριο και διεισδυτικό τρόπο, ο υποτιμημένος Βέλγος συγγραφέας ζωντανεύει το λυτρωτικό, αλλά αδιέξοδο πάθος δυο «εγκλωβισμένων» εραστών, ενώ ταυτόχρονα περιγράφει με αδρές γραμμές το σιωπηλό μικρόκοσμο που τους περιβάλλει. Πρόκειται, επιπλέον, για το πλέον αισθησιακό λογοτέχνημά του, αρετή την οποία ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής Ματιέ Αμαλρίκ (βραβείο κριτικών και σκηνοθεσίας στις Κάνες για το «Τουρνέ στο Παρίσι») εκμεταλλεύεται με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.

Με συμπρωταγωνίστρια την εκτός οθόνης σύντροφό του (και συνσεναριογράφο) Στεφανί Κλεό, αποτυπώνει πειστικά με τα ατμοσφαιρικά κάδρα του το σαρκικό πάθος των Ζιλιέν και Εστέρ, τη στιγμή κατά την οποία το δεξιοτεχνικό μοντάζ πυκνώνει όλο και περισσότερο το μυστήριο του ποιος είναι ο δολοφονημένος και ποια τα ενοχοποιητικά για τον ήρωα στοιχεία. Στα χνάρια του Σιμενόν, ο Αμαλρίκ παραμένει μέχρι τέλους προσηλωμένος και ακριβής, αφαιρώντας κάθε δραματικό ή διηγηματικό λίπος από το διαρκείας μόλις 76 λεπτών στιλάτο κομψοτέχνημά του.

Χιτσκοκικά μεθοδικός, καθώς «δένει» την πλοκή με τα θολά κίνητρα των χαρακτήρων του, και με τη «Γυναίκα της Διπλανής Πόρτας» του Φρανσουά Τριφό ως διαρκή αναφορά, υπογράφει ένα δεξιοτεχνικά δομημένο ψυχολογικό θρίλερ με διακριτικές κοινωνικές παρατηρήσεις (κύριος στόχος τους: η μικροαστική ηθική) και μια απρόσμενη μέχρι την τελευταία στιγμή εξέλιξη που συγκινεί και σοκάρει.

Γαλλία. 2014. Διάρκεια: 76΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Μπλε Δωμάτιο

La Chambre Bleue
3
  • Θρίλερ
  • 2014
  • Διάρκεια: 76 '
  • Ματιέ Αμαλρίκ

Ενώ ανακρίνεται από τους αστυνομικούς, ο Ζιλιέν θυμάται την εξωσυζυγική σχέση του με την όμορφη Εστέρ και πώς τα πράγματα οδηγήθηκαν στο να θεωρείται ύποπτος για φόνο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.