Ο Αγγελιοφόρος Πρέπει να Πεθάνει

2

Βασισμένο σε αληθινά πρόσωπα και γεγονότα πολιτικό θρίλερ, που ξεκινά σαν το «Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου», κορυφώνεται όμως σαν απλοϊκό, ξέπνοο μελόδραμα.

Ο Αγγελιοφόρος Πρέπει να Πεθάνει

Βασισμένο σε αληθινά πρόσωπα και γεγονότα πολιτικό θρίλερ, που ξεκινά σαν το «Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου», κορυφώνεται όμως σαν απλοϊκό, ξέπνοο μελόδραμα.

Ο Αγγελιοφόρος Πρέπει να Πεθάνει - εικόνα 1

Με άνιση κινηματογραφική («L.I.E.», «Μαρτυριάρα Καρδιά»), αλλά επιτυχημένη τηλεοπτική καριέρα­ («Γραφείο κηδειών Φίσερ», «Dexter», «Homeland»), ο Μάικλ­ Κουέστα συνδυάζει την πείρα του στα αγωνιώδη θρίλερ με μια αληθινή ιστορία, θυμίζοντάς μας τις περιπέτειες του ανθρώπου που άνοιξε το δρόμο για να αποκαλυφθεί το διαβόητο σκάνδαλο­ «Όλιβερ Νορθ». Πρόκειται για τον Γκάρι Γουέμπ, ρεπόρτερ μιας­ τοπικής εφημερίδας της Καλιφόρνια, ο οποίος στα μέσα της δεκαετίας του ’90 βρίσκει στοιχεία για την προ δεκαετίας σχέση της CIA με τους αντικαθεστωτικούς αντάρτες της Νικαράγουα Κόντρας. Ήταν η εποχή που η κυβέρνηση Ρέιγκαν προσπαθούσε να ελέγξει την αριστερή πολιτική στροφή της Λατινικής Αμερικής, παρακάμπτοντας τις αντιρρήσεις του Κογκρέσου περί εξοπλισμού «φιλικών» στρατιωτικο-πολιτικών ομάδων. Για να βρουν τους πόρους για κάτι τέτοιο όμως, οι υπεύθυνοι του σχεδίου άντλησαν χρήματα από τη διακίνηση ναρκωτικών από τη Νότια Αμερική στις ΗΠΑ, στην ανεξέλεγκτη ανάπτυξη της οποίας έκαναν τουλάχιστον τα στραβά μάτια, αν όχι τη διευκόλυναν. Το σχετικό ρεπορτάζ του Γουέμπ κάνει πάταγο, τον βάζει όμως στο στόχαστρο των μυστικών υπηρεσιών και του ανταγωνιστικού Τύπου, οι οποίοι εξαπολύουν εναντίον του πόλεμο εκφοβισμού και συκοφαντίας.

Το στόρι έχει ζουμί και ο Κουέστα αρχίζει να το στύβει με τον «ρεπορταζιακό» ’70s τρόπο τού «Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου». Παραθέτει στοιχεία, ­εναλλάσσει πληροφοριοδότες κι επικίνδυνα ραντεβού, ενώ ο Τζέρεμι Ρένερ, ιδανικός ως δυναμικός ερευνητής, μας υπόσχεται μια απρόβλεπτα δαιδαλώδη δια­δρομή μέχρι την ιστορική αλήθεια. Δραματικό πολιτικό θρίλερ παλαιάς κοπής δηλαδή, η ταινία δεν πρωτοτυπεί, αλλά μέχρι τη δημοσίευση του επίμαχου άρθρου «Η σκοτεινή συμμαχία» προχωρά σταθερά και ορθογραφημένα. Περνώντας στη φάση της μάχης του Γουέμπ με το πολιτικό και δημοσιογραφικό κατεστημένο όμως, αλλάζει σταδιακά ύφος, φέρνει στο προσκήνιο την προσωπική ιστορία του ήρωά της και μετατρέπεται σε ξέπνοο οικογενειακό μελόδραμα. Στο τέλος, μάλιστα, «κουμπώνει» τη συγκίνηση με διδακτικές πληροφορίες για τα όσα ακολούθησαν, πιστή στην τηλε-συνταγή του «based on a true story».

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Αγγελιοφόρος Πρέπει να Πεθάνει

Kill the Messenger
2
  • Πολιτικό Θρίλερ
  • 2014
  • Διάρκεια: 112 '
  • Μάικλ Κουέστα

Στα μέσα της δεκαετίας του ’90 ο δημοσιογράφος μιας τοπικής εφημερίδας της Καλιφόρνια βρίσκει στοιχεία για τη σχέση της CIA με τη διακίνηση ναρκωτικών και τον εξοπλισμό των ανταρτών Κόντρας της Νικαράγουα. Το ρεπορτάζ του κάνει πάταγο, τον βάζει όμως στο στόχαστρο των μυστικών υπηρεσιών και του ανταγωνιστικού Τύπου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.