Η ζωή του σαραντάρη Ξαβιέ, ο οποίος έχει χωρίσει, έχει μετακομίσει στη Νέα Υόρκη κι έχει αφήσει τη λεσβία φίλη του Ιζαμπέλ έγκυο, μοιάζει μπερδεμένη σαν κινέζικο παζλ. Ο Σεντρίκ Κλαπίς την τακτοποιεί με χαριτωμένο, αεράτο στιλ, σε μια φρέσκια ρομαντική κομεντί που ολοκληρώνει τη διαδρομή ζωής των ηρώων του «Euroflirt».
Πριν από 12 χρόνια επτά διαφορετικοί φοιτητές από όλα τα μέρη της Ευρώπης είχαν συναντηθεί στη Βαρκελώνη, όπου μοιράστηκαν για λίγο καιρό το ίδιο διαμέρισμα. Το «Euroflirt», μια πολύχρωμη και φρέσκια νεανική κομεντί που μετέφερε στο πανί λίγη από την εξωτική ζωντάνια της πρωτεύουσας της Καταλονίας, γνώρισε μεγάλη επιτυχία κι έτσι τρία χρόνια αργότερα ο σκηνοθέτης του Σεντρίκ Κλαπίς («Όταν Λείπει η Γάτα») επανενώνει τέσσερις από αυτούς στο Λονδίνο, στο Παρίσι, στην Αγία Πετρούπολη και στις «Ρώσικες Κούκλες», στο τέλος των οποίων ο επίδοξος συγγραφέας Ξαβιέ κερδίζει την καρδιά της Αγγλίδας φίλης του Γουέντι.
Ο Ξαβιέ έχει σαρανταρίσει πλέον, έχει δύο παιδιά με τη Γουέντι, αλλά ο γάμος τους τελεί υπό διάλυση. Τελειωτικό χτύπημα η απόφασή του να γίνει δωρητής σπέρματος για τη λεσβία φίλη του Ιζαμπέλ. Όταν λοιπόν η Γουέντι του ανακοινώνει πως θα μετακομίσει στη Νέα Υόρκη και θα πάρει μαζί της τα παιδιά, εκείνος αναγκάζεται να αφήσει το Παρίσι για την άλλη άκρη του Ατλαντικού, όπου θα βρίσκεται κοντά τους, αναζητώντας παράλληλα έμπνευση για το μυθιστόρημά του (ο εκδότης του τον πιέζει να το παραδώσει σύντομα). Προς το παρόν αναζητά διαμέρισμα, ενώ φιλοξενείται από την έγκυο Ιζαμπέλ και τη φίλη της, όταν καταφθάνει στη Νέα Υόρκη και η Μαρτίν, η τέταρτη της ισπανο-ρωσικής παρέας, για να κλείσει μια εμπορική συμφωνία.
Παρακολουθώντας τις εξελίξεις μέσα από τα μάτια αλλά και τα αυτοσαρκαστικά σχόλια του Ξαβιέ, μεταφερόμαστε κι εμείς αφενός σε ένα χαοτικό, αλλά ολοζώντανο Μανχάταν και αφετέρου στη ζωή ενός σύγχρονου σαραντάρη, στον οποίο μοιάζουν όλα με κινέζικο παζλ (ο πρωτότυπος τίτλος του φιλμ). Τα συναισθηματικά, τα επαγγελματικά, τα ψυχολογικά του: όλα όσα θα μπερδευτούν ακόμη περισσότερο όταν η Ιζαμπέλ γεννήσει τον γιο του και η Μαρτίν αναθερμάνει το παλιό του πάθος για εκείνη. Ένα συνολικό μπέρδεμα το οποίο ο Κλαπίς διαχειρίζεται με παιχνιδιάρικη χαλαρότητα, ισορροπώντας ανάμεσα στη γραφικότητα και στο ρομαντισμό, στην τρυφερότητα και στη μελαγχολία. Με χρονικά σπαστή αφήγηση κι έξυπνες αποστασιοποιητικές σφήνες –τον Ξαβιέ επισκέπτονται και συμβουλεύουν ο Σοπενχάουερ με τον Χέγκελ–, σχολιάζει το πέρασμα του χρόνου, την ενηλικίωση, τη διάψευση των ονείρων αλλά και την αισιόδοξη πλευρά της ζωής, η οποία –όπως και η ευτυχία– «δεν είναι καλό πράγμα για ένα μυθιστόρημα. Το δράμα πουλάει». αυτό τονίζει στον Ξαβιέ (ένας ζωηρός, χαριτωμένος Ρομέν Ντιρίς) ο εκδότης του. Το ίδιο συμβαίνει και με τις ταινίες, πράγμα που ο Κλαπίς διαψεύδει εδώ γλυκά, κλείνοντας με τον ιδανικό τρόπο μια χαμηλότονη, μα απολαυστική κινηματογραφική τριλογία.
Γαλλία, ΗΠΑ. 2013. Διάρκεια: 117΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM, SEVEN FILMS.
Περισσότερες πληροφορίες
Μια Γαλλίδα στο Μανχάταν
Χωρισμένος πλέον από τη Γουέντι, η οποία έχει πάρει τα δύο παιδιά τους στη Νέα Υόρκη, ο Ξαβιέ μετακομίζει από το Παρίσι στο Μανχάταν, όπου αναζητά σπίτι, προσπαθεί να τελειώσει το μυθιστόρημά του και να υποδεχτεί το νεογέννητο παιδί της λεσβίας φίλης του Ιζαμπέλ, του οποίου είναι πατέρας!