Μέχρι το Τέλος

3,5

Μελαγχολικό και σκληρό, αν και γεμάτο χιούμορ αντισυμβατικό γουέστερν, δεύτερη σκηνοθετική απόπειρα του Τόμι Λι Τζόουνς μετά τις «Τρεις Ταφές του Μελκιάδες Εστράδα».

Μέχρι το Τέλος

Στη Νεμπράσκα της δεκαετίας του 1850 μια μοναχική, αλλά δυναμική γυναίκα κι ένας αναξιόπιστος λιποτάκτης επιχειρούν να μεταφέρουν στην Άιοβα τρεις γυναίκες που έχουν χάσει τα λογικά τους. Μελαγχολικό και σκληρό, αν και γεμάτο χιούμορ αντισυμβατικό γουέστερν, δεύτερη σκηνοθετική απόπειρα του Τόμι Λι Τζόουνς μετά τις «Τρεις Ταφές του Μελκιάδες Εστράδα».

Μέχρι το Τέλος - εικόνα 1

Εννέα χρόνια μετά το διπλά­ βραβευμένο στις Κάνες σκηνοθετικό του ντεμπούτο «Οι Τρεις Ταφές του Μελκιάδες Εστράδα», ο πολύς Τόμι Λι Τζόουνς επιστρέφει πίσω από την κάμερα για ακόμη ένα κινηματογραφικό ταξίδι στην Άγρια Δύση. Αυτήν τη φορά την αυθεντική (ο «…Εστράδα» εξελισσόταν στο παρόν και στα μεξικανικά σύνορα), όπως την περιγράφει με εντελώς αντιηρωικό τρόπο ο Γκλέντον Σουόρδαουτ –συγγραφέας του «The shootist», της τελευταίας ταινίας του Τζον Γουέιν– στο μυθιστόρημά του «The homesman». Πρόκειται για ένα βιβλίο που προσπάθησε επανειλημμένα να μεταφέρει στο σινεμά ο Πολ Νιούμαν, τελικά όμως διασκεύασε σεναριακά ο ίδιος ο Τόμι Λι Τζόουνς, ο οποίος ανέλαβε επίσης την παραγωγή, τη σκηνοθεσία και, φυσικά, τον πρωταγωνιστικό ρόλο δίπλα στη Χίλαρι Σουόνκ. Η κάτοχος δύο Όσκαρ «million dollar baby» βρίσκει εδώ ύστερα από καιρό έναν αντάξιο του ταλέντου της ρόλο, υποδυόμενη τη Μέρι Μπι Κάντι, μια πεισματάρα, τίμια και αξιοπρεπή γυναίκα που φροντίζει μόνη­ της μια μικρή φάρμα χαμένη στις απέραντες πεδιάδες της Νεμπράσκα.
Έχοντας μείνει ανύπαντρη, δοκιμάζει ανεπιτυχώς (σε μια πικρά χιουμοριστική σκηνή) να αντιμετωπίσει το γάμο σαν εμπορική συναλλαγή. Απογοητευμένη, αλλά ασυμβίβαστη και αναζητώντας κάτι που θα δώσει νόημα στην εγκλωβισμένη καθημερινότητά της, αποφασίζει να μεταφέρει σε ένα εκκλησιαστικό ίδρυμα της Άιοβα τρεις γυναίκες της περιοχής τις οποίες ο σκληρός τρόπος ζωής έχει οδηγήσει στην παράνοια. Για την κοπιαστική και ριψοκίνδυνη αποστολή όμως χρειάζεται έναν σκληροτράχηλο συνεταίρο, τον οποίο βρίσκει… στην άκρη της κρεμάλας. Σώζοντας από απαγχονισμό τον Τζορτζ Μπριγκς, έναν ανάξιο εμπιστοσύνης περιπλανώμενο τυχοδιώκτη, τον αναγκάζει να τη συνοδεύσει μέχρι τη γειτονική πολιτεία μέσα από μία από τις πιο αφιλόξενες περιοχές της Μεσοδυτικής Αμερικής.

Μέχρι το Τέλος - εικόνα 2

Με μια παρόμοια, διπλή οδύσσεια με αυτήν του «…Εστράδα» (ένα εξωτερικά περιπετειώδες κι ένα υπαρξιακά αποκαλυπτικό ταξίδι), ο Τόμι Λι Τζόουνς διασχίζει «από την ανάποδη» (από τα δυτικά προς τα ανατολικά) μια παραδομένη στη βία, την απληστία και τη ματαιοδοξία χώρα. Επιθέσεις ινδιάνων, χιονοθύελλες, αδίστακτοι ληστές αλλά και μια «πολιτισμένη» πραγματικότητα, όπως εκείνη του πολυτελούς ξενοδοχείου, η οποία αποδεικνύεται ακόμη πιο απειλητική και άσπλαχνη. Δίνοντας τον πρώτο ρόλο στη γυναικεία ματιά πάνω στην Άγρια Δύση και τυλίγοντας με μαύρο χιούμορ (φυσικές και ψυχολογικές) συγκρούσεις που εξελίσσονται απολύτως δραματικά, ο βετεράνος σταρ προσεγγί­ζει με πρωτότυπο –τόσο ρεαλιστικό­ όσο και αντισυμβατικό– τρόπο το κλασικό γουέστερν, εντυπωσιάζει με τη γλυκόπικρη αναβίωση του απάνθρωπα ηρωικού κόσμου του και μας χαρίζει δύο ολοζώντανους, συμπληρωματικούς κινηματογραφικούς χαρακτήρες που συγκινούν χαμένοι μέσα στις κωμικοτραγικές αντιφάσεις τους.
ΗΠΑ, Γαλλία 2014. Διάρκεια: 122΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Μέχρι το Τέλος

The Homesman
3,5
  • Γουέστερν
  • 2014
  • Διάρκεια: 122 '
  • Τόμι Λι Τζόουνς

Στη Νεμπράσκα της δεκαετίας του 1850 μια μοναχική, αλλά δυναμική γυναίκα σώζει έναν αναξιόπιστο λιποτάκτη από την αγχόνη, αναγκάζοντάς τον να τη συνοδεύσει σε ένα εκκλησιαστικό ίδρυμα της Άιοβα, όπου θέλει να μεταφέρει τρεις γυναίκες που έχουν χάσει τα λογικά τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.