Sin City: Η Κυρία Θέλει Φόνο

1

Η πρωτότυπη κινηματογραφική προσέγγιση της προ εννιαετίας «Αμαρτωλής Πόλης» κοπιάρεται τεμπέλικα και μονότονα, οι καινούργιες ιστορίες έχουν ελάχιστο ενδιαφέρον και η ωμή βία καταντά επικίνδυνα γραφική.

Sin City: Η Κυρία Θέλει Φόνο

Οι πορείες ζωής σκληρών αντρών, μοιραίων γυναικών και ενός διεφθαρμένου γερουσιαστή διασταυρώνονται με φόντο την «αμαρτωλή πόλη» Μπέιζιν Σίτι. Η πρωτότυπη κινηματογραφική προσέγγιση της προ εννιαετίας «Αμαρτωλής Πόλης» κοπιάρεται τεμπέλικα και μονότονα, οι καινούργιες ιστορίες έχουν ελάχιστο ενδιαφέρον και η ωμή βία καταντά επικίνδυνα γραφική.

Sin City: Η Κυρία Θέλει Φόνο - εικόνα 1

Ο σο αμφιλεγόμενη προσωπικότητα κι αν είναι όταν αφήνει στην άκρη το πενάκι του άλλο τόσο αδιαφιλονίκητα σημαντικός ως comics artist έχει αποδειχτεί ο Φρανκ Μίλερ, ανανεώνοντας με τόλμη –ειδικά­ με τον σκοτεινό, ενήλικο Μπάτμαν του– τη σύγχρονη 9η τέχνη. Η εμπλοκή του με το σινεμά αποδείχτηκε και αυτή ρηξικέλευθη, καθώς η «Αμαρτωλή Πόλη» του 2005 (συν-σκηνοθετημένη με τον Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ) εντυπωσίασε με την οπτική πιστότητα της κόμικς αισθητικής αλλά και με την ευφυή χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας (από τις πρώτες ταινίες που γυρίστηκαν με απολύτως virtual σκηνικά).
Επρόκειτο για τη μεταφορά στην οθόνη τεσσάρων ιστοριών από τα graphic novels «Sin City» (1992-2000), που με τη σειρά τους επαναπροσδιόρισαν το αμερικανικό crime comics, συνδυάζοντας επιτυχημένα ένα βίαιο ρεαλισμό με τη νουάρ ατμόσφαιρα των μυθιστορημάτων του Ρέιμοντ Τσάντλερ και των χολιγουντιανών γκανγκστερικών περιπετειών του ’40: μια πόλη, η Μπέιζιν Σίτι, βουτηγμένη στην αμαρτία, μια απόλυτα διεφθαρμένη εξουσία, μερικοί σκληροί άντρες, κάποια μοιραία θηλυκά κι ένας ατελείωτος κύκλος αίματος.

Sin City: Η Κυρία Θέλει Φόνο - εικόνα 2

Υποβλητικό ως στιλ κι εκθαμβωτικό ως εικόνα, το μαγκιόρικο «Sin City» αναμφίβολα γοητεύει, γρήγορα όμως αποδεικνύεται ταινία της μιας και μόνης ιδέας. Από ιστορία σε ιστορία επαναλαμβάνει απλώς τον εαυτό του, φλερτάρει με μια φασίζουσα βία και βουλιάζει σε μια αδιέξοδη γραφικότητα, η οποία στο χαρτί μπορεί να λειτουργεί, στο σινεμά όμως όχι. Και αυτό γιατί το κόμικς, ως πιο λιτή και αφαιρετική τέχνη, ανέχεται ευκολότερα την υπερβολή και διατηρεί μια απόσταση από αυτήν, κάτι που η de facto ρεαλιστική φύση του σινεμά το κάνει να την οικειοποιείται ευκολότερα. Στην περίπτωσή μας σχεδόν ολοκληρωτικά. Εννιά χρόνια μετά σχεδόν τίποτα δεν έχει αλλάξει στην Μπέιζιν Σίτι, αλλά ούτε και στα μυαλά των Μίλερ και Ροντρίγκεζ.
Με δύο ήδη δημοσιευμένες και δύο ολοκαίνουργιες, γραμμένες για την ταινία ιστορίες, το
«Η Κυρία Θέλει Φόνο» κοπιάρει την κινηματογραφική τεχνική της «Αμαρτωλής Πόλης» (η πρωτοτυπία της οποίας έχει πλέον χαθεί), επιστρέφει στα ίδια νουάρ κλισέ και σπρώχνει με αυτόματο πιλότο τη βία στα κόκκινα (πάντα σε ασπρόμαυρο φόντο). Οι ιστορίες του, λιγότερο ενδιαφέρουσες αυτήν τη φορά, διασταυρώνονται τόσο μεταξύ τους όσο και με εκείνες της πρώτης ταινίας (άλλοτε σαν σίκουελ και άλλοτε σαν πρίκουελ), με τους Μαρβ, Νάνσι, Γκέιλ και τον γερουσιαστή Ρόαρκ να επιστρέφουν ολόιδιοι, τον Χάρτιγκαν ως φάντασμα και τους Ντουάιτ, Μίχο και Μανιούτ με καινούργιες φάτσες. Την παράσταση, πάντως, κλέβει με άνεση η νεο­φερμένη κι ελαφροντυμένη Έιβα της Εύα Γκριν, σέξι από την κορφή μέχρι τα νύχια και κακιά ως το κόκαλο.

