Οι Αισθηματίες

2,5

Μεταμοντέρνα ρομαντικό, σαν τους ήρωές του, νεο-νουάρ με cult κινηματογραφική ψυχή, άνισες ιδέες, μαύρο χιούμορ κι ένα υπέροχο σάουντρακ.

Οι Αισθηματίες 'Οι Αισθηματίες'

Ο Ερμής και ο Γιάννης κάνουν τη βρόμικη δουλειά ενός αρχαιοκάπηλου και τοκογλύφου με το ψευδώνυμο «Δάσκαλος». Όλα όμως θα αλλάξουν γι’ αυτούς όταν ο πρώτος ερωτευτεί τη νεαρή κόρη του αφεντικού και ο δεύτερος μια πόρνη πολυτελείας. Μεταμοντέρνα ρομαντικό, σαν τους ήρωές του, νεο-νουάρ με cult κινηματογραφική ψυχή, άνισες ιδέες, μαύρο χιούμορ κι ένα υπέροχο σάουντρακ.

Οι Αισθηματίες - εικόνα 1

Ο ερωτευμένος Γιάννης μπαίνει σε ένα μπαρ-πορνείο κι εξομολογείται τον πόνο του στην πιο έμπειρη από τις κοπέλες. «Τι θέλεις να ακούσεις;» τον ρωτά εκείνη. «Τον “Κομπάρσο”», απαντά. Από μια γωνιά του μαγαζιού εμφανίζεται τότε ο Λευτέρης Μυτιληναίος και αρχίζει να τραγουδά το «Συγχώρα με που φεύγω». Είναι μια αριστουργηματική πραγματικά σκηνή της τελευταίας ταινίας του Νίκου Τριανταφυλλίδη («Μαύρο Γάλα», «Ράδιο Μόσχα»), ο οποίος επιστρέφει ύστερα από 15 χρόνια πίσω από την κάμερα χωρίς να έχει χάσει την cult κινηματογραφική ψυχή και το σαρδόνιο χιούμορ του.
Στοιχεία τα οποία κυριαρχούν στους μεταμοντέρνους «Αισθηματίες», ένα νεο-νουάρ που συνδυάζει με ενδιαφέροντα τρόπο τη μυθολογία του αμερικανικού αστυνομικού θρίλερ με τη σύγχρονη αθηναϊκή πραγματικότητα. Όχι απόλυτα επιτυχημένα είναι η αλήθεια, καθώς οι άνισες, ανατρεπτικές ιδέες του Τριανταφυλλίδη πέφτουν βροχή πάνω στη σχηματική πλοκή μιας ιστορίας την οποία έχουμε συναντήσει σε αμέτρητες παραλλαγές: Ο Ερμής και ο Γιάννης είναι δυο καλοί φίλοι που κάνουν τη βρόμικη δουλειά ενός αρχαιοκάπηλου και τοκογλύφου με το ψευδώνυμο «Δάσκαλος».

Οι Αισθηματίες - εικόνα 2

Όλα όμως θα αλλάξουν γι’ αυτούς όταν ο πρώτος ερωτευτεί τη νεαρή κόρη του αφεντικού και ο δεύτερος μια πόρνη πολυτελείας. Κάτι πολύ παλιό και κάτι πολύ καινοτόμο συναντιούνται στην ταινία, όπου οι ήρωες μιας άλλης εποχής, ρομαντικοί αισθηματίες, αγωνίζονται να χωρέσουν σε μια κιτς καθημερινότητα χωρίς ηθικούς φραγμούς. Η τελευταία μπορεί να σηματοδοτείται εν μέρει αφελώς (ο τηλεπωλητής Μάικ και ο διεστραμμένος τροϊκανός είναι σκέτες καρικατούρες), όμως η ματιά του Τριανταφυλλίδη προς τους χαρακτήρες του είναι γεμάτη κατανόηση, σκληρή κριτική, αυθεντικό συναίσθημα και δημιουργική απορία. Ανάλαφροι και τραγικοί συνάμα, οι «Αισθηματίες» του κουβαλούν κάτι από την ανισορροπία, το πάθος και τη φτήνια του κόσμου τον οποίο ζωντανεύουν, όπου ο Εκκλησιαστής συνομιλεί με τον Μπρεχτ, το μελόδραμα με την γκανγκστερική περιπέτεια και ο Νίκος Γούναρης με τους Yell O Yell, τους The Fuzztones και τους «Αλιείς μαργαριταριών» του Μπιζέ.

Ελλάδα. 2013. Διάρκεια: 94΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Αισθηματίες

2,5
  • Δραματική
  • 2013
  • Διάρκεια: 94 '
  • Νίκος Τριανταφυλλίδης

Ο Ερμής και ο Γιάννης κάνουν τη βρόμικη δουλειά ενός αρχαιοκάπηλου και τοκογλύφου με το ψευδώνυμο «Δάσκαλος». Όλα όμως θα αλλάξουν γι’ αυτούς όταν ο πρώτος ερωτευτεί τη νεαρή κόρη του αφεντικού και ο δεύτερος μια πόρνη πολυτελείας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.