Η Καινούργια Φιλενάδα

3

Αλμοδοβαρικό παιχνίδι σεξουαλικών ταυτοτήτων βασισμένο σε διήγημα της Ρουθ Ρέντελ και σκηνοθετημένο κομψά από έναν λιτό και συγκροτημένο Φρανσουά Οζόν.

Η Καινούργια Φιλενάδα

Μετά το θάνατο της καλύτερής της φίλης, η Κλερ προσπαθεί να συμπαρασταθεί στον άντρα της τελευταίας Νταβίντ, ο οποίος κρύβει ένα μυστικό που αρχικά θα τη σοκάρει, αλλά σταδιακά θα αρχίσει να τη γοητεύει επικίνδυνα. Αλμοδοβαρικό παιχνίδι σεξουαλικών ταυτοτήτων βασισμένο σε διήγημα της Ρουθ Ρέντελ και σκηνοθετημένο κομψά από έναν λιτό και συγκροτημένο Φρανσουά Οζόν.

Η Καινούργια Φιλενάδα - εικόνα 1

Από τις σπουδαιότερες πένες του σύγχρονου αστυνομικού μυθιστορήματος (crime novel), η Βρετανίδα Ρουθ Ρέντελ έχει δει αρκετά βιβλία της να μεταφέρονται στη μεγάλη οθόνη. ανάμεσά τους η «Τελετή» του Κλοντ Σαμπρόλ και η «Καυτή Σάρκα» του Πέδρο Αλμοδόβαρ. Περισσότερο αγωνιώδη δράματα, οι τελευταίες δύο ταινίες μοιράζονται πολλά κοινά με τη βασισμένη στο διήγημα του 1985 «Καινούργια Φιλενάδα». Ένα από αυτά είναι η γυναικεία φιλία, η οποία αποτελεί δεσμό ζωής για τις Κλερ και Λορά που έχουν μεγαλώσει μαζί από παιδιά.

Παντρεμένες πλέον, η Κλερ βλέπει αμήχανη την καλύτερή της φίλη να αρρωσταίνει και τελικά να πεθαίνει λίγο μετά τη γέννηση της κόρης της. Απαρηγόρητη, δυσκολεύεται να ξεπεράσει τη βαθιά θλίψη της, μέχρι την ημέρα που θα επισκεφθεί τον Νταβίντ, τον άντρα της Λορά, και θα ανακαλύψει άθελά της ένα καλά κρυμμένο μυστικό. Το πολυδιάστατο θέμα της γυναικείας φιλίας δεν σταματά εδώ, αντιθέτως παίρνει καινούργια τροπή, καθώς η Κλερ βρίσκει τον Νταβίντ να ταΐζει το μωρό ντυμένος... γυναικεία. Πρόκειται για μια επί χρόνια καταπιεσμένη επιθυμία του που δεν συνδέεται με το σεξουαλικό του προσανατολισμό. Η Κλερ αρχικά σοκάρεται, γρήγορα όμως βρίσκει την ευκαιρία να προσεγγίσει τον Νταβίντ σαν... καινούργια φιλενάδα.

Η Καινούργια Φιλενάδα - εικόνα 2

Για να μην κάνει, λοιπόν, τον άντρα της να υποπτευτεί πως οι δυο τους συναντιούνται τόσο συχνά (και ο νους του πάει λανθασμένα στο κακό), η Κλερ εφευρίσκει τη Βιρζινιά, ένα alter ego το οποίο ευχαρίστως αποδέχεται ο Νταβίντ, έτσι ώστε και οι δύο να συμφιλιωθούν με τη νέα πραγματικότητα (η απώλεια από τη μία και η απελευθέρωση από την άλλη). Αν και η μινιμαλιστική πλοκή στρέφεται γύρω μόνο από δύο χαρακτήρες, Ρέντελ και Οζόν στήνουν ένα αγωνιώδες θρίλερ σχέσεων­ το οποίο δεν αφορά μόνο την αποκάλυψη ή μη του κρυμμένου από τις δύο φιλενάδες μυστικού, αλλά και τα όρια της μεταξύ τους συμπεριφοράς.

Γιατί η παρενδυσία του Νταβίντ ανατρέπει σταδιακά πολλά από τα ψυχολογικά ταμπού των δύο πρωταγωνιστών, οι οποίοι θα εμπλακούν σε ένα άγνωστων κανόνων παιχνίδι αλληλοϋποστήριξης, σαγήνης, βαθιάς εμπιστοσύνης, κοινής θλίψης κι ερωτικής έλξης. Αφηγηματικά επιδέξιος όπως πάντα, αλλά εδώ επιπλέον σικάτος ως χιουμορίστας, χιτσκοκικά ακριβής και με καυτό πρωτότυπο υλικό στα χέρια του, ο παραγωγικότατος Φρανσουά Οζόν το εκμεταλλεύεται δημιουργικά, ακολουθεί τις απρόσμενες διαδρομές του ανθρώπινου πόθου, σχολιάζει τα θέματα της σεξουαλικής ταυτότητας και της εικόνας που τη συνοδεύουν και ατενίζει αισιόδοξος (περισσότερο ψυχολογικά παρά κοινωνικά) μια πραγματικότητα που μπορεί να αλλάξει.

Γαλλία. 2014. Διάρκεια: 105΄. Διανομή: FILMTRADE.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Καινούργια Φιλενάδα

Une Nouvelle Amie
3
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 105 '
  • Φρανσουά Οζόν

Μετά το θάνατο της καλύτερής της φίλης, η Κλερ προσπαθεί να συμπαρασταθεί στον άντρα της τελευταίας Νταβίντ, ο οποίος κρύβει ένα μυστικό που αρχικά θα τη σοκάρει, αλλά σταδιακά θα αρχίσει να τη γοητεύει επικίνδυνα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.