Ένας άγνωστος άντρας εμφανίζεται στο σπίτι των Πίτερσον και συστήνεται ως συμπολεμιστής του γιου της οικογένειας, ο οποίος έχει σκοτωθεί στο μέτωπο. Φιλικός και γοητευτικός, εγκαθίσταται για λίγες μέρες στο σπίτι τους, αρχίζοντας να επηρεάζει τους πάντες με τη μυστηριώδη συμπεριφορά του. Παλιομοδίτικο και φιλικό προς τα κλισέ θρίλερ τρόμου, με αναφορές στα ’80s, μπόλικο μαύρο χιούμορ και κανιβαλική σάτιρα της μεσοαστικής Αμερικής.
Στο δρόμο του για το Χόλιγουντ και την κινηματογραφική καταξίωση (θα τον δούμε σύντομα στο «Μια Νύχτα στο Μουσείο 3» και δίπλα στον καινούργιο Λίαμ Νίσον), ο όμορφος Μάθιου του βρετανικού «Πύργου του Ντάουντον» κάνει μια στάση σε ένα δευτεροκλασάτο αμερικανικό θρίλερ, το οποίο αποδεικνύεται διασκεδαστικότατη μίνι έκπληξη. Στο «The Guest» ο Νταν Στίβενς είναι ο Ντέιβιντ, ένας βετεράνος του στρατού ο οποίος εμφανίζεται ξαφνικά στο κατώφλι των Πίτερσον και συστήνεται ως φίλος του γιου της οικογένειας που έχει σκοτωθεί στο μέτωπο. Φιλικός και γοητευτικός, εγκαθίσταται για λίγες ημέρες στο σπίτι επηρεάζοντας σιγά σιγά όλους με τη μυστηριώδη συμπεριφορά του.
Ευγενικός απέναντι στην πενθούσα μητέρα, συμπονετικός με τον πατέρα, ο οποίος αντιμετωπίζει προβλήματα με τη δουλειά του, αρχίζει να φοβίζει εμάς και να εντυπωσιάζει τον μικρό γιο Λιουκ όταν αναλαμβάνει να «περιποιηθεί» τους τέσσερις τσαμπουκάδες συμμαθητές του. Αφού τους ξυλοφορτώσει δημόσια, αναλαμβάνει να συνοδεύσει την 21χρονη αδερφή του Λιουκ Άννα σε ένα χορό, φλερτάροντάς την κομψά και κάνοντάς τη σχεδόν να τον ερωτευτεί. Μέχρι το επόμενο πρωί, οπότε εκείνη κρυφακούει ένα ύποπτο τηλεφώνημά του που έχει να κάνει με αλλαγή ταυτότητας και δακτυλικά αποτυπώματα, γεγονός που τη βάζει σε υποψίες σχετικά με την πραγματική του ταυτότητα.
Γυρίζοντας ταινιάκια τρόμου από πιτσιρίκι, ο Άνταμ Γουίνγκαρντ έκανε το breakthrough με το προ τριετίας «Είσαι ο Επόμενος», ένα κλισαρισμένο splatter, το οποίο μπέρδευε άτσαλα πολιτική σάτιρα, την «Οικογενειακή Γιορτή» του Τόμας Βίντερμπεργκ και τις προβλέψιμες ευκολίες ενός συνταγογραφημένου horror movie. Ακολούθησαν οι συμμετοχές του στα σπονδυλωτά «V/H/S», «V/H/S 2», για να επιστρέψει τώρα σε άλλη μία αιματοβαμμένη οικογενειακή ιστορία, εμπνευσμένη από το «Θεώρημα» του Πιέρ-Πάολο Παζολίνι. Ο υποδειγματικά όμορφος, δυνατός και clean cut Αμερικανός ο οποίος εισβάλλει –προσκεκλημένος– στην εστία της τυπικής μεσοαστικής οικογένειας δεν είναι μόνο ένα εθνικό πολεμικό τραύμα που επιστρέφει στην πατρίδα (υπάρχει και μπόλικος «Ράμπο» εδώ) αλλά κι ένας αμοραλιστικός καταλύτης που απελευθερώνει τα καταπιεσμένα ένστικτα των μελών της. Ξεκάθαρο φλερτ με τη βία, το σεξ και τον εργασιακό –μέχρι θανάτου– ανταγωνισμό, με τον Γουίνγκαρντ να διασκεδάζει φανερά σαρκάζοντας τα ηθικο-κοινωνικο-πατριωτικά ταμπού των συμπατριωτών του.
Με διαρκείς αναφορές στα ’80s (από τις ταινίες τρόμου μέχρι τη μουσική) και αφηγηματικά παιχνιδίσματα πάνω στα κλισέ του είδους, δεν διστάζει να μπει στα χωράφια της μαύρης κωμωδίας, χωρίς όμως να διατηρεί μέχρι τέλους τον απόλυτο έλεγχο του υλικού του. Αλλού γίνεται χοντροκομμένος, κάπου καταχράται τους όρους της παρωδίας, συχνά διαλέγει την εύκολη λύση. Αλλά έχει κινηματογραφικό θράσος και αληθινή αντικομφορμιστική διάθεση, στοιχεία άγνωστα για τις mainstream σινεκόπιες του είδους.
ΗΠΑ. 2014. Διάρκεια: 99΄. Διανομή: ODEON.
Περισσότερες πληροφορίες
The Guest
Ένας άγνωστος άντρας εμφανίζεται στο σπίτι των Πίτερσον και συστήνεται ως συμπολεμιστής του γιου της οικογένειας, ο οποίος έχει σκοτωθεί στο μέτωπο. Φιλικός και γοητευτικός, εγκαθίσταται για λίγες μέρες μαζί τους, αρχίζοντας να επηρεάζει όλους με τη μυστηριώδη συμπεριφορά του.