Μια Τυχαία Συνάντηση

2,5

Μια γαλλική δραμεντί που με τη σκηνοθετική της χάρη φανερώνει τη λαβυρινθώδη διαδρομή που ακολουθεί το πάθος, αλλά ξεχνά να δώσει βάθος στους ώριμους πρωταγωνιστές της.

Μια Τυχαία Συνάντηση

Ο παντρεμένος Πιέρ και η χωρισμένη Ελζά γνωρίζονται σε ένα πάρτι, αλλά αντιστέκονται στην ερωτική επιθυμία και αφήνουν τα πράγματα στην τύχη, σε μια γαλλική δραμεντί που με τη σκηνοθετική της χάρη φανερώνει τη λαβυρινθώδη διαδρομή που ακολουθεί το πάθος, αλλά ξεχνά να δώσει βάθος στους ώριμους πρωταγωνιστές της.

Μια Τυχαία Συνάντηση - εικόνα 1

Μετά τη διπλή (γαλλική και αμερικανική) εκδοχή της θηλυκής ιστορίας ενηλικίωσης «LOL» η Λίζα Αζουέλος ανεβαίνει ηλικιακή κλίμακα, παρουσιάζοντας τώρα μια μεσήλικη δραμεντί. Η ιστορία ξεκινά συστήνοντάς μας τον Πιέρ, έναν παντρεμένο δικηγόρο που βρίσκεται για δουλειά στη Ρεν, όπου γνωρίζει την Ελζά, μια χωρισμένη και γοητευτική συγγραφέα. Η συνάντησή τους συνοδεύεται από δυνατή έλξη, η οποία όμως δεν εξελίσσεται σε one night stand. Ο Πιέρ δηλώνει ότι αγαπά τη σύζυγό του, ενώ η Ελζά ότι δεν πάει με παντρεμένους. Οι δυο τους δεν ανταλλάσσουν τηλέφωνα και αφήνουν τα πράγματα στην τύχη, ωστόσο οι απανωτές συναντήσεις τους στο Παρίσι φουντώνουν ακόμη περισσότερο την επιθυμία του ενός για τον άλλον. Είτε πρόκειται για παιχνίδι της μοίρας είτε της φαντασίας, οι μεσήλικες ερωτικές περιπέτειες είναι στην ουσία ένα παιχνίδι με τη φωτιά, καθώς το ξύπνημα της καταπιεσμένης λίμπιντο βάζει… βόμβα στα θεμέλια της φαινομενικής οικογενειακής ασφάλειας. Η Αζουέλος εξερευνά τη σύνθετη ενήλικη συνθήκη που ονομάζεται απαγορευμένη σχέση με μια σκηνοθετική τσαχπινιά η οποία ενώνει χαριτωμένα τα ασύμμετρα κομμάτια αυτού του ιδιότυπου ερωτικού παζλ. Με μια σειρά από match cuts (κορυφαίο αυτό που μεταφερόμαστε από την ντουλάπα στο night club), split screens κι ένα παιχνιδιάρικο μοντάζ, η Γαλλίδα δημιουργός φανερώνει στην οθόνη τη λαβυρινθώδη διαδρομή­ που ακολουθεί το πάθος. Πολύτιμη βοηθός της σε αυτό η Σοφί Μαρσό, η οποία δεν αργεί να ανακηρυχτεί ιέρεια του ώριμου ερωτισμού καθώς διαθέτει άφθαρτο σεξαπίλ. ο Φρανσουά Κλιζέ («Οι Άθικτοι»), από την άλλη, ψάχνει αλλά δεν βρίσκει τρόπο να εκφράσει τη μεστή αρρενωπότητα ενός σαρανταπεντάρη. Βέβαια, αυτή η αμηχανία που εκπέμπει το πρωταγωνιστικό ζευγάρι λειτουργεί αρκετές φορές υπέρ της δραματουργίας. Από την πρώτη συνάντησή τους με αφορμή την επιθυμία να καπνίσουν ένα τσιγαριλίκι μέχρι το άγαρμπο –και σε αρκετές περιπτώσεις παιδικό– φλερτ τους, το φιλμ χρησιμοποιεί μια ημι-ονειρική κινηματογραφική γλώσσα (ενδιαφέρουσα η φωτογραφία του Αλέν Ντιπλαντιέ) για να πει ότι στον πυρήνα του συναισθηματικού μας κόσμου παραμένουμε πάντα παιδιά. Αυτό που ξεχνά, πάντως, η Λίζα Αζουέλος είναι να εξετάσει τις παράλληλες ιστορίες που μένουν μετέωρες. Η σχέση της Ελζά με τον νεότερό της Ουγκό και την κόρη της και η οικογενειακή/επαγγελματική ζωή του Πιέρ μένουν σταθερά στη σκιά ως απλές αναφορές και όχι ως αφορμές για ψηλάφηση των αδύνατων σημείων των ηρώων. Παρόλα αυτά, η γαλλική δραμεντί με τη μικρή διάρκεια και το σφιχτό ρυθμό της παραμένει προσηλωμένη στο στόχο της, παραδίδοντας μια μίνι, ανάλαφρη ερωτική οδύσσεια η οποία λαμβάνει χώρα κυρίως στο μυαλό και λιγότερο στις πράξεις των ηρώων.

Γ.Α. Γαλλία. 2014. Διάρκεια: 81΄. Διανομή: ROSEBUD.21 / ODEON

Περισσότερες πληροφορίες

Μια Τυχαία Συνάντηση

Une Rencontre
2,5
  • Κομεντί
  • 2014
  • Διάρκεια: 81 '
  • Λίζα Αζουέλος

Ο Πιέρ είναι ένας παντρεμένος δικηγόρος που βρίσκεται στη Ρεν για δουλειά. Εκεί γνωρίζει την Ελζά, μια χωρισμένη και γοητευτική συγγραφέα. Η συνάντησή τους συνοδεύεται από μια δυνατή έλξη, η οποία όμως δεν εξελίσσεται σε one night stand. Οι δυο τους αφήνουν την εξέλιξη της γνωριμίας τους στην τύχη, αλλά οι απανωτές συναντήσεις τους στο Παρίσι φουντώνουν ακόμη περισσότερο την επιθυμία του ενός για τον άλλον.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.