Ούτε να Πεθάνεις δεν Μπορείς

1

Η τελευταία πρωταγωνιστική εμφάνιση του Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν είναι ένας εντελώς αναποφάσιστος (και άστοχος) συνδυασμός κοινωνικού δράματος, γκανγκστερικού θρίλερ και μαύρης κωμωδίας.

Ούτε να Πεθάνεις δεν Μπορείς

Όταν ο ψυχολογικά ασταθής θετός γιος του Μίκι σκοτώνεται σε εργατικό «ατύχημα», ο τελευταίος προσπαθεί να κανονίσει τα της κηδείας, μπερδεμένος ανάμεσα σε οικονομικά και οικογενειακά προβλήματα, μια οργανωμένη ληστεία και συσσωρευμένη δόση γκαντεμιάς. Η τελευταία πρωταγωνιστική εμφάνιση του Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν είναι ένας εντελώς αναποφάσιστος (και άστοχος) συνδυασμός κοινωνικού δράματος, γκανγκστερικού θρίλερ και μαύρης κωμωδίας.

Ούτε να Πεθάνεις δεν Μπορείς - εικόνα 1

Η πρώτη σκηνοθετική­ προσπάθεια του ηθοποιού Τζον Σλέιτερι (ο Ρότζερ Στέρλινγκ του «Mad Men») έμελλε να είναι και ο τελευταίος πρωταγωνιστικός ρόλος στην καριέρα του Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν. Μόλις δύο βδομάδες μετά την πρεμιέρα του φιλμ στο Φεστιβάλ του Σάντανς τον προηγούμενο Ιανουάριο, ο 47χρονος σταρ βρέθηκε νεκρός στο δια­μέρισμά του. Στο «Ούτε να Πεθάνεις δεν Μπορείς», βασισμένο σε μυθιστόρημα του Πιτ Ντέξτερ («The Paperboy») γραμμένο το 1983, ο Νεοϋορκέζος ηθοποιός υποδύεται έναν κάτοικο της Φιλαδέλφειας, τον άνθρωπο της πιάτσας Μίκι, ο οποίος προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με την αδέξια καθημερινότητα του Γκοντς Πόκετ (το μυθιστορηματικό νοτιοδυτικό προάστιο της πόλης Ντέβιλς Πόκετ). Τα πράγματα όμως μπεδεύονται επικίνδυνα όταν ο ψυχολογικά ασταθής θετός γιος του σκοτώνεται σε εργατικό «δυστύχημα» κι εκείνος αναλαμβάνει αφενός να ανακαλύψει την αλήθεια και αφετέρου να κανονίσει τα της κηδείας, μπερδεμένος ανάμεσα σε οικονομικά και οικογενειακά προβλήματα, μια οργανωμένη ληστεία αλλά και συσσωρευμένη γκαντεμιά.

Ούτε να Πεθάνεις δεν Μπορείς - εικόνα 2

Αυτό το τελευταίο, δηλαδή η έντονα κωμική διάθεση η οποία συνοδεύει τις άτυχες προσπάθειες του Μίκι (και όχι μόνο αυτού), είναι και το στοιχείο που προσπαθεί να διαφοροποιήσει πικάντικα αυτό το χαμηλότονο δράμα από τον συνήθη «ξερό» κοινωνικό νατουραλισμό των περισσότερων ανεξαρτήτων ταινιών του είδους. Έτσι σκηνές βίαιου χαβαλέ βγαλμένες από ταινία του Ταραντίνο συνδυάζονται με ένα μελαγχολικό ρεαλισμό, βαθιά απελπισμένοι χαρακτήρες μπερδεύονται σε κωμικοτραγικές παρεξηγήσεις και το Ντέβιλς Πόκετ της δεκαετίας του ’80 ζωντανεύει σαν ένας μικρόκοσμος όπου δεν ξέρεις αν «Ούτε να Πεθάνεις δεν Μπορείς» από τα γέλια ή τα κλάματα.
Πρόκειται για ένα αναποφάσιστο αφηγηματικό ύφος, που πατώντας σε ένα συχνά αμήχανο σενάριο αφήνει τον θεατή εντελώς μετέωρο απέναντι στα γεγονότα και στους χαρακτήρες της ταινίας, η οποία ολοκληρώνεται αδέξια σαν μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία.

ΗΠΑ. 2014. Διάρκεια: 88΄. Διανομή: HOLLYWOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Ούτε να Πεθάνεις δεν Μπορείς

God's Pocket
1
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 88 '
  • Τζον Σλέιτερι

Όταν ο ψυχολογικά ασταθής θετός γιος του Μίκι σκοτώνεται σε εργατικό «ατύχημα», ο τελευταίος προσπαθεί να κανονίσει τα της κηδείας, μπερδεμένος ανάμεσα σε οικονομικά και οικογενειακά προβλήματα, μια οργανωμένη ληστεία και συσσωρευμένη δόση γκαντεμιάς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.