Ο Κύριος Μόρντεκαϊ

2

Κωμική περιπέτεια της σχολής του «Ροζ Πάνθηρα», χωρίς καμιά ευρηματική ιδέα ανανέωσης της παλιομοδίτικης συνταγής και τον Τζόνι Ντεπ αιχμάλωτο σε μια καρικατουρίστικη μανιέρα.

Ο Κύριος Μόρντεκαϊ

Κωμική περιπέτεια της σχολής του «Ροζ Πάνθηρα», χωρίς καμιά ευρηματική ιδέα ανανέωσης της παλιομοδίτικης συνταγής και τον Τζόνι Ντεπ αιχμάλωτο σε μια καρικατουρίστικη μανιέρα.

Ο Κύριος Μόρντεκαϊ - εικόνα 1

Ποιος είναι ο κ. Μόρντεκαϊ­; Γεννημένος στα ’70s από την πένα του Βρετανού συγγραφέα Κίριλ Μπονφιλιόλι­, πρωταγωνίστησε σε τέσσερις (η μία ημιτελής) κωμικές περιπέτειες­ ως αριστοκράτης έμπορος τέχνης­ με εκκρεμή νομικά και οικονομικά­ προβλήματα, συχνά αντιμέτωπος με τις διωκτικές αρχές, κάθε λογής κακοποιούς, ακόμη και κατα­σκόπους. Ενσαρκωμένος από τον Τζόνι Ντεπ (μια προφανής αν κι ελάχιστα… βρετανική επιλογή­), στην πρώτη κινηματογραφική εξόρμησή του εξαναγκάζεται από τις βρετανικές μυστικές υπηρεσίες και τον επιθεωρητή Μάρτλαντ, ερωτικό του αντίζηλο, να βρει έναν κλεμμένο πίνακα του Γκόγια προτού πέσει στα χέρια ενός επικίνδυνου τρομοκράτη.

Αν κι ένας από τους σπουδαιότερους σύγχρονους χολιγουντια­νούς σεναριογράφους, υπεύθυνος για αριστουργήματα όπως η «Υπόθεση Καρλίτο» και σουξέ όπως τα «Jurassic Park», «Spider-man» κι «Επικίνδυνη Αποστολή», ο Ντέιβιντ Κεπ κρατά εδώ μόνον το ρόλο του σκηνοθέτη (είχε συνεργαστεί ξανά με τον Ντεπ στο «Μυστικό Παράθυρο»), αφήνοντας τη σεναριακή διασκευή του «Don’t point that thing at me», πρώτου μυθιστορήματος της σειράς του Μπονφιλιόλι, στον νεόκοπο Έρικ Άρονσον. Αναζητώντας το ρετρό πνεύμα αναλόγων ανάλαφρων σινε-περιπετειών των δεκαετιών του ’50 και του ’60 καθώς και της ανεπανάληπτης συνταγής του «Ροζ Πάνθηρα», ο Άρονσον παραδίδει ένα κατά στιγμές διασκεδαστικό, αλλά άνισο και υπερβολικά φαρσικό πρώτο υλικό, το οποίο σκηνοθετείται με φανερή­ αμηχανία κι ερμηνεύεται με υπερβολικά παρωδιακή διάθεση.

Αν και διαθέτει σπιρτόζικους, καταιγιστικά ατακαδόρικους διαλόγους, προσεγμένη καλλιτεχνική διεύθυνση κι ένα κοσμοπολίτικο σετάρισμα (Λονδίνο, Χονγκ Κονγκ, Μόσχα, Λος Άντζελες), το βασικό πρόβλημα του «Κυρίου Μόρντεκαϊ» είναι το αναποφάσιστο αφηγηματικό του ύφος, το οποίο δυσκολεύεται να συνδυάσει πειστικά πνευματώδες χιούμορ και θεαματική δράση. Ο Τζόνι Ντεπ αναλαμβάνει να «μοντάρει» με την ερμηνευτική παρουσία του το ετερογενές υλικό δημιουργώντας μια χαριτωμένα αντιπαθή περσόνα που θυμίζει Πίτερ Σέλερς, Τέρι Τόμας και… Όστιν Πάουερς. Όταν του επιτρέπουν οι γκριμάτσες και δεν τον κρεμούν τα άστοχα γκαγκ, καταφέρνει να σκορπίσει μερικά χαμόγελα, όχι όμως και να διασώσει το συνολικό τελικό αποτέλεσμα.

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 106΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM, SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Κύριος Μόρντεκαϊ

Mortdecai
2
  • Περιπέτεια
  • 2015
  • Διάρκεια: 106 '
  • Ντέιβιντ Κεπ

Ο Τσάρλι Μόρντεκαϊ, ένας έμπορος τέχνης με πολλές νομικές και οικονομικές εκκρεμότητες, εξαναγκάζεται από τις βρετανικές μυστικές υπηρεσίες να βρει έναν κλεμμένο πίνακα του Γκόγια προτού αυτός πέσει στα χέρια ενός επικίνδυνου τρομοκράτη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.