Ο παντρεμένος Πιέρ και η χωρισμένη Ελζά γνωρίζονται σε ένα πάρτι, αλλά αντιστέκονται στην ερωτική επιθυμία και αφήνουν τα πράγματα στην τύχη, σε μια γαλλική δραμεντί που με τη σκηνοθετική της χάρη φανερώνει τη λαβυρινθώδη διαδρομή που ακολουθεί το πάθος, αλλά ξεχνά να δώσει βάθος στους ώριμους πρωταγωνιστές της.
Μετά τη διπλή (γαλλική και αμερικανική) εκδοχή της θηλυκής ιστορίας ενηλικίωσης «LOL» η Λίζα Αζουέλος ανεβαίνει ηλικιακή κλίμακα, παρουσιάζοντας τώρα μια μεσήλικη δραμεντί. Η ιστορία ξεκινά συστήνοντάς μας τον Πιέρ, έναν παντρεμένο δικηγόρο που βρίσκεται για δουλειά στη Ρεν, όπου γνωρίζει την Ελζά, μια χωρισμένη και γοητευτική συγγραφέα. Η συνάντησή τους συνοδεύεται από δυνατή έλξη, η οποία όμως δεν εξελίσσεται σε one night stand. Ο Πιέρ δηλώνει ότι αγαπά τη σύζυγό του, ενώ η Ελζά ότι δεν πάει με παντρεμένους. Οι δυο τους δεν ανταλλάσσουν τηλέφωνα και αφήνουν τα πράγματα στην τύχη, ωστόσο οι απανωτές συναντήσεις τους στο Παρίσι φουντώνουν ακόμη περισσότερο την επιθυμία του ενός για τον άλλον. Είτε πρόκειται για παιχνίδι της μοίρας είτε της φαντασίας, οι μεσήλικες ερωτικές περιπέτειες είναι στην ουσία ένα παιχνίδι με τη φωτιά, καθώς το ξύπνημα της καταπιεσμένης λίμπιντο βάζει… βόμβα στα θεμέλια της φαινομενικής οικογενειακής ασφάλειας. Η Αζουέλος εξερευνά τη σύνθετη ενήλικη συνθήκη που ονομάζεται απαγορευμένη σχέση με μια σκηνοθετική τσαχπινιά η οποία ενώνει χαριτωμένα τα ασύμμετρα κομμάτια αυτού του ιδιότυπου ερωτικού παζλ. Με μια σειρά από match cuts (κορυφαίο αυτό που μεταφερόμαστε από την ντουλάπα στο night club), split screens κι ένα παιχνιδιάρικο μοντάζ, η Γαλλίδα δημιουργός φανερώνει στην οθόνη τη λαβυρινθώδη διαδρομή που ακολουθεί το πάθος. Πολύτιμη βοηθός της σε αυτό η Σοφί Μαρσό, η οποία δεν αργεί να ανακηρυχτεί ιέρεια του ώριμου ερωτισμού καθώς διαθέτει άφθαρτο σεξαπίλ. ο Φρανσουά Κλιζέ («Οι Άθικτοι»), από την άλλη, ψάχνει αλλά δεν βρίσκει τρόπο να εκφράσει τη μεστή αρρενωπότητα ενός σαρανταπεντάρη. Βέβαια, αυτή η αμηχανία που εκπέμπει το πρωταγωνιστικό ζευγάρι λειτουργεί αρκετές φορές υπέρ της δραματουργίας. Από την πρώτη συνάντησή τους με αφορμή την επιθυμία να καπνίσουν ένα τσιγαριλίκι μέχρι το άγαρμπο –και σε αρκετές περιπτώσεις παιδικό– φλερτ τους, το φιλμ χρησιμοποιεί μια ημι-ονειρική κινηματογραφική γλώσσα (ενδιαφέρουσα η φωτογραφία του Αλέν Ντιπλαντιέ) για να πει ότι στον πυρήνα του συναισθηματικού μας κόσμου παραμένουμε πάντα παιδιά. Αυτό που ξεχνά, πάντως, η Λίζα Αζουέλος είναι να εξετάσει τις παράλληλες ιστορίες που μένουν μετέωρες. Η σχέση της Ελζά με τον νεότερό της Ουγκό και την κόρη της και η οικογενειακή/επαγγελματική ζωή του Πιέρ μένουν σταθερά στη σκιά ως απλές αναφορές και όχι ως αφορμές για ψηλάφηση των αδύνατων σημείων των ηρώων. Παρόλα αυτά, η γαλλική δραμεντί με τη μικρή διάρκεια και το σφιχτό ρυθμό της παραμένει προσηλωμένη στο στόχο της, παραδίδοντας μια μίνι, ανάλαφρη ερωτική οδύσσεια η οποία λαμβάνει χώρα κυρίως στο μυαλό και λιγότερο στις πράξεις των ηρώων.
Γ.Α. Γαλλία. 2014. Διάρκεια: 81΄. Διανομή: ROSEBUD.21 / ODEON
Περισσότερες πληροφορίες
Μια Τυχαία Συνάντηση
Ο Πιέρ είναι ένας παντρεμένος δικηγόρος που βρίσκεται στη Ρεν για δουλειά. Εκεί γνωρίζει την Ελζά, μια χωρισμένη και γοητευτική συγγραφέα. Η συνάντησή τους συνοδεύεται από μια δυνατή έλξη, η οποία όμως δεν εξελίσσεται σε one night stand. Οι δυο τους αφήνουν την εξέλιξη της γνωριμίας τους στην τύχη, αλλά οι απανωτές συναντήσεις τους στο Παρίσι φουντώνουν ακόμη περισσότερο την επιθυμία του ενός για τον άλλον.