ΗΠΑ. Α/Μ. 2014. Διάρκεια: 124΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM, SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Sin City: Η Κυρία Θέλει Φόνο

Sin City: A Dame to Kill for
1
  • Περιπέτεια
  • 2014
  • Διάρκεια: 102 '
  • Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ, Φρανκ Μίλερ

Οι πορείες ζωής σκληρών αντρών, μοιραίων γυναικών και ενός διεφθαρμένου γερουσιαστή διασταυρώνονται με φόντο την «αμαρτωλή πόλη» Μπέιζιν Σίτι.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έξτρα προβολή για το ντοκιμαντέρ "Η Αθήνα του  Μεσοπολέμου 1922-1940"

Η Αθήνα του Μεσοπολέμου ζωντανεύει μέσα από το ντοκιμαντέρ της Μαρίας Ηλιού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
13/01/2025

Στο "Queer" ο Ντάνιελ Κρεγκ αποδεικνύει πως επιτέλους παίζει τους ρόλους που θέλει

Ο υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα ηθοποιός στη νέα ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο δίνει μια ερμηνεία βγαλμένη από την πρότερη, εν πολλοίς ξεχασμένη, καριέρα του.

"Drakula Halála": Το (ξεχασμένο) πρώτο Νοσφεράτου

Με το "Νοσφεράτου" του Ρόμπερτ Έγκερς να έχει κάνει ποδαρικό με το δεξί στα ελληνικά σινεμά, δίνεται η ευκαιρία να πάμε στην Ουγγαρία του 1921 και να ξαναδούμε τι ξέρουμε και τι αγνοούμε για τη νεφελώδη πρώτη προσπάθεια μεταφοράς του Δράκουλα στη μεγάλη οθόνη, στην οποία μπλέχτηκε και ο μετέπειτα σκηνοθέτης της θρυλικής "Καζαμπλάνκα".

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 16/1

Ο Ντάνιελ Κρεγκ, ο βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα Κίραν Κάλκιν και ο Πάντινγκτον προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Οι βραβευμένες με Χρυσή Σφαίρα ταινίες που βλέπουμε στα σινεμά

Βλέπουμε ξανά ή συμπληρώνουμε κενά με τίτλους που απέσπασαν δάφνες από την Ένωση Ξένων Ανταποκριτών του Χόλιγουντ.

Φέτος, Ντέμι Μουρ & Πάμελα Άντερσον παίρνουν την εκδίκησή τους

Οι δύο σταρ βιώνουν μια αργοπορημένη ανάκαμψη στις καριέρες τους και ταυτόχρονα διαμορφώνουν από την αρχή τη δημόσια εικόνα τους.

Η Αθήνα του Μεσοπολέμου ζωντανεύει μέσα από ένα ντοκιμαντέρ

Η Μαρία Ηλιού επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρουσιάζοντας μια πόλη γεμάτη αντιθέσεις, ανατροπές και δημιουργικότητα μέσα από άγνωστο οπτικό υλικό και καθηλωτική αφήγηση.