1492 Χριστόφορος Κολόμβος

3

Τα δύο πρώτα ταξίδια του Χριστόφορου Koλόμβου στο Νέο Κόσμο και η εγκαθίδρυση ενός αποικιοκρατικού καθεστώτος εκμετάλλευσης του πλούτου της νέας ηπείρου.

1492 Χριστόφορος Κολόμβος

1492 ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΚΟΛΟΜΒΟΣ

Τα δύο πρώτα ταξίδια του Χριστόφορου Koλόμβου στο Νέο Κόσμο και η εγκαθίδρυση ενός αποικιοκρατικού καθεστώτος εκμετάλλευσης του πλούτου της νέας ηπείρου. Δεύτερη ταινία που βλέπουμε φέτος με ήρωα τον Κολόμβο, το «1492» είναι ένα έργο αντάξιο της φήμης του Ρίντλεϊ Σκοτ, σαφώς ανώτερο από το αποτυχημένο εγχείρημα του Τζον Γκλεν. Ο σκηνοθέτης είχε όλα τα ατού με το μέρος του: έναν τεράστιο προϋπολογισμό, που τον βλέπεις αποτυπωμένο σε κάθε πλάνο της ταινίας (πρόκειται για θεαματική υπερπαραγωγή με όλη τη σημασία της λέξης) κι έναν χαρισματικό πρωταγωνιστή, που χρησιμοποιεί ως κύρια εκφραστικά μέσα το σώμα και το πρόσωπό του, μιλώντας ελάχιστα σε όλη την ταινία (η οποία γυρίστηκε στην αγγλική γλώσσα, χωρίς ο Ντεπαρντιέ να έχει ντουμπλαριστεί). Διαφωνούμε ωστόσο με τον τρόπο που Ρίντλεϊ Σκοτ προσέγγισε σεναριακά την περίπτωση Κολόμβος. Εντυπωσιασμένος από την προσωπικότητα του θαλασσοπόρου, υμνεί το πείσμα και την οραματιστική πλευρά του, αρνείται όμως να δει τις αρνητικές πλευρές του χαρακτήρα του. Τον παρουσιάζει ως ένα μυστικιστή απόλυτα αφοσιωμένο στο όνειρό του, που είναι η δημιουργία ενός Παραδείσου στο Νέο Κόσμο. Ο Κολόμβος Ντεπαρντιέ έχει ένα μέρος από την παραφροσύνη του «Αγκίρε» στην ομώνυμη ταινία του Βέρνερ Χέρτζογκ, από την οποία είναι επηρεασμένος ο Ρίντλεϊ Σκοτ. Έτσι όμως δικαιολογούνται και τα «λάθη» που έκανε. Ταυτισμένος απόλυτα με τον ήρωά του, ο σκηνοθέτης φορτώνει στους Ισπανούς ευγενείς όλες τις αμαρτίες της αποικιοκρατίας. Καταλήγοντας σε μια δικαίωση του Κολόμβου αντίστοιχη με τις υμνολογικές βιογραφίες του σοσιαλιστικού ρεαλισμού.

Περισσότερες πληροφορίες

1492. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΚΟΛΟΜΒΟΣ

1492.CONQUEST OF PARADISE
3
  • Ιστορική
  • 1992
  • Ρίντλεϊ Σκοτ

Τα δύο πρώτα ταξίδια του Χριστόφορου Κολόμβου στην Αμερική και η αντίσταση των ιθαγενών στους Ισπανούς αποικιοκράτες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.