Κοινός Παρονομαστής

1

Προχειρο-στημένη, αναληθοφανής και ρηχή ανταλλαγή των πλέον… Facebook τσιτάτων περί έρωτος και κάθε λογής αμπελοφιλοσοφίας.

Κοινός Παρονομαστής

Ο ιδιοκτήτης ενός επαρχιακού καφενείου και τρεις άρρενες θαμώνες του πιάνουν κουβέντα για τις γυναίκες και τις ανθρώπινες σχέσεις. Συμφωνούν, διαφωνούν, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τον «κοινό παρονομαστή», ο οποίος κάνει την αιφνιδιαστική επίσκεψή του. Προχειρο-στημένη, αναληθοφανής και ρηχή ανταλλαγή των πλέον… Facebook τσιτάτων περί έρωτος και κάθε λογής αμπελοφιλοσοφίας.

Κοινός Παρονομαστής - εικόνα 1

Ίσως ως θεατρικό έργο η ιδέα να είχε μια κωμική (και μόνο) πιθανότητα: στη μέση του πελοποννησιακού πουθενά, ο ηλικιωμένος ιδιοκτήτης ενός καφενείου και τρεις θαμώνες ξεκινούν μια θυελλώδη κουβέντα για τις γυναίκες και τις ανθρώπινες σχέσεις. Ο καθένας τους αποτελεί κι ένα τυπικό αρσενικό «δείγμα» –ο φαλλοκράτης, ο ρομαντικός, ο ρεαλιστής και ο σοφός–, η δε αντιπαράθεσή τους αναπαράγει κάθε γνωστή προαιώνια διαμάχη περί ερωτικής συμπεριφοράς.
Ακόμη κι αν προσπεράσει κάποιος το πρόχειρο σεναριακό στήσιμο και την αδέξια σκηνοθετική προσέγγιση (σαν από τηλεοπτικό τρικάμερο), είναι εξαιρετικά δύσκολο να πάρει την ταινία στα σοβαρά, αιφνιδιασμένος από την αναληθοφανή και ρηχή ανταλλαγή των πλέον… Facebook τσιτάτων περί έρωτος και όχι μόνον. «Η ζωή είναι σαν τον καφέ…», «Οι γυναίκες είναι σαν τις τουαλέτες…», «Ο έρωτας είναι σαν τη διαθήκη…» και πάει λέγοντας, με τέσσερις έμπειρους ηθοποιούς να πελαγοδρομούν στους πλέον σχηματικούς ρόλους της καριέρας τους, απαγγέλ­λοντας ατελείωτα αποφθέγματα από γυμνασιακό λεύκωμα. Ώσπου εισβάλλει στο πλάνο η μεγάλη ανατροπή της πλοκής (η κάθοδος εξωγήινων θα ήταν λίγο πιο πειστική) και όλα γίνονται… ακόμη χειρότερα.

Ελλάδα. 2014. Διάρκεια: 77΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Κοινός Παρονομαστής

1
  • Δραματική κομεντί
  • 2014
  • Διάρκεια: 77 '
  • Σωτήρης Τσαφούλιας

Ο ιδιοκτήτης ενός επαρχιακού καφενείου και τρεις άρρενες θαμώνες του πιάνουν κουβέντα για τις γυναίκες, τον έρωτα και τις ανθρώπινες σχέσεις. Συμφωνούν και διαφωνούν, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τον «κοινό παρονομαστή», ο οποίος κάνει κάποια στιγμή την αιφνιδιαστική επίσκεψή του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.